De impact van piracy

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nounou.. pak eens een taxi zaterdagnacht in Amsterdam.. die taxi chaufeurs zijn echt geen lieverdjes hoor!
Lol, maar hun vergunning en auto kloppen wél :D

Maar misschien is hetgene wat zij met illegale chauffeurs doen, ook hetgene wat met warez gebruikers moet gebeuren :D

@Demian: het je wel of niet aanpassen aan de arbeidsmarkt is natuurlijk een keuze. Maar nadenken over werken in de toekomst impliceert m.i. het kunstmatig in stand willen houden van bepaald werk ten koste van (technologische) vooruitgang - hetgeen juist de sterkte is van onze soort: vuur....wiel....wiskunde...hersluitbare sinaasappelsapverpakkingen ;)... Ik vraag me ook af of het aan het werk houden van mensen leidt tot meer tevreden mensen, ik denk dat ik zelf helemaal niet blij zou zijn als ik werk had wat 'speciaal voor mij' in stand wordt gehouden omdat ik het vertik iets te doen wat wel economische waarde heeft in de tijd dat ik leef.

Maar goed, vreselijk off-topic natuurlijk.

hetgene wat met warez gebruikers moet gebeuren :D

En wellicht moet er met sommige uitbuitende bedrijven hetzelfde gebeuren als met sommige bankdirecteuren/beleggers/corrupte politici....

Niet dat ik piracy goedkeur, maar als je ziet wat sommige bedrijven er voor policy op nahouden, vind ik het niet raar dat er veel mensen kiezen voor illegale software.

En wellicht moet er met sommige uitbuitende bedrijven hetzelfde gebeuren als met sommige bankdirecteuren/beleggers/corrupte politici....

Niet dat ik piracy goedkeur, maar als je ziet wat sommige bedrijven er voor policy op nahouden, vind ik het niet raar dat er veel mensen kiezen voor illegale software.
Ja FOXCONN/SHELL e.d. ik begrijp je helemaal
maar ik zie dan weer niet het verband tussen de bedrijven hierboven en het gebruiken van de Warez versie van WAVES Platinum, maar misschien kan je dat ook nog even toelichten? zie ik wat over het hoofd?

Warezed Waves Platinum? Dat heb ik dan denk ik gemist in dit topic Raphie. Niet over gelezen, maar dat kan aan mij liggen want ik heb niet alle reacties gelezen.

Ik heb het voornamelijk over de uitbuiting door sommige softwarebedrijven door veel te hoge prijzen, om hun veel te hoge salarissen en veel te hoge bonussen te kunnen betalen. Precies hetzelfde als sommige hufters in de regeringen, de banken, de verzekeringen etc. Want ook softwarebedrijven maken zich daar schuldig aan.

Of Waves dat doet, weet ik echt niet.

Ok, dan begreep ik je verkeerd, welke software bedrijven buiten wie dan uit?
En wie ontvangt dan veel te hoge bonussen? heb je wat linkjes met objectieve informatie?

Warezed Waves Platinum? Dat heb ik dan denk ik gemist in dit topic Raphie. Niet over gelezen, maar dat kan aan mij liggen.

Ik heb het voornamelijk over de uitbuiting door sommige softwarebedrijven door veel te hoge prijzen, om hun veel te hoge salarissen en veel te hoge bonussen te kunnen betalen.

@Demian: het je wel of niet aanpassen aan de arbeidsmarkt is natuurlijk een keuze. Maar nadenken over werken in de toekomst impliceert m.i. het kunstmatig in stand willen houden van bepaald werk ten koste van (technologische) vooruitgang - hetgeen juist de sterkte is van onze soort: vuur....wiel....wiskunde...hersluitbare sinaasappelsapverpakkingen ;)... Ik vraag me ook af of het aan het werk houden van mensen leidt tot meer tevreden mensen, ik denk dat ik zelf helemaal niet blij zou zijn als ik werk had wat 'speciaal voor mij' in stand wordt gehouden omdat ik het vertik iets te doen wat wel economische waarde heeft in de tijd dat ik leef.

Maar goed, vreselijk off-topic natuurlijk.

Als het er op aankomt dan worden je eisen mbt werk vanzelf minder strict, daarbij is verbeterde technologie zeker niet altijd een vooruitgang, voor- en nadelen moeten worden afgewogen.

Als ik vandaag het ultieme-alles-kunnende-device uitvind waarmee al het werk overbodig wordt gemaakt en ik ben niet bereid om mijn profit te delen met de rest, dan moet ik of heel sterk zijn of wegwezen.

Zo'n ultiem alles kunnend device lijkt handig, maar dat is het toch echt niet. :D

Als ik vandaag het ultieme-alles-kunnende-device uitvind waarmee al het werk overbodig wordt gemaakt en ik ben niet bereid om mijn profit te delen met de rest, dan moet ik of heel sterk zijn of wegwezen

Punt is, als jij dat geweldige apparaat uitvind, welke entiteit heeft dan naar jouw idee het recht tegen jou te zeggen dat je moet "wegwezen" ?

Ok, dan begreep ik je verkeerd, welke software bedrijven buiten wie dan uit?
En wie ontvangt dan veel te hoge bonussen? heb je wat linkjes met objectieve informatie?

"Veel te hoog" is natuurlijk een subjectief begrip.

Laten we het erop houden dat IK vind dat sommige softwarebedrijven veel te veel geld vragen voor hun software. Omdat ze een bijna-monopolie positie hebben in sommige markten, en/of omdat het gewoonweg zakkenvullers zijn.

Dan kan ik me goed voorstellen dat Jan-met-de-pet de software van deze bedrijven illegaal gebruikt, omdat men de veel te hoge prijzen niet kan of wil betalen, of als vorm van protest.

Zelf heb ik wel diverse software netjes gekocht, al is het voor mij maar pure hobby.

Maar ik durf gerust toe te geven dat ik niet overal voor betaald heb. En zoals al eerder geschreven in dit topic, er is ook steeds meer hele goede freeware voorhanden.

Warezed Waves Platinum? Dat heb ik dan denk ik gemist in dit topic Raphie. Niet over gelezen, maar dat kan aan mij liggen want ik heb niet alle reacties gelezen.

Ik heb het voornamelijk over de uitbuiting door sommige softwarebedrijven door veel te hoge prijzen, om hun veel te hoge salarissen en veel te hoge bonussen te kunnen betalen. Precies hetzelfde als sommige hufters in de regeringen, de banken, de verzekeringen etc. Want ook softwarebedrijven maken zich daar schuldig aan.

Wat een geblaat. Iedereen maar vanachter je computer hufters noemen, maar wel erg vaag blijven over het hoe en waarom.

Noem eens een hufter in de regering en vertel me waarom hij een hufter is en waarom hij jou of anderen uitbuit.

Misschien wel wat off topic, maar ik erger me echt kapot aan die vuilspuwerij waarbij iedereen en alles maar voor rotte vis mag worden uitgemaakt...

Steel je ook een iPhone omdat je die te duur vind?
Neem je wel eens een zak M&M's mee omdat je het "belachelijk" vindt dat ze 4 euro moeten kosten terwijl het huismerk het ook voor 2 euro kan?

Waar leg je de grens tussen wat je vindt en wat je doet?

"Veel te hoog" is natuurlijk een subjectief begrip.

Laten we het erop houden dat IK vind dat sommige softwarebedrijven veel te veel geld vragen voor hun software. Omdat ze een bijna-monopolie positie hebben in sommige markten, en/of omdat het gewoonweg zakkenvullers zijn.

Dan kan ik me goed voorstellen dat Jan-met-de-pet de software van deze bedrijven illegaal gebruikt, omdat men de veel te hoge prijzen niet kan of wil betalen, of als vorm van protest.

Zelf heb ik wel diverse software netjes gekocht, al is het voor mij maar pure hobby.

Maar ik durf gerust toe te geven dat ik niet overal voor betaald heb. En zoals al eerder geschreven in dit topic, er is ook steeds meer heel goede freeware voorhanden.

Wat een geblaat. Iedereen maar vanachter je computer hufters noemen, maar wel erg vaag blijven over het hoe en waarom.

Noem eens een hufter in de regering en vertel me waarom hij een hufter is en waarom hij jou of anderen uitbuit.

Misschien wel wat off topic, maar ik erger me echt kapot aan die vuilspuwerij waarbij iedereen en alles maar voor rotte vis mag worden uitgemaakt...

Rotte vis? Viel wel mee toch? Ik vind hufter nog niet eens zo'n krachtterm. En ik heb zeker niet iedereen voor hufter uitgemaakt. En dat zou ik ook gerust doen als ik niet achter mn computer zit hoor.

Anyway, dat zal wel komen door de regionale verschillen in Nederland misschien. In Brabant wordt nu eenmaal wat eerder en vaker gevloekt en gescholden. Bedoel er verder niks mee hoor :).

En we gaan idd behoorlijk off-topic. Maar ik heb genoeg redenen voor mezelf om bepaalde leden van de regering uit te maken voor uitbuiter/hufter. Ik wens ze niet dood ofzo, kom op zeg. Dat heeft de regering wel al gedaan, o.a. bij m'n chronisch zieke buurvrouw, die geen broodnodige pillen meer vergoed krijgt. Ben al 15+ jaar werkzaam in de medische industrie, neem maar van me aan dat er achter de schermen hele andere belangen spelen dan de gezondheid van het Nederlandse volk. Mensen op sommige posten vullen liever hun eigen zakken en die van de industrie dan echt begaan te zijn met de gezondheid van ons allen. Dan mag ik zo iemand best een keer hufter noemen vind ik.

Steel je ook een iPhone omdat je die te duur vind?
Neem je wel eens een zak M&M's mee omdat je het "belachelijk" vindt dat ze 4 euro moeten kosten terwijl het huismerk het ook voor 2 euro kan?

Waar leg je de grens tussen wat je vindt en wat je doet?

Apple is zo'n bedrijf waarvan de policy me helemaal tegenstaat. Neem maar van me aan dat ik het bedrijfsmatig al regelmatig met hen aan de stok heb gehad. Ik zal hun producten prive dus niet kopen, maar ook zeker niet stelen.

En waar je de grens legt tussen wat je vind en wat je doet, dat is een interessante discussie Raphie. Dat zal voor iedereen, gelukkig, anders zijn. Anders was het ook wel verrekte saai op deze aardkloot.

Punt is, als jij dat geweldige apparaat uitvind, welke entiteit heeft dan naar jouw idee het recht tegen jou te zeggen dat je moet "wegwezen" ?

Er is geen entiteit meer want ik heb zijn werk overgenomen met mijn alles kunnend device, blijft anarchie over.

Ik bedoel dus, dat niet iedere technologische vooruitgang perse een verbetering is, technisch gezien kan iets beter, economisch kan het efficienter, maar er staat werkloosheid tegenover.
Die verhouding wordt steeds ongelijker, dat komt oa door piracy, maar ook door legale 'verbeteringen' en opensource / freeware, en uiteindelijk is dat de nekslag, kwestie van tijd, dit speelt vandaag misschien minder dan morgen, maar blijft niet uit.

Maar toevallig, Ik heb vorige maand Ableton Live gekocht.. Als een of ander opensource / freeware pakket straks kan wat Ableton Live nu kan, zal ik op een gegeven moment niet meer updaten.

Ik heb meerdere betaalde VSTi's en software pakketten hier, maar ik gebruik steeds vaker freeware (Ook zakelijk).

OpenOffice, Google Sketchup, Inkscape, Gimp, Php, MySQL etc

Ik doe er dus zelf ook aan mee, ik ga de dure tegenhangers niet kopen en met mij heel veel mensen niet. En dat wordt meer en meer, kwestie van tijd. En is alle software zo'n beetje gratis op een gegeven moment.

en dat is op zich prima, indien je de toegevoegde waarde van een betaald pakket niet ziet, dan ben je prima af met een freeware alternatief. Ben ik het volledig mee eens

Gaat mij meer om de mensen die wel de features willen, maar er niet voor willen betalen en dan met drogredenen als "bonus en hufters" aankomen om het proberen voor zichzelf recht te praten
Er is geen entiteit meer want ik heb zijn werk overgenomen met mijn alles kunnend device, blijft anarchie over.

Ik bedoel dus, dat niet iedere technologische vooruitgang perse een verbetering is, technisch gezien kan iets beter, economisch kan het efficienter, maar er staat werkloosheid tegenover.
Die verhouding wordt steeds ongelijker, dat komt oa door piracy, maar ook door legale 'verbeteringen' en opensource / freeware, en uiteindelijk is dat de nekslag voor iedereen die iets wil doen, kwestie van tijd, dit speelt vandaag misschien minder dan morgen, maar blijft niet uit.

Maar toevallig, Ik heb vorige maand Ableton Live gekocht.. Als een of ander opensource / freeware pakket straks kan wat Ableton Live nu kan, zal ik op een gegeven moment niet meer updaten.

Ik heb meerdere betaalde VSTi's hier, maar ik gebruik steeds vaker freeware (Ook zakelijk).

OpenOffice, Google Sketchup, Inkscape, Gimp, Php, MySQL etc

Ik doe er dus zelf ook aan mee, ik ga de dure tegenhangers niet kopen en met mij heel veel mensen niet. En dat wordt meer en meer, kwestie van tijd. En is alle software zo'n beetje gratis op een gegeven moment.

En waar je de grens legt tussen wat je vind en wat je doet, dat is een interessante discussie Raphie. Dat zal voor iedereen, gelukkig, anders zijn. Anders was het ook wel verrekte saai op deze aardkloot.
de vraag was waar die voor jou ligt? tussen fysiek en virtueel? en wat drijft dat dan? pakkans? sanctie? ben ik wel benieuwd naar hoe dat voor jou werkt, want dat "hufter/bonus" betoog raakt natuurlijk kant noch wal

Rotte vis? Viel wel mee toch? Ik vind hufter nog niet eens zo'n krachtterm. En ik heb zeker niet iedereen voor hufter uitgemaakt. En dat zou ik ook gerust doen als ik niet achter mn computer zit hoor.

Anyway, dat zal wel komen door de regionale verschillen in Nederland misschien. In Brabant wordt nu eenmaal wat eerder en vaker gevloekt en gescholden. Bedoel er verder niks mee hoor :).

En we gaan idd behoorlijk off-topic. Maar ik heb genoeg redenen voor mezelf om bepaalde leden van de regering uit te maken voor uitbuiter/hufter. Ik wens ze niet dood ofzo, kom op zeg. Dat heeft de regering wel al gedaan, o.a. bij m'n chronisch zieke buurvrouw, die geen broodnodige pillen meer vergoed krijgt.

De regering heeft een visie op de wijze waarop de kosten voor de zorg door de maatschappij moeten worden opgebracht. Die visie is het resultaat van onderhandelingen tussen de partijen die de meeste stemmen kregen tijdens de vorige verkiezingen. Er hebben zoveel mensen gestemd op de partijen die deze visie steunen, dat de zorg nu wordt ingericht met meer bijdragen van patienten.

Jij stelt dat de regering jouw buurvrouw doodwenst. Ik vind dat te ver gaan. Maar goed, even voor de duidelijkheid, volgens jou wensen Beatrix en de ministers en staatssecretarissen jouw buurvrouw dood. Graag even aangeven of je dit inderdaad vindt of dat het geblaat was.

en dat is op zich prima, indien je de toegevoegde waarde van een betaald pakket niet ziet, dan ben je prima af met een freeware alternatief. Ben ik het volledig mee eens

Gaat mij meer om de mensen die wel de features willen, maar er niet voor willen betalen en dan met drogredenen als "bonus en hufters" aankomen om het proberen voor zichzelf recht te praten

Die laatste stelling is niet hetgeen ik bedoelde Raphie, al mag jij er natuurlijk wel zo over denken. Ben het volledig met je eens dat voor goede software gewoon betaald moet worden.

Dat heb ik zelf ook ingezien, naast het feit dat er ook nog gigantische technische problemen kunnen optreden met warezed software, en daarom ben ik begonnen met rustig aan de dingen aan te schaffen die ik ook echt gebruik en nodig heb.

Vind het nog wel soms handig om eerst een warezed versie te proberen, omdat demo versies vaak niet dezelfde functionaliteit bieden als de volledige versies. Blijkt dan dat ik de software vaak gebruik, hem handig vind en er de gewenste resultaten mee boek, dan wil ik daar graag voor betalen.

Ok, dus we hebben het al niet meer over "hufters en bonussen" maar meer reeel over de toegevoegde waarde van producten.

Wat doe je dan met de dingen die je niet "echt" gebruikt? (snap ik sowieso niet, of je gebruikt, of je gebruikt het niet?) waarom verwijder je die niet dan? of hebben die nog "enig" nut, maar niet genoeg om aan te schaffen? Hoe werkt dat dan in je gedachtengang?

Die laatste stelling is niet hetgeen ik bedoelde Raphie, al mag jij er natuurlijk wel zo over denken. Ben het volledig met je eens dat voor goede software gewoon betaald moet worden.

Dat heb ik zelf ook ingezien, naast het feit dat er ook nog gigantische technische problemen kunnen optreden met warezed software, en daarom ben ik begonnen met rustig aan de dingen aan te schaffen die ik ook echt gebruik en nodig heb.

Vind het nog wel soms handig om eerst een warezed versie te proberen, omdat demo versies vaak niet dezelfde functionaliteit bieden als de volledige versies. Blijkt dan dat ik de software vaak gebruik, hem handig vind en er de gewenste resultaten mee boek, dan wil ik daar graag voor betalen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back