Dubstep?

Dubstep?

• Eg wel dick ende vet

Stemmen: 57 40,1%
  • Flikkah op met die zooi

Stemmen: 56 39,4%
  • Kweenie...

Stemmen: 29 20,4%

• Totaal aantal stemmers
    142
het is gewoon ook de techniek

vroeger moest je moeite doen om (electronische) muziek te kunnen maken
maar begin jaren 90 waren er ook 40ers die daar weer geen hol aan vonden want dat was toch maar allemaal zo makkelijk met die synthesizers ;)
tegenwoordig kan je alles met de PC en wat (goedkope) software doen in principe
meer mensen kunnen (maar vooral ook 'denken') tegenwoordig muziek te kunnen maken idd...

tja, als een genre al meer dan 10 jaar (!!) bestaat en je gaat er NU een poll over houden omdat er een zeer afgezwakte vorm doorgelopen is naar de mainstream, heb ik toch wel een beetje mn vragen bij de relevantie hiervan ...
ELK genre dat op een gegeven moment nieuw en underground was, is na x tijd in een flauwe vorm doorgestroomd naar de mainstream...om dan dat genre te gaan bekritiseren op de flauwe afkooksels ervan, tja...
Mocht je je evenwel even verdiepen, dan zou je merken dat er al zovéél verschillende 'soorten' dubstep zijn en alle mogelijke crossovers met andere genres, dat het veroordelen van 'dubstep' op zich hetzelfde wil zeggen als 'rock is slecht' of 'house is slecht'.
Wat Mr Oizo met Dubstep te maken heeft ontgaat me volledig.
Er zal wellicht héél véél 'slechte' dubstep zijn, er zijn ook artiesten zat die zonder één wobble ook dubstep maken...dubstep voor de dansvloer, dubstep voor thuis, zonder vocals, mét vocals, er is vééééél.
Ik hoor vooral veel gezeur van ouwe mannen alsof de vroegere genres waarmee we opgroeiden zoveel beter waren...ik ben zelf een techno head (a la oouwe Jeff Mills, Robert Hood, Surgeon) en als toen 'gabber' door onwetenden mee in de techno-hoop werd gegooid, schaamde ik me diep...
Dus heel deze discussie is al voor elk genre gevoerd en zal voor elk nieuw genre opnieuw gevoerd worden.
BTW ik ben 41 en volledig mee met de -voor mij- interessante artiesten in het dubstep genre :-)
Mijn tips : boxcutter, Kode9, 2562,vex'd, benga,...

Flikkah tog op met die zooi!!! }:|
it's not my cup of tea

Ik vind dubstep een heuse partykiller :bekdicht: .....
als ik een feest zou geven en mensen naar huis wil hebben, dan wordt het tijd voor dubstep, speedcore of hele foute Franse hokkepok/kermis house .....

maar helaas wordt dubstep steeds meer op freeparties ernstig door je strot heen geduwd ... :r

Deze track doet mij veel meer.... *D
Door de track kan ik zelfs nooit een pijnlijke glimlach op mn grimas onderdrukken, enjoy...!!!

het is gewoon ook de techniek

vroeger moest je moeite doen om (electronische) muziek te kunnen maken, tegenwoordig kan je alles met de PC en wat (goedkope) software doen in principe

ik voel je ergens wel
maar langs de andere kant : ruis door een sherman filterbank jagen en filteren ziet er voor een leek héél ingewikkeld uit, maar is eigenlijk ook poepsimpel, niet ? je hebt wel 450 euro's moet investeren dat wel...maar je laptopje, wat software, geluidskaart en een controller kosten doorgaans méér.

Het eeuwige 'voor 0 euro kan je nu tracks produceren' terwijl ik vroeger duizenden euros aan hardware nodig had , vind ik een beetje kort door de bocht stelling.

Aight Acid Tracks :{ 10miljoen keer geluisterd en nog steeds vet. en dat met maar 2 303's een 707 en 727. :halleluja:

ben wel benieuwd of mensen die dstep leuk vinden nou net zo'n teringhekel hebben aan acidhouse als ik aan dstep heb :?

Ja ook ik heb een poephekel aan dubstep, net zoveel poephekel als aan drumenbass

tumblr_llka7kw0nj1qc1ynoo1_500.jpg

Seiko omschrijft het best, mensen die per definitie een ander genre poep noemen moeten misschien eens de poep uit hun oren peuteren. Zelf ben ik ook niet weg van alle dubstep (of dstep wat de nieuwe hippe benaming schijnt te zijn) maar er zitten zeker dingen tussen die niet onder doen voor een acid tracks (wat eigenlijk ook maar een heel saai reperterend nummer is)

:)

Seiko omschrijft het best, mensen die per definitie een ander genre poep noemen moeten misschien eens de poep uit hun oren peuteren. Zelf ben ik ook niet weg van alle dubstep (of dstep wat de nieuwe hippe benaming schijnt te zijn) maar er zitten zeker dingen tussen die niet onder doen voor een acid tracks (wat eigenlijk ook maar een heel saai reperterend nummer is)

:)

Laat maar horen dan zou ik zeggen :koffie:

Ik ben zelf een muzieklefhebber pur sang en geef alle genres een kans (oftwel, probeer het beste van elk genre eruit te pikken). Maar tot nu toe heb nog niet 1 keer met dub/dstep het gevoel gehad: dit rocks!!

Dan heb ik het overigens wel alleen over de muziek, zoals zoveel genres is dubstep natuurlijk ook een lifestyle ding, Het is (was) underground met alle leuke feestjes van dien. Elke generatie zoekt denk ik wel iets wat totaal anders is en dubstep qua scene is ook wel zoiets.

Ik vind dat het bij dubstep (net als bij techno) een groot verschil maakt of je het thuis zit te luisteren of op een feest vol dwazen die los gaan staat... ik zit op mn werk dus youtuben kan hier neit echt makkelijk. :)

Stelletje ouwe zeikerds!
Eerst wordt iedere nieuwe stroming afgezeken,.. dan,. als t gezeik stopt en t nieuws er af is zijn er twee opties,.
De stroming verdwijnt langzaam op een paar devoten na,..,. Die vinden zichzelf dan de elite,..of het wordt commercieel.
Dat is dan weer een goede reden om de boel te gaan lopen afzeiken!

Daar komt bij dat de meeste zeikerds zelf geen fatsoenlijke track kunnen neerplempen,.. in watvoor stilo dan ook!

Dubstep is gewoon het nieuwe ding voor jongelui en voor ouderen de niet vastgeroest zitten in vroeger!

Muziek is gewoon tof!! Wat t ook is,.

Je kunt ook broden uit de oven gaan halen of automonteur worden!

Aight Acid Tracks :{ 10miljoen keer geluisterd en nog steeds vet. en dat met maar 2 303's een 707 en 727. :halleluja:

ben wel benieuwd of mensen die dstep leuk vinden nou net zo'n teringhekel hebben aan acidhouse als ik aan dstep heb :?

Ik ben dan wellicht één van de uitzonderingen die Acid én dubstep goed vinden, blijkbaar moeilijk te vatten voor jou dat zoiets zou kunnen ...naast nog een pak andere genres waarbij ik uit elk genre die platen koop die ik zelf interessant vind.
Toen acidhouse plots 'commercieel' werd, zijn er best wel wat draken van platen gereleased...op dat moment had je ook - zoals in deze discussie alles over één kam scherend- 'acid' die héél plat/boring/vasthoudend aan dezelfde truukje/ etc ... was...of eigenlijk is't met acid nog erger gesteld : het is ongeveer élke kéér hetzelfde truukje : 99% van de tijd is het : aan knoppen van een 303 (clone) draaien en dat op (samples van) TR909. Neemt toch niet weg dat er super acid bestaat dat geheel volgens het beproefde concept werd gebrouwen.

Idem voor New Beat bvb, wat eerst een amalgaam was van eigenlijk toen al oude new wave/electro platen die wat trager werden afgespeeld en ineens werd er 'new beat' gemaakt wat dus zwaar commerciele drek was.
En zo is het al met ongeveer elk genre gegaan...

Ach, hokjesdenken en 'dit is beter dan dat' is een oud zeer waar de meesten aan blijven meedoen blijkbaar.

Nadat ik eerder deze week al in dit topic had gepost, heb ik afgelopen zaterdag op het festival Music Republic in Rotterdam even een minuutje bij een klein Dubstep podiumpje staan luisteren bij waar een twintigtal mensen wazig stonden te springen. Ik weet duidelijk nog te weinig van alle Dubstep varianten, want wat ik daar hoorde vond ik nogal tegenvallen, vergeleken met de dubstep die ik eigenlijk tot nog toe kende. Wat ik hoorde was weinig sub, erg synthetisch en techno achtige geluiden, zowel de synths, bassen als de drums.
Als niet-dubstep-kenner waardeer ik dan toch meer de Dub (Jamaicaans) achtige dubstep. Niet per sé met een wobble, kan ook met droge sinus bass..
Misschien is Dubstep zoals we dat nu kennen dus ook niet voor mij weggelegd, dan heb ik liever Dub met kleine Dubsteb invloeden.. ;)

@ champ.... dat is nou ook net de dubstep die mij niet kan boeien.... maar goed het geluid daar was dermate slecht dat zelfs al hadden ze er goede dubstep gedraaid. had het nog naar niks geklonken...
Ik ben zelf echt een techno head maar mijn huisgenoot is weer echt van de dubstep. dus ik krijg er nog al wat van mee. en ik moet zeggen dat er echt super veel vette dubstep is maar die hoor je weinig tot niet op feesten. Omdat de meeste feesten in Nederland gericht zijn op de hardere vorm van dubstep. Wat ik zelf jammer vind. Artiesten als Martyn, en 2562, Ramadaman krijgen hier bijna geen podia. Terwijl dat juist de hoek is waar dubstep vooruitstrevend is. Wat ik zelf het meest interessant vind zijn de kruisbestuvingen tussen dubstep, techno en house,

Check dit maar eens. nu kun je natuurlijk de discussie starten of dit dan wel of niet bij dubstep hoort :P

http://youtu.be/zPi3InLkb1I

http://youtu.be/11DLN_UJVwY

Stelletje ouwe zeikerds!
Eerst wordt iedere nieuwe stroming afgezeken,.. dan,. als t gezeik stopt en t nieuws er af is zijn er twee opties,.
De stroming verdwijnt langzaam op een paar devoten na,..,. Die vinden zichzelf dan de elite,..of het wordt commercieel.
Dat is dan weer een goede reden om de boel te gaan lopen afzeiken!

Daar komt bij dat de meeste zeikerds zelf geen fatsoenlijke track kunnen neerplempen,.. in watvoor stilo dan ook!

Dubstep is gewoon het nieuwe ding voor jongelui en voor ouderen de niet vastgeroest zitten in vroeger!

Muziek is gewoon tof!! Wat t ook is,.

Je kunt ook broden uit de oven gaan halen of automonteur worden!

Hoppa, spijker op zn kop!
Niks meer aan toe te voegen... mooie conclusie van dit epistel

Dubstep? Slotje erop :slotje:

voor mij is dit ook de eindconclusie van deze 'discussie' !

verschikkelijke saaie kut muziek, soul-loos altijd hetzelfde, voor vieze crusties met dreads en ongewassen okselhaar

Omdat de meeste feesten in Nederland gericht zijn op de hardere vorm van dubstep. Wat ik zelf jammer vind.

Ik filisofeer even maar ik denk dat dat komt omdat we in NL ten eerste niet een echte DUB traditie hebben en de D&B scene eigenlijk ook altijd niet super groot is geworden.

Althans, het lijkt me logisch dat in plaatsen zoals Berlijn, waar de reggea/dub scene best groot is ook meer van dat soort elementen terugkomen in de dubstep zelf.
Hetzelfde zagen we ook in de d&b scene toen het 'licht' uitging (voor mij althans zo rond 2001/2), veel knetterharde snelle scherpe beats en weinig 'zwarte' d&b/jungle.

Dat plaatje van Martyn, verbaas me ook niet dat hij Eindhoven komt met een goede d&b scene.

Die van 2562 valt wat mij betreft dan meer in het genre dubtechno, maargoed, met een 4/4 heb je dat al snel.

En THANK GOD GEEN WOBBLE! :okdan:

Ik filisofeer even maar ik denk dat dat komt omdat we in NL ten eerste niet een echte DUB traditie hebben en de D&B scene eigenlijk ook altijd niet super groot is geworden.

Althans, het lijkt me logisch dat in plaatsen zoals Berlijn, waar de reggea/dub scene best groot is ook meer van dat soort elementen terugkomen in de dubstep zelf.
Hetzelfde zagen we ook in de d&b scene toen het 'licht' uitging (voor mij althans zo rond 2001/2), veel knetterharde snelle scherpe beats en weinig 'zwarte' d&b/jungle.
[...]

Juistem, hier kan ik me ook wel in vinden. Ik ben op zich ook wel een technofan, maar daarnaast hou ook meer van de 'zwarte' (oldschool) d&b/jungle en waarschijnlijk dus ook meer van 'zwarte' dubstep zonder het overmatige misbruik van die wobblebassjes en steriele technoachtige beats en geluiden. (idem voor de "moderne" drum&bass dat ik ook zo'n steriel en technoachtig klankpallet vind hebben)

Back