Overstappen op digitaal

justin

Shauna
Zou je in de toekomst overstappen op digitaal mixen of juist niet. Waarom zou je juist niet overstappen of juist wel? aangezien er natuurlijk meer voordelen aanzitten dan nadelen!

pas als in betaalbare digitale mixing desks je de directe controle in de vorm van de veelvoud aan knoppen van een analoge tafel behoudt

Ik heb nog lang geen behoefte om een digitale mixer aan te schaffen.. ik ben maar een beginner met weinig gear..

Maar van die digitale mixers lijkt het me zo handig dat je fader-posities enzo zijn op te slaan... het lijkt me zo k*t om elke keer voor een nummer elke knopje handmatig goed te zetten...

Ik zou dus overstappen als ik genoeg spulletjes had en wat meer pro bezig ging...

Zodra ik de centen heb voor een nieuwe 02R96 ga ik over.
Ik houdt wel m'n analoge tafel om sounds te 'maken' maar voor de rest heeft het veel meer mogelijkheden en gemakzucht om met een goede digitale tafel te werken.
Alle sounds digitaal opnemen (eventueel via m'n analoge tafel), wel natuurlijk via een dijk van een A/D converter om alle warme analoge sounds zo perfect mogelijk op te nemen; RME of Apogee en dan via SX en adat op de O2R uitmixen. Wel minimaal 3 X 8 adat dus 24 digitale sporen terug op m'n O2R.
Geen gemidi meer maar alles perfect strak op de audioclock en total recal; wat wil je nog meer!?:P

gr. Tom

Ik ben net overgestapt op digitaal.

Ik heb nu een 01V, waar ik vroeger alles met een Allen & Heath deed. Op de 01V kan ik namelijk net 1 mono kanaal meer kwijt. Precies wat ik nodig heb. En verder vind ik de total recall ideaal.

Wel gebruik ik nog steeds al mijn hardware apparaten. Alleen voor wat drum samples gebruik ik een soft sampler, maar misschien ga ik wel steeds meer met Kontakt doen dan met mijn EMU e5000 ultra. De tijd zal het leren.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Pas als digitaal net zo goed klinkt als analoog.

Het klinkt al beter, zeker zitten slapen of zo. ;)

@Tom