Er is geen entiteit meer want ik heb zijn werk overgenomen met mijn alles kunnend device, blijft anarchie over.
Ik bedoel dus, dat niet iedere technologische vooruitgang perse een verbetering is, technisch gezien kan iets beter, economisch kan het efficienter, maar er staat werkloosheid tegenover.
Die verhouding wordt steeds ongelijker, dat komt oa door piracy, maar ook door legale 'verbeteringen' en opensource / freeware, en uiteindelijk is dat de nekslag voor iedereen die iets wil doen, kwestie van tijd, dit speelt vandaag misschien minder dan morgen, maar blijft niet uit.
Maar toevallig, Ik heb vorige maand Ableton Live gekocht.. Als een of ander opensource / freeware pakket straks kan wat Ableton Live nu kan, zal ik op een gegeven moment niet meer updaten.
Ik heb meerdere betaalde VSTi's hier, maar ik gebruik steeds vaker freeware (Ook zakelijk).
OpenOffice, Google Sketchup, Inkscape, Gimp, Php, MySQL etc
Ik doe er dus zelf ook aan mee, ik ga de dure tegenhangers niet kopen en met mij heel veel mensen niet. En dat wordt meer en meer, kwestie van tijd. En is alle software zo'n beetje gratis op een gegeven moment.