Moderators: waar zijn jullie nou mee bezig?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Alles is inconsequent in de omslagperiode van gedoogbeleid naar strakkere naleving. Er is ook altijd iemand als eerste de 'dupe' van, het moet ergens beginnen. Geef de moderators de kans om de consequentie te bewijzen zou ik zeggen.

Verwijzingen naar PB's, waarschuwingen, historische afspraken met moderator X en Y zijn toch niet relevant voor een discussie hier. Wie van ons kan immers de waarheid daarvan controleren. Het wordt nu alleen maar gebruikt om de publieke opinie naar de hand te zetten. Een handigheidje die bij politiek thuishoort. Als je dat leuk vindt moet je de politiek in gaan. Oh wacht...

Allemachtig en het dan gek vinden dat iedereen hier weg loopt op het forum......

Heeft iemand er al bij stil gestaan dat wat Leo doet eigenlijk heel veel werk en zoeken uit jullie handen neemt? Persoonlijk heb ik geen tijd om elke dag iebee of mp af te struinen naar vintage gear....daarnaast geeft Leo de gear vaak een service beurt zodat JIJ bij een koop een mooi stukje gear in handen hebt wat weer jaren mee kan.
En ja mss is (of is) Leo handelaar...so what, er lopern er hier nog wel meer rond...ik ben bij Leo thuis geweest en idd hij leeft in een fukkin groot kasteel en de butler deed open nadat ik 500 meter over de oprijlaan heb moeten lopen.....moest nog even om de drie Bentley's heen.....echt.....

Okee dat hij vaak schopt ben ik het ook niet eens aangezien iedereen een even grote kans verdient om zijn sjit te verkopen....

Maar ach nu weet ik precies weer waarom ik niet meer graag op SF vertoef.....ik zie dit soort discussies iig niet op andere fora dus mss moet de Stichting Synthforum zichzelf eens achter zijn oren krabben mbty het beleid.
Onze wil is wet gaat niet meer op in deze tijd.....

Deze hele draad staat vol met dit soort posts die totaal niet relevant zijn.

Als het reglement zegt "geen commerciële handel" dan moet men niet zo piepen wanneer iemand tegen de lamp loopt, hoe mooi het spul ook is wat wordt aangeboden.
Kan best dat er anderen zijn die het ook doen, maar hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

Ik heb het al eerder gezegd, maar Leo kan best gewoon een webshop beginnen. Dan kunnen zijn fans daar toch steeds terecht.

:okdan:

Allemachtig en het dan gek vinden dat iedereen hier weg loopt op het forum......

Heeft iemand er al bij stil gestaan dat wat Leo doet eigenlijk heel veel werk en zoeken uit jullie handen neemt? Persoonlijk heb ik geen tijd om elke dag iebee of mp af te struinen naar vintage gear....daarnaast geeft Leo de gear vaak een service beurt zodat JIJ bij een koop een mooi stukje gear in handen hebt wat weer jaren mee kan.
En ja mss is (of is) Leo handelaar...so what, er lopern er hier nog wel meer rond...ik ben bij Leo thuis geweest en idd hij leeft in een fukkin groot kasteel en de butler deed open nadat ik 500 meter over de oprijlaan heb moeten lopen.....moest nog even om de drie Bentley's heen.....echt.....

Okee dat hij vaak schopt ben ik het ook niet eens aangezien iedereen een even grote kans verdient om zijn sjit te verkopen....

Maar ach nu weet ik precies weer waarom ik niet meer graag op SF vertoef.....ik zie dit soort discussies iig niet op andere fora dus mss moet de Stichting Synthforum zichzelf eens achter zijn oren krabben mbty het beleid.
Onze wil is wet gaat niet meer op in deze tijd.....

Waarom meng je je er dan in zonder enige relevantie?

Verwijzingen naar PB's, waarschuwingen, historische afspraken met moderator X en Y zijn toch niet relevant voor een discussie hier. Wie van ons kan immers de waarheid daarvan controleren. Het wordt nu alleen maar gebruikt om de publieke opinie naar de hand te zetten. Een handigheidje die bij politiek thuishoort. Als je dat leuk vindt moet je de politiek in gaan. Oh wacht...

heb je helemaal gelijk in, maar dat krijg je natuurlijk direct als je iets probeert publiekelijk voor elkaar te krijgen. Zo gaat het ook met ruzies in het echte leven natuurlijk, daar wordt dan ook van alles bijgehaald waardoor de oorspronkelijke oorzaak uit het oog verloren is.

als je alle emoties hier filtert hou je volgens mij maar een paar dingetjes over en dat zijn: de forum regels worden nu meer gehanteerd door de nieuwe moderators en daar zijn sommige mensen het niet mee eens.

Ik snap dat ook wel weer want veranderingen die voortkomen uit een strenger beleid zijn altijd vervelend als het jezelf betreft. Maar hier wordt het vaak al snel overdreven en is het net alsof de wereld gaat instorten zoveel onrecht voelen mensen zich aangedaan.

mmmm

ik ben natuurlijk niet de topicstarter, maar misschien is het een goed idee om deze draad af te sluiten met de constatering dat bestaande regels blijkbaar strenger gehanteerd gaan worden. en dat daar verder helemaal geen bijbedoelingen als laatste woord, querulant aanpakken of wat dan ook meespelen.

ik sta er sceptische tegenover, ook gelet op het achteraf de argumenten bij de daad zoeken, en gebaseerd op ervaringen uit het verleden, maar wie weet: het is een nieuwe dag.
misschien gaat dat nu echt gebeuren, consequent.

voor wat betreft deze regel, die nu eenmaal zo is, en een strengere toepassing ervan, zou het goed zijn, naar mijn mening, dat de stichting synthforum zich dan nog eens breed beraadt op het fenomeen marktplaats. want ik moet dan wel vaststellen dat synthforum een podium biedt aan erg veel handelaars zonder btw-nummers. het is in feite de kurk waar sf op drijft.
daar heb ik geen moeite mee, noch met het een, noch met het ander, maar ik vind dan wel de vraag gerechtvaardigd hoe geloofwaardig het weren van mensen met een btw-nummer is. en hoe 'eerlijk' dat is.

maar goed, dat was het wel wat mij betreft, ik heb geen tijd voor dit gedoe eigenlijk. ik ga lekker muziekmaken.
o nee, ik ga lekker handelen!

want ik moet dan wel vaststellen dat synthforum een podium biedt aan erg veel handelaars zonder btw-nummers. het is in feite de kurk waar sf op drijft.

:? Dat valt wel mee lijkt me......

Er zijn wel wat handelaars natuurlijk.....maar daar draait SF toch niet omheen???

ja sorry, ik bedoel dat marktplaats, of beter: te koop aangeboden het meest bezochte meest gelezen meest gebruikte deel van het forum is. de meeste mensen komen hier om iets te verkopen of iets te scoren.

is gewoon een realiteit waar je de ogen niet voor kan sluiten. en een flink deel van die mensen en hun handelen ontstijgt al lang het geitenwollen idee van, ik stap over op een andere synthesizer, ik ga een stapje hoger en bied mijn oude synth voor een leuke tweedehands prijs aan. geeft allemaal helemaal niks natuurlijk, ik zou de laatste zijn om daar iets van te zeggen - dat zou ook behoorlijk hypocriet zijn, maar wat ik al zei: dat is wel de realiteit.
nouja, ik ga mijn nummer afmaken. o nee, naar het postkantoor.

ja sorry, ik bedoel dat marktplaats, of beter: te koop aangeboden het meest bezochte meest gelezen meest gebruikte deel van het forum is. de meeste mensen komen hier om iets te verkopen of iets te scoren.

is gewoon een realiteit waar je de ogen niet voor kan sluiten. en een flink deel van die mensen en hun handelen ontstijgt al lang het geitenwollen idee van, ik stap over op een andere synthesizer, ik ga een stapje hoger en bied mijn oude synth voor een leuke tweedehands prijs aan. geeft allemaal helemaal niks natuurlijk, ik zou de laatste zijn om daar iets van te zeggen - dat zou ook behoorlijk hypocriet zijn, maar wat ik al zei: dat is wel de realiteit.
.

nee het is niet de realiteit, het is jouw beeld van de realiteit die ik overigens best snap als je voornamelijk in de marktplaats het synthforum volgt.

Maar er is ook een hele grote groep (en die is nog veel groter dan de marktplaats posters) die hier toch echt komen vanuit de passie voor het musiceren met synths. Ik ben daar 1 van en ik ben bijvoorbeeld helemaal niet geinteresseerd in de marktplaats. Daardoor weet ik ook dat er door heel veel mensen hier muziekgerelateerd gepost wordt omdat ik dat wel volg.

mijn realiteitsbeeld is dat je er maar heel weinig van merkt als de marktplaats gesloten wordt hier. Tuurlijk kost dat een aantal leden (voornamelijk mensen die alleen maar hier zijn voor de verkopen), maar ik ben er van overtuigd dat je de rest van het forum enorm onderschat.

Maar ik geef dan ook ruiterlijk toe dat ik deze hele situatie niet snap, termen als verkopen door anderen met of zonder btw nummers vind ik iets waar op een gebruikersforum mensen helemaal niet mee bezig zouden moeten zijn. En al helemaal niet de mensen die verkopen of kopen.

Maar geef nou gewoon eens aan wat het echte probleem is hier, want ik begrijp het gewoon echt niet op basis van die posts die hier steeds staan. Wat is er mis met 1 keer in de X dagen 1 verkoop post (Dus in 1 verzamelpost) te mogen doen of kicken waarbij je iets te koop aanbiedt?

Daar kan alleen iets mis mee zijn als je je niet aan die regel wilt houden lijkt me. En dat vind ik allemaal prima, maar dan moet je dat buiten het forum en zijn leden om regelen met de stichting synthforum lijkt me.

je hebt een punt (en dan ga ik echt naar het postkantoor) met wat je zegt, maar ik baseer mijn realiteit gewoon op de aantallen kijkers. als ik dat zo af en toe check zie ik meestal net zoveel kijkers bij te koop aangeboden, of meer, als bij de rest van het forum.

probleem is dat ik sinds een half jaar een eigen bedrijfje ben begonnen in synthesizer handel. dat is commercieel handelen en dat mag hier niet. punt.

alleen had ik de situatie uitgelegd en toestemming gekregen van johnnybusca, een van de eigenaren van synthforum.nl - helaas is dit niet verder gecommuniceerd met de rest van het team, naar het nu schijnt.
een van de redenen dat er geen punt van werd gemaakt, is dat er meer mensen commercieel bezig zijn hier.

Ik wil me niet gaan bemoeien met de inhoud van de draad, en ik wil ook niets zeggen over de leden in persoon maar wel hierover:

ronegen zit sinds dag 1 of dag 2 van zijn moderatorschap op mijn nek. blijkbaar zal hij wel eens even de moderator zijn die dit varkentje gaat wassen...
Lekker hoor, nieuwe moderatoren en gelijk rechtlijnig volkorengedrag. Laat eerst maar eens wat zien heren.

Ik zou het graag omdraaien. Ronegen is net nieuw als moderator. Hij gaat gratis een hoop van zijn vrije tijd investeren in ons forum. Is het nodig om in de eerste paar dagen van zijn nieuwe functie meteen zo kritisch te zijn? Ik zou eerder wat extra tolerantie en aanmoediging verwachten als iemand net nieuw in een functie (ALS VRIJWILLIGER) is.

Nu ik toch bezig ben:

Ik denk dat Leo ageert tegen de stelling van Acidfever dat het 'toch geen zin' zou hebben.
Dat is precies waar ik ook over zou struikelen, meneer Acidfever heeft er nogal een handje van om met dit soort suggestieve meldingen (vingerwijzingen) threads dicht te gooien of mensen te te waarschuwen.
Deze stijl is op zijn minst zeer irritant omdat de motivatie voor het vingerwijzen duidelijk een krachtbijzetting is om zijn beweegredenen voor zijn handelen te ondersteunen...

Je realiseert je dat je Acidfever beticht van suggestief handelen en dat je dit tegelijkertijd zelf ook doet in deze post?
ik zie dingen namelijk meestal heel anders als hoe Acidfever ze omschrijft en ik mogenlijk niet alleen, dus mee eens zijn is erg moeilijk met zijn manier van modereren. Dit leidt bij voorbaat al tot irritatie bij de eerst volgende moderatoractie van zijn kant.

Als dit zo is, dan is het probleem toch al duidelijk? Stop met op voorhand geïrriteerd zijn en probeer op een andere manier om te gaan met tegenslagen.

Je legt je er helemaal niet graag bij neer.. Das t punt juist
Misschien moet je nu gewoon stoppen met ronegen zwart maken en je er even echt bij neerleggen.
Laat het rusten.. Je zou ook dankbaar kunnen zijn voor die speelruimte die je al gekregen hebt bv. Ander invalshoekje, lastig misschien, maar niet onaardig

Laatst gewijzigd:
Ik zou het graag omdraaien. Ronegen is net nieuw als moderator. Hij gaat gratis een hoop van zijn vrije tijd investeren in ons forum. Is het nodig om in de eerste paar dagen van zijn nieuwe functie meteen zo kritisch te zijn? Ik zou eerder wat extra tolerantie en aanmoediging verwachten als iemand net nieuw in een functie (ALS VRIJWILLIGER) is.

:halleluja

Is het probleem niet eenvoudig op te lossen door een adverteerder (handelaar of particulier) te laten betalen voor zijn aangeboden product? X percentage van de vraagprijs met een minimum van 2,50 Euro of zo?

De investering in een iDeal abonnement betaalt zich vanzelf terug evenals een eventuele investering in het bouwen van een platform waarin je middels categorieën je handel kunt aanbieden. Misschien heeft marktplaats.nl nog wel een templeetje liggen.

Ik ben van mening dat je de gebruiker van de SF marktplaats hiermee ook een dienst bewijst; het aanbod wordt mogelijk ruimer en het zoeken wordt vereenvoudigd.

Dit advies is overigens geheel kostenloos.

Hey.. ik heb een idee.. en dat zie ik op andere forums ook vaker...
1 extra categorie onder marktplaats voor mensen die (semi-) commercieel met hun koop- en verkoop van apparatuur bezig zijn, tegen een acceptabele vergoeding op jaarbasis aan de stichting synthforum.

Synthforum is wel een platform waar dagelijks honderden, misschien wel 1000+ mensen kijken naar de advertenties, daar zou je als professional wel iets tegenover kunnen stellen, vind ik.
Naast de handelaren zou ik deze categorie ook openstellen voor mensen die cursussen geven, ik noem als voorbeeld Rob Papen, bambamstudio en dr zullen ongetwijfeld nog wel wat mensen zijn die semi-professioneel les willen geven.

Leo, Nisei, moderators... Denk dr eens over :-).

-C-

<return>

kom pas net binnen na een lange dag en moet zeggen dat dit topic wel erg lang is geworden sinds vanochtend.
is de oplossing al genoemd ?:
1 verkooptopic per serieushandelende en /of twijfelende verkooppersoon max.
2 niet meer dan 3 artikelen tegelijk tekoop hebben staan
3 overtreding = waarschuwing, geen verkoop meer voor 1maand, 6 maanden , forever?

de "profs" leveren , in leo's geval zeker" mooie spullen voor een redelijke prijs, goede service en vooral veel deskundigheid, maar het is natuurlijk nooit de spil van het forum naar ik mag hopen.

( algemeen: verwijderfunctie terug op het forum )

Ik geloof dat we alles al gepasseerd zijn..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back