Is Logic ten einde ??

Heb jij v9 voor PC gezien dan? :D of hoop je dat ze bij V10 weer oppikken?

en V9 op apple only moet het zeker afleggen tegen protools, Cubase/nuendo en ableton.

Hahaha da's wel strak. Iemand om bewijs vragen en dan vervolgens zelf een volkomen niet onderbouwde opmerking plaatsen :D
Waar zijn dan jouw marktgegevens die aantonen dat op de Mac Logic wereldwijd en in alle genres de minst gebruikte is van die vier?

Die data is er niet, gaat er meer om dat er even aan het PC marktaandeel in de "professionele markt" voorbij wordt gegaan, dat daar 5 andere spelers zijn die daar een rol spelen

Bij pro gebruik denk ik bij aan Avid met Icon of Yamaha met Nuage
Niet aan zo'n consumer daw op een macbook
Apple heeft NIKS in dat segment, geeneens een fatsoenlijke workstation met network streaming bijv
http://www.yamahaproaudio.com/global/en/products/daw_systems/nuage/
http://www.avid.com/US/products/family/ICON
http://www.videomaker.com/article/15513-dell-precision-workstation-review

Wat mij betreft niet, maar Apple gebruikers moeten wel even van hun roze wolk afstappen met beide voetjes terug op aarde.

Gezien de tijd die jij op het forum doorbrengt, lijkt me dat jou marktaandeel in mastering ook niet groot kan zijn, niet ? :D

1. Een post kost me nog geen 30sec, 10 per dag? Tel uit je winst8~
2. Ad hominem is nergens voor nodig toch? Getuigd alleen maar van onmacht en frustratie.

Ik gebruik al jaren met groot genoegen Logic. Nu moet ik zeggen sinds ik op mac ben overgestapt speciaal voor Logic 9 dat het allemaal een stuk stabieler werkt dan toen ik Logic, Nuendo of Cubase op PC draaide. Het enige dat net zo stabiel draaide als logic 9 op apple was Pro 24 op atari.

Overigens zit ik niet te springen om logic 10. 9 doet wat ik wil.

Logic is een prima product hoor, niks mis mee, vele tevreden gebruikers, geef alleen maar aan dat de wereld veranderd en er veel meer te doen is.

Logic is een prima product hoor, niks mis mee, vele tevreden gebruikers, geef alleen maar aan dat de wereld veranderd en er veel meer te doen is.
Idd ... zoals zoeken naar de juiste drivers en software voor zeer goede instrumenten die nu nog maar amper gemaakt worden. :P
Wie altijd het laatste nieuw wil tenkoste van alles, word vooral geconfronteerd met ... kosten.
En verder... ja, zoeken naar drivers en software hé.

IK heb zelf het gevoel dat Logic X uitkomt als ook de Mac Pro uitkomt. Dat ze dan FinalCut en Logic releasen.

Ik heb inmiddels echt geen flauw idee meer wat Apple met logic gaat doen. Aan de ene kant heeft Apple Logic nog niet definitief in de ijskast gestopt (of in ieder geval niet officieel aangekondigd) aan de andere kant is het inmiddels alweer 4 jaar geleden dat Logic Pro 9 uit kwam en als je als bedrijf serieus met een product bezig bent is een release cycle van zoveel jaar niet normaal.

Echter heeft het wel vaker lang geduurd tussen Logic releases (al is 4 jaar wel de langste periode tot nu toe).

De uitspraak dat Apple Logic X tegelijk gaat releasen met OSX Maverick of de nieuwe is natuurlijk maar een wilde gok. Er is geen enkele aanleiding voor dit vermoeden. Tegelijk met de nieuwe Mac Pro zou nog best een logische stap kunnen zijn, nieuwe pro hardware ondersteunen met nieuwe software......

De tijd zal het leren......feit is wel dat het een forse update zal moeten zijn! Ze zijn mij inmiddels wel als klant verloren, ik ben overgestapt op Ableton.

en als je als bedrijf serieus met een product bezig bent is een release cycle van zoveel jaar niet normaal

Aan de andere kant is het ook wel eens fijn als een bedrijf niet elk jaar de verplichting voelt om met een update te komen om de cashflow op gang te houden. Ik zie toch ook veel updates puur omdat klanten vinden dat ze moeten updaten, niet omdat er nou echt nieuwe features zijn.

Aan de andere kant is het ook wel eens fijn als een bedrijf niet elk jaar de verplichting voelt om met een update te komen om de cashflow op gang te houden. Ik zie toch ook veel updates puur omdat klanten vinden dat ze moeten updaten, niet omdat er nou echt nieuwe features zijn.

Mee eens alleen veranderd de technologie in audio wereld dusdanig snel dat nieuwe features eigenlijk altijd wel aan de orde zijn. Bovendien had Apple nog een behoorlijke backlog aan zaken die ze voor logic hadden kunnen ontwikkelen.

Neem daarnaast de known bugs list. Apple heeft af en toe wat bugfix releases gedaan maar het grootste deel van de bugs in v9 is nooit opgelost, hoe hard de community er ook om smeekte.
Van de bugs die er wel in zaten(en vaak zitten) waren er enkele ook echt heel knullig.

Anderzijds was de upgrade van V7 > V8 erg mooi en die van V8 > V9 ook.....dus het is voor mij dubbel.......

Back