Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bij de meeste bands zijn het hooguit wat loopjes triggeren en soundjes met ableton of wat additional soundjes bespelen via Mainstage ofzo. Of en click en backingtracks.

Dat is dus het hele verhaal. Je kan alles reduceren tot processor/OS/DSP code > EN DUS kan het ook op de PC.
Feit is dat 99% van de VSTi's nog steeds SHIT klinken
De gene die het beste klinken zijn vaak ook nog eens outboard gesmaple romplers zoals NEXUS en leunen zwaar op effecten. Zelf de Virus in de Powercore klonk niet als een virus. Geen debat over wat beter is, maar een ROLAND VA zoals een JP, klinkt anders dan welk alternatief ITB dan ook. Om het over analoge gear nog maar niet te hebben. Maar ook het MOTIF voorbeeld is zo herkenbaar (vergelijken met bijv de HalionSonic workstation van Yamaha/Steinberg)
noem het de FX, geef de DSP code de schuld die niet is vrijgegeven voor Pc, you name it, onderaan de streep zit er 10x zo veel meer leven in als in een VSTi....

Tsja, ik ben het niet met je eens en dat heeft niets te maken met het feit dat ik dingen niet zou horen. Dat is leuk geprobeerd van je, maar je kunt er niet verder naast zittenNou sorry, ik heb massive en een TI, beiden klinken echt heel verschillend, terwijl het inpricncipe hetzelfde zou moeten zijn. Massive klinkt veel vlakker,levenlozer.
het kan naturlijk zijn dat jij voor dat soort details niet gevoelig bent. Dan is een VSTi en prima keuze. Ik heb m'n Motiff XS rack inmiddels al weer verkocht, tijdens de verkoop ook naar HALION Sonic gekeken, deze klinkt toch echt anders, heb hem ook niet gekocht.
Dus ja, n theorie ben ik het allemaal met je eens, praktijk pakt helaas nog steeds anders uit.

Dus misschien leuker en handiger voor de TS om in zijn situatie te denken als we zijn vragen beantwoorden of onze antwoorden toelichten

kan je wel lekker depant lopen doen met je leren.... schreef al eerder dat je met VSTi's je channelstrip ook vol kan douwen. maar nog dan brengt voor mij niet 100% wat ik wil. Ik mag jouw gehoor niet onderschatten, maar je drukt me net zo makkelijk zelf in een hoekje. fijne vent![]()

Het is pedant namelijk
Kijk Hanz spreekt vanuit zijn eigen kleine universum, dat blijkt maar weer. Fijn dat jij wel weet hoe het zit, ik tast al 20 jaar volledig in het duister en zocht jou hand om me verder te helpen en even uit te leggen hoe het zit.

Dus misschien leuker en handiger voor de TS om in zijn situatie te denken als we zijn vragen beantwoorden of onze antwoorden toelichten
)Het gaat hier om de vraag van de topicstarter waarom er niet zoveel racksynths meer te krijgen zijn, tegenwoordig.
Misschien heb je, nogmaals je eigen opmerking, dan een beter antwoord voor topicstarter?
...krijg ik de opmerking "racks zijn een beetje uit".
Is dit serieus zo? En zo ja: hoe breid je dan een setup uit? Ik wil iig live 1 set toetsen hebben, en had eigenlijk gehoopt een kast met 2 of 3 rack-modules mee te nemen en dat met MIDI aan te sturen... Van softsynths ben ik helemaaal geen fan: is dan de enige optie om alles in 1 doos te doen. Aka: grote dure workstations van 1 merk? Samplers worden nieuw iig ook niet meer in 19" gemaakt onder de oneindig euro...
Of zoals de oude grieken altijd zeiden: κωλοτρυπίδα of σκατό