Ableton 9 - new features

external audio in ableton is echt kicke zo kun je een filter uit je modulair waar je wilt i in patchen tussen je vst's.

Ik heb Ableton 9 inmiddels op mijn macbook staan. Ableton Live 9 Suite Beta. Eerste indruk is positief. Audio to midi works as a charm (van wat ik net ff heb kunnen testen)

Ik stond al langer op de perslijst van ableton (voor mijn blog), en ben een (legale) Ableton 8 gebruiker sinds paar jaar. Zodoende aangeboden graag te willen testen.

Ik heb Ableton 9 inmiddels op mijn macbook staan. Ableton Live 9 Suite Beta. Eerste indruk is positief. Audio to midi works as a charm (van wat ik net ff heb kunnen testen)

Ik stond al langer op de perslijst van ableton (voor mijn blog), en ben een (legale) Ableton 8 gebruiker sinds paar jaar. Zodoende aangeboden graag te willen testen.

JALOERRRRS!!! :okdan::okdan::okdan::okdan::okdan:

Inderdaad, gefeliciteerd. wij wachten wel een jaartje:dubbel:

Zijn er nog belangrijke veranderingen an de GUI?

Nice :) Natuurlijk vergeet je niet je synthforum vriendjes en post je regelmatig je bevindingen!

external audio in ableton is echt kicke zo kun je een filter uit je modulair waar je wilt i in patchen tussen je vst's.

Dit bestond toch al in Live 8?
Ook handig om via een Rack, met meerdere paralelle van die External Audio Effects, meerdere uitgangen te creeƫren uit Live, wil je de beperking van 1 stereo master out omzeilen :okdan:

Hoppa, zojuist de bevestiging van Ableton dat ik mag deelnemen aan het beta program voor live9.
Zodra deze van start gaat ontvang ik serial + downloadlink.

Ik hou jullie op de hoogte hier op synthforum (en via mijn zerolatency.nl )

Ik ben benieuwd naar hoe vet die audio to midi nu daadwerkelijk is. Kan je wat voorbeelden posten, bvb. van een beatje met daarop wat akkoorden door een instrument ergens in de mix, waarbij je alles er afzonderlijk uithaalt?

@Dacide: Kijk even in je beta overeenkomst of je wel screenshots mag posten. Zou een beetje jammer zijn als je uit de beta gooien omdat je de overeenkomst overtreed. :)

Ik heb geen overeenkomst. Ik kreeg een mail van ableton dat ze " more than happy" waren dat ik wilde testen. Vervolgens kreeg ik een linkje naar mijn ableton account. Daar hebben zij een nieuw product toegevoegd (de live 9 beta), daarnaast een flinke collectie serials voor alle losse instrumenten en sound packs.

Maar ik zal nog eens checken voor de zekerheid.... Thanks voor de tip.

Gevoelsmatig heb ik het idee dat deze z.g.n. beta al een 98% versie ofzo.. Ben nog geen enkel foutje ofzo tegengekomen... (maar goed, ik ben dan ook geen pro-user die heel diep gaat)

Hmm, dat is dan wel een goed teken. Werk je met veel externe hardware of gebruik je puur plugins / Live instruments?

Nou, toevallig heb ik vorige week mijn launchpad verkocht... DAMN!!!!

Ik werkte voorheen veel in de session view van ableton. Dus launchpad was echt super. Maar ik kon het geld ff goed gebruiken, en werkte meer en meer in arrangement view (en was bijna overgestapt naar Presonus Studio One)....

Maar nu had ik graag een launchpad weer erbij gehad ivm testen.

Daarnaast werk ik met een Novation SL 49 mk2 en heb ik nog een novation nocturn staan.

Verder geen hardware synths meer. Mopho en Virus B verkocht.

Qua plugins gebruik ik vooral externe vst's. Alhoewel het nieuwe presets-preview van ableton9 wel handig is. Dus interne instrumenten gebruiken zal nu ook steeds vaker gebeuren.

hey dacide, leuk dat je een beta tester bent van 9.
ik ben vooral benieuwd naar de midi opties en vooral de audio engine.
ben een gebruiker vanaf de eerste versie van 6 en heb geupgrade naar 8 paar jaar geleden.
echt een enorm verschil tussen 6 en 8 (7 heb ik expres mee gewacht)

is 9 ook 64 bit?

Back