Moderators: waar zijn jullie nou mee bezig?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
zeker weten, sterker nog, rancune ken ik nauwelijks. boosheid of wat dan ook schudt ik zo van me af. maar wat ik probeer aan te geven, is dat ik denk dat het probleem niet echt hier in zit, want dan had er even overlegd kunnen worden met johnnybusca natuurlijk. ik heb ook voorgesteld te betalen, nieuwe berichten? ik zie de knop net zitten op de voorpagina, gebruik dat nooit, had er geen idee van.
volgens mij wordt er nu inderdaad veel meegedacht en gebrainstormd, maar om welk probleem nou eigenlijk op te lossen?
verder dus geen sprake van rancune, maar ik probeer het gewoon nuchter te bekijken.

Helder.

Het lijkt mij dat de huidige regel van het niet commercieel aanbieden van synths en aanverwante apparatuur beperkend werkt voor handelaren. Die regel wordt nu (willekeurig of niet, daarover heb ik werkelijk geen mening) kennelijk toegepast. Als er een platform beschikbaar zou zijn waar zowel commerciële als niet-commerciële aanbieders hun gang kunnen gaan, kan de regel vervallen en is daarmee elke onduidelijkheid weggenomen en kun jij gewoon blijven verkopen (en dat is imo echt een meerwaarde).

1e en 9e pagina gelezen sorry als ik iets heb gemist.

Kennis van me heeft een gitaar winkel. Zijn nieuwe site/webshop is gebouwd door een aardige zuid-afrikaanse voor minder dan 1000 euro.

Als men interesse heeft pb maar en ik zal kijken of ik aan haar details kan komen.

mijn excuses alvast aan de webdesigners hier.

kzegt nie gauw ..maaruh mee eensz!
vergemakkelijken die shit!!
Dank R-ond :okdan:

De mods zijn er om toezicht en naleving van de forumregels te houden en er niet uitsluitend voor om als scheidsrechter op de marktplaatssectie te spelen of in sommige gevallen zelfs als persoonlijk pispaaltje te dienen in escalerende discussies.

Normaal heb ik het ook niet zo op autoriteiten, maar blijkbaar is het moeilijk om de huidige forumregels door iedereen nageleefd te houden. Soortgelijke eerdere discussies hebben tot tweedeling en/of bijgedragen aan het verzieken van de sfeer geleid. Dit moet voorkomen/uitgesloten worden en vandaar dat ik voorstander van een paar simpele en uitvoerbare spelregels ben. Deze gelden voor iedereen. Het één en ander heb ik hiervoor opgesomd en toegelicht:

1) vergeet wat er allemaal in het verleden heeft afgespeeld
Want: Gebeurd is gebeurd, er mag geen onderscheid worden gemaakt en iedereen begint met een schone lei
2) biedt iedereen een gelijke kans om iets te ruil/koop aan te bieden
Want: Geen benodigde aantal min. posts, geen onderscheid: wel/geen handelaar, wel/geen BTW nummer enzo dat doet er imo allemaal niet toe
3) begin niet aan zogenaamde financieel bijdragende sponsors
Want: Als de één wel moet betalen en de ander niet, dan zal dit tot verdeeldheid/onderscheid/privileges/minder overzicht leiden en uiteindelijk alsnog veel ellende als gevolg hebben..
4) per SF-lid maandelijks max. 1 TR/TK aangeboden en 1 TR/TK gevraagd draad, waarvan de naam van de draad door de verkoper zelf gewijzigd kan worden. Of je nou 1 of desnoods 101 artikelen tegelijk aanbiedt, dat maakt allemaal niet uit.
Want: Simpeler/meer overzicht voor iedereen, geen meerdere tegelijk omhooggeschopte advertenties die de berichten van vandaag overheersen en ook geen gezeur hier meer over
5) maak geen subgroepen in de marktplaatssectie
Want: Dan heeft het maandelijkse max. aantal TR/TK aangeboden of gevraagd geen zin, maakt het onuitvoerbaar en alsnog rommelig
6) konsekwent beleid mbt naleving van de forum-/marktplaatsregels
Want: Dit verschaft gewoon voor iedereen duidelijkheid en laat geen privileges toe

In de paar keer die ik met verschillende mods heb ge-pb'd, begreep ik dat zij regelmatig met pb's worden lastiggevallen door kopers die niet tevreden zijn over hun gesloten deal. Komop hé, we zijn (denk ik/ga ik iig wel vanuit) allemaal volwassen en daar moet je onderling uitkomen zonder dat je daar mods voor moet lastigvallen. Gesloten deals zijn tussen de koper/verkoper en daar kan je het forum niet aansprakelijk voor houden. Communiceer als koper goed en duidelijk met de verkoper om zoveel misverstanden mogelijk te voorkomen

@alle moderators:
Informeren jullie binnenkort het forum met de uitkomst/aanpassingen naar aanleiding van het gevoerde mod. overleg wat ik even voor het gemak aanneem achter de schermen plaatsvindt?

SMS303 VN/Hippie wereldvrede-modus off :smeris: :P

Laatst gewijzigd:
houdt punt 2 in dat feedback en baxshop elk maand een draadje mogen die zij om de dag omhoog kunnen schoppen?

houdt punt 2 in dat feedback en baxshop elk maand een draadje mogen die zij om de dag omhoog kunnen schoppen?
De marktplaats draait toch om gebruikte en 2e hands spullen en niet nieuw van de plank. Vanuit mijn beperkte beleving zijn die bij voorbaat uitgesloten en vaak bieden deze winkels niets 2e hands aan omdat de te behalen winstmarge te laag is :)

Het omhoog schoppen is vastgesteld op eens in de 3 dagen. Zelf vind ik het niet erg als iemand dagelijks zn advertentie opfrist met spullen die verkocht zijn. Maar dat is aan de mods om over te beslissen.

Het modteam zal toezicht moeten houden op het onnodig regelmatig omhoog schoppen dmv: oh ik ben dit nog vergeten of ik vond dit nog en dit mag ook weg.....

Zeg nou eerlijk: Het is toch van den zotte dat we als volwassenen hier over moeten/blijven discussieren en het verschrikkelijk moeten dichtspijkeren/uitsluiten van mogelijkheden om het gangbaar te maken?

Niet in de marktplaats handelen maar wel als pro promotor je feestje kunnen posten of als pro muzikant je plaat posten. Het is allemaal niet zo simpel en eenduidig, succes met het lik-op-stuk beleid. En het is inderdaad superirritant dat je je op marktplaats.nl eerst door tig gesponsorde advertenties moet ploegen om dan in de sectie bezorgt in heel nederland terecht komen voor je echte tweedehands tegenkomt. Wat een ding is wat je hier niet wilt hebben. Maar dat is volgens mij precies wat de regel op de marktplaats moet zijn, met of zonder btw-nummer. Enkel tweedehands spullen, vintage zo u wilt. Dan maakt het geen donder uit wat je dagbesteding is.

Om even op de reeks overtredingen terug te komen, te vaak schoppen of twintig draadjes starten ben ik ook geen fan van. Zo eerlijk moet ik ook wel weer zijn. Maar waar ligt de grens. Drie draadjes starten met een glashelder thema maakt wel dat je niet door twintig "van alles te koop"-draadjes hoeft te ploegen. Draadje Moog, draadje outboard, dat is stiekem ook wel weer handig.

Affijn, weer wat punten voor de discussie, waar ik zo even over zat te dubben tijdens alweer een hoop onzin over een schaatstocht die er niet kwam op tv.

Niet in de marktplaats handelen maar wel als pro promotor je feestje kunnen posten of als pro muzikant je plaat posten. Het is allemaal niet zo simpel en eenduidig, succes met het lik-op-stuk beleid.
Voor promoten van feestjes is het optredens of uitgaanstip subforum (wordt redelijk bekeken niet echt super veel in gepost)
Voor het posten/promoten van je plaat kan je dit doen in de releases sectie :)

Leuker kunnen we het niet maken, wel (iets) simpeler ;)

:bekdicht: ... aahhh ik merk dat ik weer aardig doorsla in en door dit topic.... :bekdicht:
dit was mn laatste post in deze draad :P

Exact, en je spullen biedt je aan op de marktplaats. Met of zonder btw-nummer. Kan allemaal, als je consequent blijft. Maar helaas...

Dank R-ond :okdan:
3) begin niet aan zogenaamde financieel bijdragende sponsors
Want: Als de één wel moet betalen en de ander niet, dan zal dit tot verdeeldheid/onderscheid/privileges/minder overzicht leiden en uiteindelijk alsnog veel ellende als gevolg hebben..
4) per SF-lid maandelijks max. 1 TR/TK aangeboden en 1 TR/TK gevraagd draad, waarvan de naam van de draad door de verkoper zelf gewijzigd kan worden. Of je nou 1 of desnoods 101 artikelen tegelijk aanbiedt, dat maakt allemaal niet uit.
Want: Simpeler/meer overzicht voor iedereen, geen meerdere tegelijk omhooggeschopte advertenties die de berichten van vandaag overheersen en ook geen gezeur hier meer over
5) maak geen subgroepen in de marktplaatssectie
Want: Dan heeft het maandelijkse max. aantal TR/TK aangeboden of gevraagd geen zin, maakt het onuitvoerbaar en alsnog rommelig
SMS303 VN/Hippie wereldvrede-modus off :smeris: :P

3) SF is niet gratis in de lucht te houden dus vind ik een bijdrage van commerciële jongens niet zo vreemd. Kunnen reguliere bedrijven wat mij betreft ook een plaats krijgen op de marktplaats met aanbiedingen, occasions etc.
4) Niet mee eens, zie 5)
5) Niet mee eens. Lange postings waarin tig artikelen worden aangeboden zijn onduidelijk voor degenen die op de marktplaats kijken. Dat is wel zo klantonvriendelijk. Ik pleit voor een marktplaats op merk wat zoveel meer overzichtelijk is. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze site http://www.synthfind.com/

die betaalde dingen op marktplaats die steeds bovenaan komen zijn inderdaad irritant, dat moet je eigenlijk niet willen.
voor ebtalen geldt wat mij betreft trouwens ook, dat het wel consequent doorgevoerd zou mogen worden, als dat dan de oplossing moet zijn van dit grote probleem.
veelposters zijn veelposters en ik zie mensen die ondanks mooie praatjes echt alleen maar bezig zijn om geld te verdienen en hoe meer hoe beter. als amateur, zeg maar. dat mag, moet iedereen voor zichzelf weten, maar moet ik dan 2 knakies per advertentie gaan betalen?

wat een oplossing zou kunnen zijn (niet voor het weren van commerciéle uitzuigers zoals ik, maar voor het algemene marktplaats ongerief) en misschien is het al genoemd, de mogelijkheid om je eigen marktplaats advertentie te kunnen editten.
en de onmogelijkheid om nieuwe posts aan zo'n draad te hange (dat zou je kunnen verbieden.)

dan ben je in 1 keer van het schoppen af. prijsverlagingen, verkochte dingen, reserveringen, toevoegingen kunnen in de post zelf gemaakt worden. iedere gebruiker (met 1 username, want die cowboys zijn er ook nog - ook professionele handelaren, amateurs eveneens, met 2 of meer accounts) heeft dan 1 te koop advertentie, als ie dat zou willen.

en dan gaat denk ik ook op wat fjoesz zei, dan maakt het niet uit of je advertentie er al 5 jaar staat, open = open en dan gaan mensen wel op zoek.

Misschien is het ook een idee om de marktplaats sectie niet te laten verschijnen op google.
Dan trek je ook minder mensen aan die zich alleen maar inschrijven om te (ver-)kopen. Misschien zelfs de hele marktplaats deel alleen zichtbaar voor mensen met en account.

Verder ben ik voor alles toestaan... who cares. 't Is meer gedoe om een web van regeltjes op te stellen voor elke specifieke situatie dan om de boel gewoon los te laten.
Wat kan er nou fout gaan?

die betaalde dingen op marktplaats die steeds bovenaan komen zijn inderdaad irritant, dat moet je eigenlijk niet willen.
voor ebtalen geldt wat mij betreft trouwens ook, dat het wel consequent doorgevoerd zou mogen worden, als dat dan de oplossing moet zijn van dit grote probleem.
veelposters zijn veelposters en ik zie mensen die ondanks mooie praatjes echt alleen maar bezig zijn om geld te verdienen en hoe meer hoe beter. als amateur, zeg maar. dat mag, moet iedereen voor zichzelf weten, maar moet ik dan 2 knakies per advertentie gaan betalen?

wat een oplossing zou kunnen zijn (niet voor het weren van commerciéle uitzuigers zoals ik, maar voor het algemene marktplaats ongerief) en misschien is het al genoemd, de mogelijkheid om je eigen marktplaats advertentie te kunnen editten.
en de onmogelijkheid om nieuwe posts aan zo'n draad te hange (dat zou je kunnen verbieden.)

dan ben je in 1 keer van het schoppen af. prijsverlagingen, verkochte dingen, reserveringen, toevoegingen kunnen in de post zelf gemaakt worden. iedere gebruiker (met 1 username, want die cowboys zijn er ook nog - ook professionele handelaren, amateurs eveneens, met 2 of meer accounts) heeft dan 1 te koop advertentie, als ie dat zou willen.

en dan gaat denk ik ook op wat fjoesz zei, dan maakt het niet uit of je advertentie er al 5 jaar staat, open = open en dan gaan mensen wel op zoek.

Waarom niet een beetje klantvriendelijker denken? Plaats zoveel items als je wilt op de marktplaats maar doe dat please per item en niet tig item in lange lijsten waar niemand na verloop van tijd nog door de mutaties het bos in ziet.

Dat is wel zo klantonvriendelijk.

ja, luister, van mij mag dat hoor ;)

maar ik begreep dat juist samenvoegen belangrijk was en het terugdringen van aantallen threads en posts.
naast het commerciële gevaar.

Misschien is het ook een idee om de marktplaats sectie niet te laten verschijnen op google.
Dan trek je ook minder mensen aan die zich alleen maar inschrijven om te (ver-)kopen. Misschien zelfs de hele marktplaats deel alleen zichtbaar voor mensen met en account.

Verder ben ik voor alles toestaan... who cares. 't Is meer gedoe om een web van regeltjes op te stellen voor elke specifieke situatie dan om de boel gewoon los te laten.
Wat kan er nou fout gaan?

en maak het MP gedeelte alleen zichtbaar voor leden na inloggen netals op bv gearsletjes...

Is het al iemand opgevallen dat als je nu op NIEUWE BERICHTEN klikt MP verkoop er niet meer tussen staat?

ik denk dat synthforum geen bezwaar heeft tegen aandacht van buitenaf en die richt zich vooral/ook op de marktplaats.

en eigen volk eerst.... van mij hoeft dat nou ook weer niet.
bovendien zit er iets kroms in de redenatie. mensen die alleen maar lid worden om te verkopen, zijn dus lid. en ik denk dat het ook wel meevalt met die 1dagsvliegen. af en toe zie je er eens eentje.

Er zijn best veel leden al heel lang lid zonder ook maar iets te posten.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back