Ik weet niet hoe Steinberg t regelt met z'n nieuwe releases, maar Adobe is al enige tijd geleden overgestapt op een interessant omzetmodel waarbij men ipv in 1 keer de hele aanschafprijs neer te leggen ook licenses voor slechts enkele maanden kan aanschaffen of "tijdelijk" extra seats kan bijhuren. Dat heeft uiteraard als nadeel dat de prijs op de lange termijn voor die gebruikers iets hoger ligt dan bij een directe aanschaf van een volledige licentie, maar als grote voordeel dat de instapprijs voor een professioneel pakket nagenoeg verwaarloosbaar is geworden. Voor enkele tientjes kun je al aan de slag met een profi pakketje en als t bevalt of je er langer mee wil werken, betaal je gewoon een klein bedrag bij. De hoge instapprijs van vele honderdeneuros voor een beetje software is daarmee niet meer aan de orde. En als ik t voor t kiezen zou hebben tussen lekker prutsen met een officieel pakket voor een paar tientjes of een warezed versie die 99.999% zeker een trojan bevat dan wist ik t wel.
Goed plan van Ableton, zou Steinberg ook wel mogen doen wat mij betreft.
En die trojans krijg je er dan wel weer graties bij in de warezed versie he
.

je weet zeker dat je software gewoon netjes werkt en ondersteund wordt en je hoeft niet te veel te investeren voordat je geld gaat verdienen. En als je het niet meer nodig hebt zet je de licentie even stop. Ik zou haast weer gaan overwegen Photoshop te gaan gebruiken (Paint.Net is OK maar ook voor simpelere dingen tja....blijft freeware)