Samplers. Welke heb je nog en waarom?

Of er een ZuluSCSI gaat komen, is de vraag; ik heb al een ZIP-drive en een HDD eraan hangen en vind de investering van ca. € 150 niet te rechtvaardigen gezien het beperkte gebruik.
bij m’n laatste sampler zat een Jazzdrive. Ik was dat lawaai na 5 minuten al helemaal zat.

Nee, heb geen aandelen zuluscsi maar het is echt een verademing tov al die ouwe jaren 90 drives qua gemak, geluid, energie en betrouwbaarheid.

Hoe kom je trouwens aan 150 euro? Ik zag ze laatst voor onder de 80 euro in de uitvoering dat je zo op de scsi poort prikt. Wegens gebrek aan juiste kabel heb ik m’n zuluscsi mini er ook zo achterop geprikt. Niet de bedoeling. Werkt wel.

80 Euro? Heb je een linkje? Zit er namelijk naar te kijken voor mijn ASR 10R. Zou je hem ook dubbel kunnen gebruiken... niet te gelijkertijd, maar met een andere type sampler? Heb nog een VP9000 staan. Zit wel een zo een omega drive in... maar wil van disks af... Moet mij hier nog in verdiepen maar alle tips welkom.

Ik heb ze hier gekocht

Ja je kunt ze omprikken en als je dan op de sd card HD images heb staan die geformatteerd zijn voor het type sampler waar je dan mee werkt kan dat gewoon. (Als je de scsi ids maar uit elkaar houdt). Maar je kunt ook aparte sd kaartjes gebruiken per sampler natuurlijk.

Ik heb ze hier gekocht

Ja je kunt ze omprikken en als je dan op de sd card HD images heb staan die geformatteerd zijn voor het type sampler waar je dan mee werkt kan dat gewoon. (Als je de scsi ids maar uit elkaar houdt). Maar je kunt ook aparte sd kaartjes gebruiken per sampler natuurlijk.
Mijn ZuluSCSI komt ook van Studio-Services.de. Koop er ook een SD-kaartje bij, en dan zet hij er al meteen een paar dozijn Cd’s op.

bij m’n laatste sampler zat een Jazzdrive. Ik was dat lawaai na 5 minuten al helemaal zat.

Nee, heb geen aandelen zuluscsi maar het is echt een verademing tov al die ouwe jaren 90 drives qua gemak, geluid, energie en betrouwbaarheid.

Hoe kom je trouwens aan 150 euro? Ik zag ze laatst voor onder de 80 euro in de uitvoering dat je zo op de scsi poort prikt. Wegens gebrek aan juiste kabel heb ik m’n zuluscsi mini er ook zo achterop geprikt. Niet de bedoeling. Werkt wel.
Ik doelde op de drive-bay variant incl. kabel en verzendkosten (afgerond naar boven, omdat ik het ff inschatte).
Er zijn ook DIY-versies, maar dan zit je weer met zo'n losse printplaat die nergens past.

Sowieso moet ik eerst even op zoek naar een floppydrive, om EOS v4.1 in de sampler te zetten, anders kan ik niet eens boven de 1GB opslag aanspreken.

Als zelf gediagnostiseerd sampler sl** zou ik de externe zuluscsi aanraden.

Ik heb ook de drive variant en zie nu de prijs voor de kit van 116 euro maar zou dat alleen aanraden als je je soulmate sampler hebt gevonden. Tis een forse meerprijs voor minder flexibiliteit.

Als is het me ook wel eens gelukt om via scsi een sampler aan die met de interne drive aan te sluiten en zo ook de zuluscsi te kunne gebruiken. Maar daar voelde ik me niet echt prettig bij. 😂

Wat is er mis met de goede ouwe floppieeee? :p wel a zeggen met een oude sampler met limits maar niet b
Dr. nakamats zou teleurgesteld zijn als hij erachter komt dus 🤫🤫🤫🤫🤫

Helemaal niets maar er is gewoon beter. Zuluscsi vervangt ook niet perse een floppieeee maar zeldzaamwordende stervende scsi disks met levenswerken aan samplelibraries erop.

Maar als men zich wil beperken door alleen nog authentieke methoden te gebruiken dan nodig ik je uit om je studio notities met een beitel in een rots te hameren. Wel even je apparatuur afdekken. Stof komt overal.

Zo krijgen die dingen tenminste nog een tweede leven. Anders liggen ze al snel bij het grof vuil.

Zeker in het 2HD formaat begin ik wel heel veel dode diskettes te hebben. Hoe lager de densiteit, hoe betrouwbaarder. Wat dat betreft zijn floppies beter dan diskettes.

Vooralsnog hou ik het op Goteks voor de diskettekwestie in apparaten waar het relevant voor me is, maar wie weet vervang ik in de toekomst wel eens mijn giga SCSI setup door een Zulu ofzo.

Het tofste was de gotek inbouwen in alle samplers om er vervolgens niks mee te doen :D

S612
S700
S950
Sp 400 mkII
boss Sp 202 (die deed nog t allermeest ooit)
o ja de kurzweil K2000R kan ook samplen, ik betwijfel dat ik dat ooit ga proberen.

En als je je afvraagt waarom, ik verlies mijn geduld met dat gotek bestandsgedoe, ik kan t niet onthouden of me motiveren om t opnieuw uit te pluizen.

Ik had een gotek in mijn Mirage gebouwd.
Adc gefixt, nieuwe caps.
Bidirectionele Editor voor soundprocess os en masos gecode. Sysex blokken parsen etc...

En toen verkocht...

Tja de mirage klinkt geweldig.
De filters zijn mijn favz.
Maar jeetje wat een ffing gedoe om een simpele multisample te maken.

Ben blij dat hij weg is. Werkelijk het moeilijkste apparaat ooit.

Mijn samplers die ik nog heb.
Voor lofi: Sk1 2x heel leuk, op1 en een field. Als sampler ook heel leuk.

Waldorf Quantum goede multi sample support, Pioneer SP16 en de Octatrack.
De Pioneer SP16 klinkt geweldig. Filters zijn ook super. De octatrack klinkt niet zo maar kan weer andere kunstjes.

haha vergeet ik nog de S330

Helemaal niets maar er is gewoon beter. Zuluscsi vervangt ook niet perse een floppieeee maar zeldzaamwordende stervende scsi disks met levenswerken aan samplelibraries erop.

Maar als men zich wil beperken door alleen nog authentieke methoden te gebruiken dan nodig ik je uit om je studio notities met een beitel in een rots te hameren. Wel even je apparatuur afdekken. Stof komt overal.

Zo krijgen die dingen tenminste nog een tweede leven. Anders liggen ze al snel bij het grof vuil.
Met de beitel en hamer maak ik de muziek eigenlijk en we kunnen nog geen schrift :P

Zeker in het 2HD formaat begin ik wel heel veel dode diskettes te hebben. Hoe lager de densiteit, hoe betrouwbaarder. Wat dat betreft zijn floppies beter dan diskettes.

Vooralsnog hou ik het op Goteks voor de diskettekwestie in apparaten waar het relevant voor me is, maar wie weet vervang ik in de toekomst wel eens mijn giga SCSI setup door een Zulu ofzo.
Ik haatte die ZIp drives van veroeger, wat een tering dingen. Jaz disks nog erger!

wil tert iemand mijn akai s612 kopen trouwens? hehe
ik heb m gemod met die filter defeat dats wel echt tof, en die midi bestuurbare fader ook

Back