De Grote Reparateur Draad

Heb al 2 a 3 jaar een kapotte machinedrum sps-1 UW staan. Iemand?

@Rolo
Had een jaartje geleden een Machinedrum die het niet meer deed. Bleek een diode te zijn die kapot was.
Het blijkt lastig om tevoren te weten wat er kapot is. Het uit elkaar halen / leggen en te gaan meten aan de hand van een schema is relatief tijdrovend t.o.v de prijs van het onderdeel waar het om gaat.

Leuk draadje! Ben zelf onlangs begonnen wat reparaties uit te voeren op mijn synths gezien ik wel wat ervaring heb in de electronica en eigenlijk alles wat in mijn macht ligt zelf doe ( ook buiten electronica om ) Zo is mijn Yamaha CS-5 weer helemaal in zijn nopjes met potmeters voorzien van Deoxit en de nieuwe vcf chip ig00156. Verder heb ik er een cut off cv mod op aangebracht waardoor het filter nu ook is aan te sturen via cv.
Hierna heb ik mijn hele jx-3p uit elkaar gehad en een kiwi technics mod aangebracht en andere zaken nagekeken die niet lekker liepen ( vorige eigenaren hebben de synth werkelijk mishandeld van binnen )

Al met al erg leuk werk om te doen, maar zal mezelf geen reparateur durven noemen!

Wel erg leuk om te lezen dat zoveel mensen in nederland zich bezig houden met reparaties, mods, en zelfs het bouwen van mod kits en cloon apparatuur! I love it!

@marcmarc

Dank je voor je reactie. Nu weet ik dat het probleem te vinden is op de CPU-PCB. Ik heb hier totaal geen verstand van maar het lijkt me zo dat ik hiermee mijn probleem een beetje beperkt heb.

Iemand?

Mijn x0xb0x is er spontaan mee gestopt.
Is er hier toevallig iemand die 'm zou kunnen repareren voor een schappelijke prijs ?

Gaat ie nog wel aan?

Nee.
Eerst bij het aanzetten gingen er nog 1x een paar willekeurige leds aan maar deed ie verder niks meer, daarna gebeurde ook dat niet meer. Nu is ie dood.

Dat idee had ik zelf ook al. Aan de adapter ligt het niet, m'n andere x0xb0x doet het prima daarmee.
Nu zoek ik dus iemand die 'm kan repareren !

Ik heb een roland JP8080 staan die ik een servicebeurt wil geven, af en toe moet ik wat harder op een knopje drukken... verder heb ik er sinds vandaag een virus B er naast staan en het geluid daar uit is veel harder...

Ik woon zelf vlakbij Rotterdam en Zoetermeer..

Wie heeft hier interesse in..?

Verschil is wel erg veel, de virus heb ik kwa volume niet eens op de helft en de jp staat dan voluit..

Omdat het niet mogelijk is posts aan te passen reageer ik even op mijn eigen post. Het is niet de bedoeling om hier voortdurend te gaan zitten spammen, ik wil alleen nog even toevoegen dat ik nu ook een website heb met meer info over mijn reparatiebusiness:

www.labofsound.nl

Groeten,

Jack

Weet iemand of Lab of sound nog in business is? Al ontelbare keren gebeld/gemaild geen reactie???

Of doe ik iets verkeerd..........

Nog wel in bedrijf. Misschien met een lange vakantie ? :D

FaillissementsDossier.nl
Inloggen | Registreren | FAQ

Home > Faillissementen en surseances
Zoeken naar faillissementen en surseances
Zoek op insolventienummer, publicatiekenmerk, naam, kvknummer, plaats of ga naar uitgebreid zoeken.
KvK 56324073
Geen insolventies gevonden.

U kunt een zaak niet vinden? Wellicht is het faillissement nog niet uitgesproken. Maak een e-mail notificatie aan om op de hoogte te worden gehouden.

Nou dan gaat het wel erg goed met de kapotte synth markt, zolang vakantie, maanden...., zoveel kapotte synths....wat doen jullie allemaal :))

Vind het maar raar, zet dan tenminste een bericht ofzo op de website.

een soort van inbreker allert dus...

IK BEN OP VAKaNTIE, breek maar lekker in...

:D

maar ik notificeer ook niemand als ik op vakantie ga, ( soms wel twee maanden), gewoon ff wachten dan.

:mega:

Back