De Grote Reparateur Draad

Nou je hoeft niet met dikke letters erop te zetten ben met vakantie, je kunt ook zeggen momenteel nemen wij geen reparaties aan vanwege aanwezige drukte whatever.....Zo draai je toch geen business????

Maar heeft iemand van hier misschien recent contact met hun gehad, dat zou ik dus graag willen weten.

Het probleem voor mij is alle overige reparateurs zitten zover, maar als er geen optie is dan maar helaas.

Lanofsound neemt geen nieuwe reparaties meer aan. Maar maakt wel de oude af. Aldus een email die ik heb gekregen. Reden:Prive omstandigheden.

Wat lastig is, mijn p5 staat er al een hele lange tijd en echt tijd heeft hij niet volgens mij om het af te maken.

Ow, da's niet fijn . Ik ken 'm als een goeie gast dus ik hoop dat het tijdelijk is.

EDP, kun je'm niet ophalen en bij iemanders laten repareren. Nou niet echt een synth die je lang kwijt wil zijn!

EDP, dank! Voor de info :)

Wel jammer voor jouw situatie, dat is balen, succes in ieder geval, ik zou de p5 maar snel ophalen.....

Ik zoek een reparateur voor een ARP Little Brother die ik van iemand van het forum overnam en bij binnenkomst niet geheel bleek te werken: de gate blijft hangen.

Ik heb contact gehad met Eric maar ik zit voor een andere vraag nu al 1,5 maand op antwoord te wachten. Op een vraag voor de LB ook al 2 weken geen reactie. Schiet niet op dus.
Ik zal Artefacts eens proberen maar een pro-amateur mag wat mij betreft ook.

Vanmorgen reactie van Eric gehad, bleek dat ik een oud email adres had. Dat is dan ook weer rechtgezet :)

jawel, gedeeltelijk
de layout is gedeeltelijk weg maar de links en zo doen het nog
misschien webonderhoud ?

REPARATEUR GEZOCHT YAMAHA DX7 FD II

REPARATEUR GEZOCHT YAMAHA DX7 FD II

Goedemiddag,

*DWIE O WIE, kan er weer leven blazen in de Yamaha DX7 FDII?*D

De Yamaha DX7 FDII heeft het een tijd gedaan, er kwam geluid uit maar gaf wel japans op het lcd-scherm..
Toen heeft een kennis van me, de Yamaha open gehaald maar nu...werkt de stroom het nog wel maar verder niets, komt geen geluid uit en geen lcd-scherm notificatie.
Daarnaast zit er 1 key los in het bord, of hij is afgebroken of hij moet er opnieuw in worden gezet.

Wat gaat daar het kostenplaatje zijn en wie kan me hiermee helpen?
Brabant en omstreken heeft de voorkeur.

Merci! :doei:

Gelieve een berichtje of e-mail naar info(a)reneevantrier.nl

Groet,

Renauy

Attachments

• foto 1.JPG
    foto 1.JPG
    37,5 KB · Bekeken: 137
  • foto 2.JPG
    foto 2.JPG
    29,8 KB · Bekeken: 136
INMIDDELS VERKOCHT .. . .:verkoght:
Dank je voor alle hulp en tips in ieder geval!

Goedemiddag,

*DWIE O WIE, kan er weer leven blazen in de Yamaha DX7 FDII?*D

De Yamaha DX7 FDII heeft het een tijd gedaan, er kwam geluid uit maar gaf wel japans op het lcd-scherm..
Toen heeft een kennis van me, de Yamaha open gehaald maar nu...werkt de stroom het nog wel maar verder niets, komt geen geluid uit en geen lcd-scherm notificatie.
Daarnaast zit er 1 key los in het bord, of hij is afgebroken of hij moet er opnieuw in worden gezet.

Wat gaat daar het kostenplaatje zijn en wie kan me hiermee helpen?
Brabant en omstreken heeft de voorkeur.

Merci! :doei:

Gelieve een berichtje of e-mail naar info(a)reneevantrier.nl

Groet,

Renauy

Is er iemand die een Yamaha RM1x kan voorzien van een paar nieuwe knoppen? Volgens mij werken alle encoders prima (ik mis wel wat dopjes, wellicht heeft iemand die nog), maar een paar van de onderste toetsen (zeg noten) werken al heel erg lang niet meer, minstens 10 jaar. Ik heb hem ondertussen amper nog gebruikt, maar zou hem graag weer goed hebben.
Is verder nooit aan geknutseld. Regio kop van NH.

Zoek iemand in/rond A'dam die de (drie) encoders van een Novation Supernova II kan vervangen een evt. ook een DA board v/d main output.

Iemand een ideetje ?

Importeur Total Sonic in Hoofddorp heeft een paar jaar geleden de D/A van de main outputs voor een heel redelijk bedrag (70 euro of zo) prima hersteld. Iets wat twee gerenomeerde techs niet gelukt was, waarschijnlijk omdat de oorzaak van het defect niet voor de handl ligt? Encoder vervangen zal niet zo'n klus zijn.

Veel dank voor de bruikbare respons, ook via pm!

Zal ze benaderen & meld dan tzt de afloop hier.

Ik ben opzoek naar een reparateur in de buurt van Den Haag die naar mijn bassdrum van mijn tr 909 kan kijken.
De kick is niet helemaal clean zoals hij hoort te zijn.
Er is sowiso een flange achtig brommetje op de achtergrond en is de tail van kick vervormt.
De snare programmering heeft invloed op de tail van de kick.
Iemand die mij kan vertellen waar dit aan zou kunnen liggen of iemand die goede reparateur kent.
Ik heb een audio fragment bijgevoegd.

Attachments

• Kick (Selection) .mp3
    309,4 KB · Bekeken: 129
Niemand die zijn kennis kan delen of een reparateur kent in omgeving Den Haag ?
Dan ben ik bang dat ik maar weer wat km's moet gaan maken :(
Je moet er wel wat voor over hebben voor die vintage stuff :)
Als iemand nog wat weet dan hoor ik dat graag natuurlijk :doei:

In regio Amsterdam zitten wel wat reparateurs, dat is wel te doen toch vanuit den haag?
Als ik je een tip mag geven, laat alle pots vervangen en naar de voeding kijken. Dat loste bij mijn 909 al wat flangende snares en claps op. Allemaal niet erg schokkende herstelacties overigens. :okdan:

Hallo,
Ik ben op zoek naar iemand die de volgende upgrade aan mijn SCI Max zou kunnen verrichten:

http://www.tauntek.com/SCIMax.htm

Liefst in de omgeving van Amsterdam. Maar ik wil best een stukje rijden, als t maar niet te gek wordt. Ik heb de benodigde 'mod kit' al in huis, maar het technische gedeelte gaat mijn pet toch wel een heel stuk teboven! :halleluja

Back