Moderators: waar zijn jullie nou mee bezig?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Stuur mij anders voortaan per pb periodiek de lijst met nieuwe zaken, blijf ik in ieder geval op de hoogte. Succes voor de rest van dit forum en zo verder, ik ben in ieder geval op de hoogte van het aanbod :p

OK, als Leo hier niet meer mag verkopen kunnen jullie, om geloofwaardig over te komen, andere handelaren ook absoluut niet meer toestaan om hier te verkopen. Deze hele thread is op die argumenten gebaseerd.
Doen jullie dat niet dan is de hele "integriteit van het moderatorteam" zoals dat eerder werd genoemd wel compleet naar de kl*ten en kan ik me niet voorstellen dat iemand jullie wat dat betreft nog serieus neemt.
En vergeet dan niet de verkopers die hier rondlopen en doen alsof ze gewone leden zijn maar alles op eBay verhandelen, te censureren. Als de regels worden aangescherpt is dat jullie goed recht, maar dat geldt dan wel voor iedereen. Geen uitzonderingen!

Mee eens (met Nisei), ik denk dat er veel mensen gelukkig geworden zijn van de spullen die ze, via synthforum, van Leo gekocht hebben.

+3 ,... OFSO
hup voor leo

straks moet ik nog op taal les ..;'-]

Ter informatie: Zojuist even de reacties sinds gisteren doorgenomen (het zijn er weer bijzonder veel) en genoeg gezien waarop ik best zou willen reageren.

Het heeft alleen geen zin......er zijn de afgelopen 10 jaar meer dan eens van dit soort momenten geweest met de persoon in kwestie en veranderen doet er toch niets. De situatie zakt weer, men vergeet dat het ooit gebeurt is en de discussie sterft een zekere dood tot de volgende keer dat men het ergens niet mee eens is...........

Ter informatie: Zojuist even de reacties sinds gisteren doorgenomen (het zijn er weer bijzonder veel) en genoeg gezien waarop ik best zou willen reageren.

Het heeft alleen geen zin......er zijn de afgelopen 10 jaar meer dan eens van dit soort momenten geweest met de persoon in kwestie en veranderen doet er toch niets. De situatie zakt weer, men vergeet dat het ooit gebeurt is en de discussie sterft een zekere dood tot de volgende keer dat men het ergens niet mee eens is...........

wat een flauwe, suggestieve toevoeging aan deze discussie, vindt de persoon in kwestie dan.
het heeft geen zin..... ach

ik heb me inderdaad wel vaker in discussies met moderators gewaagd, het is ook niet de eerste keer dat moderators rare beslissingen nemen, waarbij enige willekeur aan de orde is.

hij zou wel willen reageren, maar het heeft geen zin. ik kreeg van ronegen ook diverse pb's, gewoon over samenvoegen van posts en zo, waarin dan allerlei nieuwe argumenten naar voren werden gebracht, maar werd afgesloten met: je hoeft geen discussie te beginnen want dat doen we toch niet.

ik begrijp ook niet dat je niet on-topic blijft. in deze thread worden moderators aangesproken, maar jij geeft mij liever een vage schop na. alweer een moderator die door het ijs zakt.

en wat is er dan allemaal voor verschrikkelijks gebeurd in die 10 jaar ;) dat moderators worden aangesproken op zaken die anders/ beter kunnen?

je kan van alles uit de kast halen om die belachelijk move te gaan rechtvaardigen, maar ik zeg je, die post had ook gewoon kunnen blijven staan. dat had aardig in lijn geweest met hoe er verder hier op het forum met de desbetreffende regel wordt omgegaan.
maar ja, ronegen had problemen met mijn toon. ik was niet onderdanig genoeg zeker.

en ja, het heeft weinig zin, want de moderators in kwestie hebben het in de afgelopen 10 jaar al veel vaker laten zien, ingaan op echt inhoudelijke argumenten, dat lukt niet. moderators weigeren onder ogen te zien dat ze een misser hebben gemaakt. dan liever op zijn noord-koreaans een mantra afdraaien over regels, erbij zeggen dat er niet in discussie wordt gegaan en iedereen vergeet het en na een tijdje......

ik vind jou een flapdrol acidfever - en ik zeg nogmaals: de regel die nu uit de kast getrokken wordt, slaat nergens op. ik heb een maand of wat terug, bij de start van mijn bedrijfje expliciet aan johnnybusca verteld hoe de situatie lag en hem gevraagd wat ik kon/mocht doen, gezien het feit dat ik in zaken ging. het antwoord was: blijf maar gewoon posten. de motivatie die daarbij kwam was ook niet bepaald negatief, maar goed, dat laat ik maar even achterwege. ik heb er ook nooit geheimzinnig over gedaan, daar hou ik niet van.

het is gewoon heel simpel terug te voeren op 1 ding, en dat is ook niet voor het eerst in de afgelopen 10 jaar: een moderator die zichzelf wat voelt, nu hij moderator is, en die het laatste woord wil hebben. en dat daarna de gelederen zich sluiten, is ook een bekend fenomeen.
te kinderachtig voor woorden.

dus nogmaals, wat mij betreft kan je dit soort achterbakse, suggestieve toevoegingen achterwege laten, als je ook niet op de inhoud wil ingaan.

Ik weet niet of je t doorhebt, maar jouw post zit vol emotie en suggestiviteit. Als je werkelijk een oppossing wil zou je met je politieke achtergrond best kunnen inschatten dat dit niet de weg is. T voelt alsof je iets is afgenomen en dat dat je daar kwaad over bent. Dat kan ik me best voorstellen. Als je dan zegt dat het je niet kan boeien dat ze jou moeten hebben dan wordt het ineens onduidelijk. Welke strijd voer je dan als t je niet kan schelen. Dan gaat t om eerlijk modereren en voor je t weet moet je toch nog een trap uitdelen naar diegenen waar jij door geraakt bent. Daardoor loopt het helemaal mis want dan hebben je "tegenstanders" al helemaal geen zin meer om je een stap tegemoet te komen.

@Leo.....dat iemand van jouw leeftijd alleen maar met zulke reacties komt zegt denk ik al genoeg over de mogelijkheden om een discussie met jou te voeren. Daarom doen we dat ook gewoon niet meer........kost teveel tijd die beter besteed is aan andere zaken.

Daarnaast is de uitspraak "rare beslissing" volledig subjectief. Jij vind een beslissing raar omdat deze niet in jouw straatje past/jou niet ten goede komt........dat wil niet zeggen dat het ook echt een rare beslissing is.

Ik stel nu voor dat je weer even 15 jaar bij je online leeftijd optelt en stopt met schoppen tegen alles wat niet met je meewerkt......

Ik denk dat Leo ageert tegen de stelling van Acidfever dat het 'toch geen zin' zou hebben.
Dat is precies waar ik ook over zou struikelen, meneer Acidfever heeft er nogal een handje van om met dit soort suggestieve meldingen (vingerwijzingen) threads dicht te gooien of mensen te te waarschuwen.

Deze stijl is op zijn minst zeer irritant omdat de motivatie voor het vingerwijzen duidelijk een krachtbijzetting is om zijn beweegredenen voor zijn handelen te ondersteunen en welke behoorlijk subjectief van aard is in plaats van dat het duidelijk iets toevoegt of verklaart, ik zie dingen namelijk meestal heel anders als hoe Acidfever ze omschrijft en ik mogenlijk niet alleen, dus mee eens zijn is erg moeilijk met zijn manier van modereren. Dit leidt bij voorbaat al tot irritatie bij de eerst volgende moderatoractie van zijn kant.

Niet iets wat je als moderator zou willen oproepen.

Toch wel Demian......historie speelt absoluut een rol in moderatie en dat is dan ook precies waarom Leo wellicht meer opvalt dan anderen.

Leo heeft een duidelijke historie wat betreft moderatie en het opzoeken van conflicten en dan sta je gewoon meer in de schijnwerpers (zoals ook anderen!). Dat is een keuze die men zelf maakt/heeft gemaakt.......

Sommige mensen voelen zich nu eenmaal enorm aangesproken als hun topic gesloten wordt of men een waarschuwing krijgt. Echter komt er bij een aantal personen dan blijkbaar een drang bocen water om zich tegen alles en iedereen te gaan verzetten waarbij elke vorm van woordkeuze acceptabel is geworden. Op dat moment verwijnt de mogelijkheid tot discussie......

Je kunt soms ook gewoon de spiegel voor houden en denken: "Tja...misschien was dit wel een beetje door eigen toedoen."

ik vind deze hele thread enorm lijken op de school cultuur, als daar een nieuwe leraar komt gaan de scholieren ook uitproberen hoe ver ze kunnen gaan bij die leraar.

Hier is het niet anders, altans zo komt het op mij over. Er zijn wat nieuwe moderators en direct vliegen er verwensingen richting de moderators omdat ze de regels die bekend zouden moeten zijn strakker hanteren dan in het verleden toen er minder moderators waren.

Ik snap het hele probleem niet zo om eerlijk te zijn. Hoe moeilijk is het nou om als commerciele handelaar een eigen site in de lucht te gooien waarin je je gear verkoopt. Als je dan in je signature een linkje zet naar je eigen site dan ben je toch klaar lijkt me?

Ik lees dan als opmerking dat het hele forum draait op de marktplaats hier, vind ik totale onzin. Er zijn hier ook zat bezoekers die niet 24/7 op die marktplaats zitten en puur voor de passie van muziek hier aanwezig zijn.

Ik vind het compleet overdreven hoe het er hier aan toegaat in deze thread. Er zijn zat mogelijkheden online om je spullen te verkopen en als je niet gewoon via pb normaal met de moderators je zaken op orde kan brengen dan is het nogal vreemd om het dan maar via de publieke weg te gaan proberen.

Voor zover bij mij bekend is de marktplaats hier bedoeld voor de muzikanten die af en toe iets te koop hebben, synthforum is volgens mij geen commerciele extensie van handelaren die hier de doelgroep gratis kado krijgen om zo hun spullen sneller kwijt te raken. Zo werkt het niet online, dan moet je gaan adverteren op het forum en ja dat kost geld. Maar om gratis een afzet kanaal te eisen is echt niet meer van deze tijd.

Lees nou even goed alle relevante posts door (en negeer het gekibbel even).
Ik heb duidelijk gezegd dat het een goed recht van de moderators is als de regels voortaan strikter worden nageleefd. Echter moet dit dan wel consequent gebeuren. 1 forumlid verbieden om nog als semi-handelaar te adverteren maar alle andere verkooptopics gewoon laten staan is niet consequent. Ook ben ik van mening dat zoiets wel even gemeld mag worden. Gewoon even een mededeling dat er voortaan strenger zal worden opgetreden als het om handelaren gaat en alles was duidelijk geweest. Maar plotseling draadjes gaan verbieden die de afgelopen jaren altijd werden toegestaan is vragen om reacties.

Over gratis afzetkanaal gesproken... :eureka: Ideetje is misschien een semi-vrijwillige extra financiele bijdrage voor "handelaren" of leden die ieder half jaar hun complete "studio" via het forum opruimen? Daarmee kunnen dan hopelijk alle discussies in een keer worden beslecht :engel:

Je mening is gehoord Nisei......

Er is overigens een hele tijd geleden wel degelijk mededeling gedaan dat de regels voor het gebruik van de marktplaats zijn gewijzigd. Heeft zelfs een tijd op de frontpage gestaan......

Laten we voorop stellen dat het de stichting Synthforum en haar moderators zijn die het beleid maken en uitvoeren en dat er niets "plotseling" aan dit hele verhaal is. Ook de persoon in kwestie is hier 100% van op de hoogte.

Lees nou even goed alle relevante posts door (en negeer het gekibbel even).
Ik heb duidelijk gezegd dat het een goed recht van de moderators is als de regels voortaan strikter worden nageleefd. Echter moet dit dan wel consequent gebeuren. 1 forumlid verbieden om nog als semi-handelaar te adverteren maar alle andere verkooptopics gewoon laten staan is niet consequent. Ook ben ik van mening dat zoiets wel even gemeld mag worden. Gewoon even een mededeling dat er voortaan strenger zal worden opgetreden als het om handelaren gaat en alles was duidelijk geweest. Maar plotseling draadjes gaan verbieden die de afgelopen jaren altijd werden toegestaan is vragen om reacties.

ik heb hier alle posts doorgelezen en daar staat duidelijk in dat er een pb conversatie met leo is geweest over het nieuwe beleid n.a.v. zijn manier van adverteren in het markplaats forum. Dus om die paar handelaren nu maar via een officiele berichtgeving op het forum te gaan berichten dat het marktplaats beleid wat strenger gemonitord gaat worden is natuurlijk belachelijk. De regels zijn al jaren niet veranderd alleen worden ze nu wat strenger toegepast.

Wat ik helemaal met je eens ben is dat het consequent moet gebeuren. Er mag geen onderscheid gemaakt worden tussen personen. Ik zie best wel veel mensen nogal creatief kicken, door bijvoorbeeld te zeggen dat het apparaat gereserveerd is, en dan 2 uur later weer niet. Of dat het apparaat niet verkocht wordt en dan een uur later weer wel. Etc.

Dus consequent modereren op dat vlak is wel noodzakelijk om het geaccepteerd te krijgen dat er nu streng op toe wordt gezien.

Misschien moeten we gewoon toe naar 1 post van iemand per maand in de marktplaats. Zou iedereen daar gelukkig mee zijn dan? Als prive persoon je spullen nu op de marktplaats zetten is niet echt goed werkbaar meer. Binnen een paar uur ben je onzichtbaar op pagina X als je je aan de regels houdt doordat er best een aantal mensen zijn die continu hun verkopen proberen bovenin te krijgen. Dat is vervelend voor de muzikanten die gewoon een keer hun synth of FX of wat dan ook willen verkopen om weer eens wat nieuws te kopen.

Ik vind dat hele dramatische gedoe hier over de marktplaats gewoon over de top, dus daarom geef ik mijn mening. Helemaal omdat verkopen op internet tegenwoordig gewoon heel makkelijk is en het gewoon vreemd is dat je als forumlid allemaal dingen gaat zitten eisen die het jezelf heel makkelijk maakt.

Wat leo ook had kunnen doen is zeggen: he, goed idee die 1000-en leden van synthforum, laat ik eens contact opnemen met de leiding van synthforum om te kijken of ik daar voor een redelijk bedrag kan adverteren met mijn spullen.

Maar nu wordt de service marktplaats gebruikt als verkoopkanaal, en als het dan niet gaat naar de zin van leo dan breekt hier de hel los met krachttermen en respectloze opmerkingen richting het forum dat hij gebruikt als verkoopkanaal. Dan kun je toch niet menen dat dat goed te praten is?

Overigens noem ik hier wel de naam leo, maar wat mij betreft geldt dat voor iedereen op dit forum. Doe gewoon eens relaxed en regel dingen die je wilt zien gewoon lekker via pb.

Ik heb dus niks tegen leo, ik ken hem niet eens en ik kan me best voorstellen dat een commerciele handelaars plaats hier op het synthforum iets toevoegt voor de leden zodat je zonder te zoeken mooie gear te koop aangeboden krijgt. Maar wel ik wel iets tegen heb is de manier waarop hier nu gereageerd wordt als het dan even niet naar iemands zin gaat. Met zo'n toon gooi je gewoon je eigen glazen in.

Maar volgens mij zijn wij het wel met elkaar eens, moderaten is prima zolang het maar consequent gebeurd en iedereen gelijk behandeld wordt.

ik heb hier alle posts doorgelezen en daar staat duidelijk in dat er een pb conversatie met leo is geweest over het nieuwe beleid n.a.v. zijn manier van adverteren in het markplaats forum. D

jongens, ik haak af, want het is weer de typische moderators-manier van discussieren, maar deze quote klopt niet hoor. het staat weliswaar geschreven, maar het is niet gebeurd. althans, het ging over schoppen, het ging over samenvoegen, maar neit over posten als handelaar.
dat werd ineens geïntroduceerd in een pb die over heel iets anders ging en ik vroeg me toen al af wat de relevantie was.
dat moderators niet bekend zijn met mijn correspondentie hierover met de stichting synthforum in de persoon van johnnybusca, kan natuurlijk, maar is mij toch niet te verwijten.
zo ontstaat nog de indruk dat ik zoiets verzin; ik zou zeggen, stel je even op de hoogte als johnnybusca is uitgefeest met prins abbi. of is dat nu niet aan de gang?!

die semi-vrijwillige bijdrage, de mogelijheid van sponsoring, heb ik overigens ook aan de orde gesteld.

ronegen, schaam jij je maar gewoon voor je eigen optreden, hoe oud je ook bent, dan maak ik me wel druk over mijn eigen toon.

zucht
de werking van ego
mooi he
is er al een oplossing trouwens?

Allemachtig en het dan gek vinden dat iedereen hier weg loopt op het forum......

Heeft iemand er al bij stil gestaan dat wat Leo doet eigenlijk heel veel werk en zoeken uit jullie handen neemt? Persoonlijk heb ik geen tijd om elke dag iebee of mp af te struinen naar vintage gear....daarnaast geeft Leo de gear vaak een service beurt zodat JIJ bij een koop een mooi stukje gear in handen hebt wat weer jaren mee kan.
En ja mss is (of is) Leo handelaar...so what, er lopern er hier nog wel meer rond...ik ben bij Leo thuis geweest en idd hij leeft in een fukkin groot kasteel en de butler deed open nadat ik 500 meter over de oprijlaan heb moeten lopen.....moest nog even om de drie Bentley's heen.....echt.....

Okee dat hij vaak schopt ben ik het ook niet eens aangezien iedereen een even grote kans verdient om zijn sjit te verkopen....

Maar ach nu weet ik precies weer waarom ik niet meer graag op SF vertoef.....ik zie dit soort discussies iig niet op andere fora dus mss moet de Stichting Synthforum zichzelf eens achter zijn oren krabben mbty het beleid.
Onze wil is wet gaat niet meer op in deze tijd.....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back