Bonnefooi
Ouwe rot
Ofwel, die lezen alleen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is het al iemand opgevallen dat als je nu op NIEUWE BERICHTEN klikt MP verkoop er niet meer tussen staat?
ik denk dat synthforum geen bezwaar heeft tegen aandacht van buitenaf en die richt zich vooral/ook op de marktplaats.
en eigen volk eerst.... van mij hoeft dat nou ook weer niet.
bovendien zit er iets kroms in de redenatie. mensen die alleen maar lid worden om te verkopen, zijn dus lid. en ik denk dat het ook wel meevalt met die 1dagsvliegen. af en toe zie je er eens eentje.
Is het al iemand opgevallen dat als je nu op NIEUWE BERICHTEN klikt MP verkoop er niet meer tussen staat?

nou ja, dat ben ik niet helemaal met je eens...
als je wilt dat een forum over synthesizer gerelateerde onderwerpen gaat dan is een marktplaats volgens mij toch een van de laatste dingen waar je aan denkt.
anders zou 't wel synthmarkplaats.nl zijn toch?
ik snap wel dat dat voor jou als handelaar andersom ligt en dat vind ik ook prima ('k vind 't overigens niet zo'n goeie actie om jouw advertenties te blokkeren).
Als je de markplaats sectie niet op search engines laat verschijnen maak je zo'n forum toch minder aantrekkelijk voor handelaren. 't Komt uiteindelijk neer op wat men met dit forum wil.
Een andere optie is om van het marktplaats deel juist een 2e eBay te maken... laat mensen gewoon bieden op de spullen die er staan. Laat alles wat aangeboden wordt toe en vraag een percentage van de prijs. Waarom niet?

nee, het gaat niet om wat ik wil of vind, ik denk echt dat synthforum.nl best blij is met de aandacht die het marktplaats gedeelte genereert. dus de mensen van de stichting, niet de doorsnee leden, zoals jij of ik
het is echt zo dat de marktplaats net zo veel lezers trekt als de rest van het forum. en daar doe je het toch voor.
tweede ebay? 1 is al zo erg, hoewel je daar absoluut betere prijzen maakt met minder gezeur.
Leo, ik snap niet waarom je tegen een eBay-achtige manier van werken op het forum hiero bent...
Volgens mij is 't enige wat je nu aandraagt alleen maar promotie omdat wel te doen toch?![]()
vanuit mijn nevenfunctie/ commissariaat :
wat is erop tegen:
1 treat per persoon
2 niet meer dan 3 actieve producten in die treat
3 overtreden duidelijk sanctioneren
voorkomt een boel gedonder, en is eenvoudig en duidelijk + biedt mensen de mogelijkheid om beperkt/ gecontroleerd hun spullen ( om wat voor een reden dan ook ) te slijten cq aan te schaffen. en dat zonder rompslomp van ebay/ marktplaats achtige excessen.
( wat doe je bv met notoire oplichter/ bedonderaars , of met afgunst/ rattentoestanden die op het forum komen te staan. volledig distantiëren??, kom nou dat hou je toch niet staande ..)
net zoals mensen er moeite mee hebben van een handelaar te kopen, omdat die er wat aan over houdt, ervaar ik een psychologische drempel bij de steeds hoger wordende ebay-fees. die hanteren echt drugdealer methodes. eerst de hele wereld verslaafd aan ebay maken met €5 of 2% fee en dan als het zover is de fees opvoeren naar 10%, paypal automatisch koppelen, (in engeland een verplichte betaaloptie, nog eens 4%) en alleen op papier bescherming bieden.
als je begint te realiseren wat daar per dag omgaat en welke bedragen er worden opgestreken...... ebay is echt een economische machtsfactor aan het worden. en helaas houden de investeringen in personeel en training geen gelijke tred. dan komt er nog bij dat het vaak opsturen naar het buitenland betekent. ook zoiets. kostbaar en een heel gedoe.
bovendien ben ik eerder een enorme heikneuter dan een man van de wereld, ik vind het wel leuk om het een beetje dicht bij huis te houden.
dat gezegd hebbende, soms ben ik het leuren zat en knal ik wat dingen op ebay en meestal is het dan binnen een paar dagen weg, voor hogere prijzen, soms ook met een hogere opbrengst, maar ook wel met dezelfde of een iets lagere opbrengst door alles wat er tussenkomt.
maar je verblijft nu niet bepaald in het midden van het land. Een beetje marktkoopman gaat natuurlijk naar de mensen toe.
je wil niet weten waar ik sinds augustus allemaal al geweest ben, maar niet in zo'n auto. da's waar....
2 niet meer dan 3 actieve producten in die treat..

nee, je begrijp me verkeerd. ik ben er niet op tegen, maar ik denk dat men er hier niet aan zal willen en daar kan ik me goed iets bij voorstellen. ik heb bv geen idee hoe makkelijk of moeilijk iets computergewijs te faciliteren is.
mmm punt 2, moet dat nou?
nog even los van mezelf, kijk eens wat er dan nu al opgeschoond zou moeten worden...

Kan ik dat ook weer aan zetten? Zie ze juist graag daar...![]()