De impact van piracy

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik weet niet hoe Steinberg t regelt met z'n nieuwe releases, maar Adobe is al enige tijd geleden overgestapt op een interessant omzetmodel waarbij men ipv in 1 keer de hele aanschafprijs neer te leggen ook licenses voor slechts enkele maanden kan aanschaffen of "tijdelijk" extra seats kan bijhuren. Dat heeft uiteraard als nadeel dat de prijs op de lange termijn voor die gebruikers iets hoger ligt dan bij een directe aanschaf van een volledige licentie, maar als grote voordeel dat de instapprijs voor een professioneel pakket nagenoeg verwaarloosbaar is geworden. Voor enkele tientjes kun je al aan de slag met een profi pakketje en als t bevalt of je er langer mee wil werken, betaal je gewoon een klein bedrag bij. De hoge instapprijs van vele honderdeneuros voor een beetje software is daarmee niet meer aan de orde. En als ik t voor t kiezen zou hebben tussen lekker prutsen met een officieel pakket voor een paar tientjes of een warezed versie die 99.999% zeker een trojan bevat dan wist ik t wel.

Goed plan van Ableton, zou Steinberg ook wel mogen doen wat mij betreft.

En die trojans krijg je er dan wel weer graties bij in de warezed versie he ;) :D.

Nou Raphie, ik voorzie eigenlijk een beetje dat mensen door jouw te fanatieke anti piracy en anti warez gepost JUIST illegale software gaan downloaden. :)
Net als jongeren aan de alcohol gaan als dat niet mag...

Nou, dan ben JIJ dus de oorzaak van het failliet gaan van software producenten..

..wil je dat?

WIL JE DATTT???

WIL JE DATTT???!!!

Iedereen maakt in het leven eigen keuzes, ik kan en wil helaas niet verantwoordelijk zijn voor die van jou. ;) maar goed, na de ludieke uitspatting hieronder nog iets nuttigs toe te voegen? :P

Ik voorzie eigenlijk een beetje dat mensen door jouw te fanatieke anti piracy en anti warez gepost JUIST illegale gaan downloaden. :)
Net als jongeren aan de alcohol gaan als dat niet mag...

Nou, dan ben JIJ dus de oorzaak van het failliet gaan van software producenten..

..wil je dat??

WIL JE DATTT???

piracy is een logisch gevolg door de te hoge prijzen die veel software makers hanteren.

kun je de prijs voor een cd nog herrineren??

En hoeveel kreeg de artiest???

Het is net zoals de platen industrie die dik gefaald heeft door downloaden tegen te werken.

een software produkt daar hoef je geen materiaal in te stoppen en is eindeloos reproduceerbaar,
ook zijn erg geen hoge distributie kosten.

Toch hangt er van een prijs aan die anders doet denken.

Dat is niet morreel fout van die bedrijven maar wel een ondernemers fout.

komt ook nog bij dat deze producten vaak een zeer steile leercuve hebben en dat uitproberen via warez vaak alleen maar goed is voor de berdrijven zelf.

van die "probeerders" zullen er een deel tot aankoop overgaan.

dus aub niet het falen van bedrijven toeschrijven aan warez dudes maar gewoon aan hun zelf.

Flyweight
ik denk dat je beiden los moet zien, "Old Boys" platenbonzen is een hele andere markt dan in eigen beheer online only uitgeven. En beiden staan ook weer totaal los van het warez probleem
Denk dat trouwens niet veel software fabrikanten het met je "Try Before Buy" betoog eens zijn

de meeste zijn "keep on trying, never start buying" :D

De chirurgen, dokteren, verplegend personeel etc. werken voor de schermen.

Lees mn post over de buurvrouw en haar broodnodige medicijnen maar... er zijn prijsafspraken e.d. gemaakt waar men tot in Den Haag van op de hoogte is, maar niets aan doet. Omdat men er zelf ook beter van wordt. Helaas is het zo.

Wie wenst je buurvrouw dood? Nog steeds geen antwoord op gehoord. Ik lees wel dat je corruptie aan je lijstje met beschuldigingen toevoegt. Een minister of staatssecretaris krijgt een salaris en mag daarnaast geen gelden aannemen, maar ik neem aan dat je ook weer een vage onderbouwing voor deze nieuwe beschuldiging hebt. Ik denk dat de kranten best geinteresseerd zullen zijn in wat je te melden hebt.

Wie precies schuldig is aan deze corruptie en welke bewindspersoon of staatshoofd je buurvrouw doodwenst laat je in het midden, ook nadat ik het al een keer of vier vroeg.

Excuus aan anderen voor het off-topic doordrammen van mijn kant, ik neem me telkens voor niet meer te reageren, het lukt me vooralsnog niet. :D

piraterij was er, is er en blijft er. De cd was ook om thuiskopieën de kop in te drukken.....

Het is gewoon fijner als je geen geld kwijt bent. Hopelijk kunnen we straks met onze 3D printers ook objecten downen! HA

Wie wenst je buurvrouw dood? Nog steeds geen antwoord op gehoord. Ik lees wel dat je corruptie aan je lijstje met beschuldigingen toevoegt. Een minister of staatssecretaris krijgt een salaris en mag daarnaast geen gelden aannemen, maar ik neem aan dat je ook weer een vage onderbouwing voor deze nieuwe beschuldiging hebt. Ik denk dat de kranten best geinteresseerd zullen zijn in wat je te melden hebt.

Wie precies schuldig is aan deze corruptie en welke bewindspersoon of staatshoofd je buurvrouw doodwenst laat je in het midden, ook nadat ik het al een keer of vier vroeg.

Excuus aan anderen voor het off-topic doordrammen van mijn kant, ik neem me telkens voor niet meer te reageren, het lukt me vooralsnog niet. :D

Mensen worden gewijgerd als zij een goedkoper medicijnen niet accepteren. Echter is een goedkoper medicijn niet hetzelfde als bv een merk medicijn. Bepaalde additieven zorgen dat de ene persoon er wel of niet op reageerd. Er dient van te voren overlegd (met de patient) te worden als er overstapt gaat worden, echter dat gebeurd niet. De apotheker moet ook aan zijn centen denken....
merkshit krijgt hij niet vergoed..... erst das fressen dan die moraal ofzo???

ti's net piracy.... daar willen ze de freeware alternatieven ook niet, omdat die net niet doen wat de dure merkproducten wel doen :D
Mensen worden gewijgerd als zij een goedkoper medicijnen niet accepteren. Echter is een goedkoper medicijn niet hetzelfde als bv een merk medicijn. Bepaalde additieven zorgen dat de ene persoon er wel of niet op reageerd. Er dient van te voren overlegd (met de patient) te worden als er overstapt gaat worden, echter dat gebeurd niet. De apotheker moet ook aan zijn centen denken....
merkshit krijgt hij niet vergoed..... erst das fressen dan die moraal ofzo???

Voel je je soms aangesproken? Je bent wel erg nieuwsgierig geworden nu natuurlijk, mijn excuses daarvoor.

En ik denk dat er idd wel kranten geinteresseerd zijn in het verhaal. Recent is er al een tipje van de sluier opgelicht bij twee TV programma's die ook lucht hebben gekregen van deze praktijken.

Lijkt me voor mezelf beter er verder niets mee te doen. Ik moet ook aan mezelf denken tenslotte, net als ieder ander. Dus dan spuug ik mn gal af en toe maar op, bijvoorbeeld, SF. Verder ben ik jou niets verplicht te melden lijkt me, geen namen e.d.
Maar je mag het gerust nog een vijfde keer vragen hoor.

een software produkt daar hoef je geen materiaal in te stoppen en is eindeloos reproduceerbaar,
ook zijn erg geen hoge distributie kosten.

Toch hangt er van een prijs aan die anders doet denken.

Een softwareproduct kost duizenden uren aan ontwikkeling, optimalisatie, testen en porteren naar diverse OSen. Bovendien komen daar meestal nog licentiekosten voor gebruik van technologie van derden bovenop en moet het hele zaakje daarna nog wereldwijd gemarket en gesupport kunnen worden. Dat kost echt KAPITALEN. Een sample library kun je misschien nog in je eentje bouwen en in de markt zetten, maar een complete DAW is echt een megaproject en investering waar je u tegen zegt. Dat je dergelijke producten voor "slechts" een paar honderd euro kunt kopen tegenwoordig is eerder prijzenswaardig dan als een excess te bestempelen, zeker als je nagaat dat het vaak om een product gaat met een relatief kleine afzetmarkt ten opzicht van bijvoorbeeld een Microsoft Office of een Windows 8 ofzo. Software als overpriced bestempelen omdat het geen tastbaar product is slaat dus nergens op.

Flyweight
ik denk dat je beiden los moet zien, "Old Boys" platenbonzen is een hele andere markt dan in eigen beheer online only uitgeven. En beiden staan ook weer totaal los van het warez probleem
Denk dat trouwens niet veel software fabrikanten het met je "Try Before Buy" betoog eens zijn

de meeste zijn "keep on trying, never start buying" :D

Heb je een linkje die deze stelling onafhankelijk bevestigd, of verzin je dit zelf, want anders heeft het natuurlijk helemaal geen waarde.

veel dichter bij de bron kom je niet. hij beschrijft de feiten zoals ze zijn.

Hij omschrijft de feiten zoals die naar zijn mening zijn. Dat is niet onafhankelijk. Of het niet de waarheid is, is weer wat anders natuurlijk. Ik kan me wel vinden in wat hij schrijft, vind het zelfs behoorlijk zielig voor hem. Maar zoals al eerder geschreven, ook dom om in zoiets zoveel tijd en geld te steken, met een zo beperkt marktpotentieel.

we zijn dus eens dat het feiten zijn, van een slachtoffer, niet een of ander onderzoeksverhaal van een spinndoctors bueau

Ik weet niet hoe Steinberg t regelt met z'n nieuwe releases, maar Adobe is al enige tijd geleden overgestapt op een interessant omzetmodel waarbij men ipv in 1 keer de hele aanschafprijs neer te leggen ook licenses voor slechts enkele maanden kan aanschaffen of "tijdelijk" extra seats kan bijhuren. Dat heeft uiteraard als nadeel dat de prijs op de lange termijn voor die gebruikers iets hoger ligt dan bij een directe aanschaf van een volledige licentie, maar als grote voordeel dat de instapprijs voor een professioneel pakket nagenoeg verwaarloosbaar is geworden. Voor enkele tientjes kun je al aan de slag met een profi pakketje en als t bevalt of je er langer mee wil werken, betaal je gewoon een klein bedrag bij. De hoge instapprijs van vele honderdeneuros voor een beetje software is daarmee niet meer aan de orde. En als ik t voor t kiezen zou hebben tussen lekker prutsen met een officieel pakket voor een paar tientjes of een warezed versie die 99.999% zeker een trojan bevat dan wist ik t wel.

Precies voor een paar tientjes per maand de complete Creative Suite, leuk voor een beginnend bedrijfje :okdan: :halleluja je weet zeker dat je software gewoon netjes werkt en ondersteund wordt en je hoeft niet te veel te investeren voordat je geld gaat verdienen. En als je het niet meer nodig hebt zet je de licentie even stop. Ik zou haast weer gaan overwegen Photoshop te gaan gebruiken (Paint.Net is OK maar ook voor simpelere dingen tja....blijft freeware)

de goede man in het artikel sampled dus japanse trommeltjes. zal de trommelmaker blij mee zijn... die verkoop nu ook minder trommels door deze actie.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back