Samplers. Welke heb je nog en waarom?

K250 is wel echt een mooie bak, alleen al om te zien. En de rackversie ook nog. Petje af!

asr-10 - mijn eerste sampler... heerlijke sound/fx, en masterkeyboard
mpc-60 - gebruikte hem als 909 drumsampler eigenlijk alleen, en staat nu in een kist te wachten, tja, te wachten op wat?
akai s950 - eigenlijk om de sound van de mpc-60 nog te behouden
mpc2500 - gebruik af en toe een ride of clap/snap, verder gebruik ik hem alleen als midi sequencer
kurzweil k2500rs - sampler eigenlijk nog nooit van gebruikt
octatrack - geweldig ding... veel breaks en percussie knippen en door elkaar husselen. wil hem iets vaker serieus gebruiken, maar hij staat niet zo handig opgesteld.

enzo

Ik haate semplen na mijn s10
... vele momenten later...
is mijn ESX wel mijn liefje

Eh.. is de SP-808 toch?? laatst bij forumlid Nomore al wat van gehoord.. leuk apparaat ook :mega:

Ik sta gecorrigeerd... en kan na een dag de post niet meer bewerken.
Nog eens goed gekeken, wat de SP reeks ook heeft is de D-beam controller. Kun je elk gewenst effect mee aansturen of je sample p i t c h e n ...

Akai S612,S1100;EMU ESI4k turbo;Korg ESX1;Oberheim DPX1;Yamaha A4k,A5k,RS7k

:okdan: :{ :P 8~

ESI4000: nog steeds hier, staat in de doos, helaas niks meer waard
A4000: gehad en weggedaan, wat een omslachtig ding
S950: moet ik ooit nog eens iets mee doen, meer gekocht als investering
MPC1000: eindelijk iets cools dat .wav files snapt, alleen weer weg omdat sequencen in the box toch sneller gaat

Voor de S50/ S330 /S550 kon je dees hieronder gebruiken.. maar kan niet op een S750 voor zover ik ontdekken kan... maar misschien een soortgelijk iets?

ik gebruik de muis en de remote - weet je zeker dat je dat tablet niet kan gebruiken?

Hier hangt nog een S5000 Full option in het rack (USB/FX/16 OUT/256 Mb/128 voice/ int. HD/Adat)
.
Bovendien hangt de S5000 aan Audition zodat je makkelijk samples kan knippen, plakken en zoveel meer.

s5000 hangt aan PC met AKsys die dan je sample editor aanstuurt?

Akai S612
Akai S900
Akai S01
Akai S20
Boss SP202
Boss SP303
Korg Microsampler
Roland S10
Roland SP404sx
Roland SP555
Yamaha SU700

De Korg, Boss en Roland bakjes gebruik ik regelmatig bij live optredens, zij het als effectenbak, sampleplayer, looper of recorder. De Akai's gebruik ik sporadisch en voornamelijk bij wat jamsessies thuis. De Yamaha is stuk.

EDIT: toegevoegd Roland S10, was ik even vergeten. Gebruik hem vrijwel nooit, maar ooit aangekocht omdat ik de originele samplebanks erbij kreeg van de JP8 en VP330 op QD 8)

Laatst gewijzigd:
ik gebruik de muis en de remote - weet je zeker dat je dat tablet niet kan gebruiken?

Ah.. my bad... was ook zo ja.. 'k Had ooit de s330 waar dit ook mee kon.. maar de monitor die ik erbij had was so focking huge dat ik em nooit echt heb kunnen plaatsen in mijn muziek plekkie. :D

Had nog es zitten zoeken op die DT100.. (altijd leuk die historie :)) Hier is iemand die em ooit te koop aanbood en beweerd dat ie compatible is.
Maar ik lees ook een vraag of ie te modden valt zodat ie bruikbaar is op een S750.. tja.. (?)

Volgens deze link is de DT100 gemaakt voor de s50 maar dat heeft meer met het onderstaande te maken.
A rack-mounted version of the S-50 came in the form of the S-550, which also had double the sample memory (1.5 Mb) and more importantly, real-time filters (called time-variant filters) derived from LAS-type synthesizers like the D-50. A slimmed down, consumer friendly version of the S-550 was also available as the S-330. The S-50 supports the DT-100 Digitizer Tablet and an external CRT monitor, but if you would like to connect the DT-100 to the S-550 (or a S-330) you will need a RC-100 first.

Ik heb sinds niet al te lange tijd ook een S330, maar er nog niks mee gedaan.
Het idee is deze sampler zonder muis en monitor te gaan gebruiken (ook i.v.m. ruimte).
Maar ik vraag me achteraf af of dat zo'n goed idee is geweest :D

Zijn hier mensen die lekker konden/kunnen werken met een s330 zonder monitor en muis?

Ik weet vooral nog dat je prachtig zonnebank-bruin werd van die monitor en dat de brom zo een prachtige hooverbass kon zijn in een Reese-nummer. En dat het best handig was inderdaad, maar uit zodra het kon. Zonder monitor was wel gedoe.

Ik heb sinds niet al te lange tijd ook een S330, maar er nog niks mee gedaan.
Het idee is deze sampler zonder muis en monitor te gaan gebruiken (ook i.v.m. ruimte).
Maar ik vraag me achteraf af of dat zo'n goed idee is geweest :D

Zijn hier mensen die lekker konden/kunnen werken met een s330 zonder monitor en muis?

:D Het is te doen zolang je het bij inladen houdt.. het samplen en editen wordt lastiger :)
'k Heb evt. nog een kleurenmonitor voor je met RGB kabel (aangezien de nieuwe eigenaar dat iets teveel van het goeie vond voor de verzending).. mag weg voor 'n smilie ;)

edit: ah ja.. die RGB brom.. da was qua artifx dingese ook iets minder :D

477d83397aceca38a7c636fadb8cc6e7.png

huidig:

2x Roland VP9000, o.a. vet hardwarematig timestretchen
AKAI MPC 2500, erg handig voor probeersel, bij dj sets of live
lekkerst werkende die ik ooit gehad heb
casio SK10, super lofi samplen

gehad/verkocht:

yamaha a4000 top, maar erg ingewikkeld
akai s3000xl, altijd top mee gewerkt
akai z8, uiteindelijk vervangen voor de MPC
esi 2000, erg weinig gebruikt

Maschine
Audio HiJack

Tja, maschine is drag en drop, lekker veel opties voor je samples. en veel fx standaard
Audio Hijack, lekker alles capturen wat ik tof vind en langshoor komen op youtube, films etc.
Daarna drop ik ze in Maschine voor verdere bewerking,

Back