Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ah, de S4, daar zit ik met een schuin oog naar te kijken.Phew. De oude samplers zijn allang de deur uit, zoals een Akai S950 en S1000. Maar dan heb ik het over de jaren ‘90 als ik het goed heb. Voor zover ikzelf nog sample doe ik dat met Ableton Live en de Push 3. Of met de Torso S4….erg leuk voor het vastleggen van ambient / glitch loops.
Ik ben er erg blij mee. Binnenkort komt trouwens 2.0 uit.Ah, de S4, daar zit ik met een schuin oog naar te kijken.
Tot dusver nog niet overtuigd van wat ik online allemaal hoor van de gebruikers, hoe bevalt hij?
We're excited to share that we're working hard on the 2.0 firmware update for the S-4. This is the biggest update for the S-4 to date – filling in the gaps and in every way improving and expanding the instrument. |
Oh interessant.Ik ben er erg blij mee. Binnenkort komt trouwens 2.0 uit.
2.0 Update in Development
We're excited to share that we're working hard on the 2.0 firmware update for the S-4. This is the biggest update for the S-4 to date – filling in the gaps and in every way improving and expanding the instrument.
More details on the 2.0 update will be revealed soon — stay tuned.
Ik heb ze niet geA/Bd, maar de SP heeft een vrij specifiek lofi karakter, de MPC is meer hifi.Hoor he output verschil tussen de Roland en Akai? In de zin van meer Punch, helderheid, dynamiek?
Mbt vraag 1: ja, de S4 heeft een save button dus je kunt alles opslaan. En morgen weer verder gaan. Ik gebruik hem om textures te maken. Al dan niet synced via midi. Mbt tot vraag 2: ik ga even testen of dat on the fly kan.De grootste vraag die ik heb, is hoe goed hij 'total recall' heeft.
Dus als je een happy accident hebt, is die dan 'weg' als je hem de volgende keer opstart, of kun je 'exact' hetzelfde weer creëren door de patch op te slaan en op te roepen de volgende keer als je gaat jammen.
Ik zou hem als sampler willen gebruiken in m'n setup en 'iets' opnemen wat ik dan speel, bewerken tot het heel iets anders is (meer texture, herhalend etc. ) en dat dan gebruiken voor m'n jam.
En de tweede vraag, stel je hebt drie secties in je jam met andere progressies. Hoe past de S4 daar bij, want dan wil ik (denk ik) niet de hele tijd dezelfde 'loop' hebben, maar met de progressies mee bewegen en een andere sample (texture, melodie etc.) gebruiken voor die sectie.
Ik zie dat nog niet zo goed voor me hoe dat bij de S4 werkt.
Twijfel een beetje of iets als een Digitakt dan beter zou passen. Net wat minder experimenteel, maar mogelijk daardoor beter voorspelbaar qua resultaat.
Mbt vraag 2: je hebt heel veel mogelijkheden om real-time tracks en FX in te stellen. Met de mixer bepaal jezelf wat je hoort op welk level. Je kunt iedere track muten, het level instellen, of een filter instellen. Je kunt per track het feedback level (SOS: 0-100%) zodat de loop automatisch wordt vervangen met nieuwe input audio. Verder kun je per track oa pitch, tempo, start loop en loop length instellen. En je kunt in play mode on the fly een sample laden in een track.Oh interessant.
Ik koop niet 'op verwachting', dus dan wacht ik sowieso die nog even af.
De grootste vraag die ik heb, is hoe goed hij 'total recall' heeft.
Dus als je een happy accident hebt, is die dan 'weg' als je hem de volgende keer opstart, of kun je 'exact' hetzelfde weer creëren door de patch op te slaan en op te roepen de volgende keer als je gaat jammen.
Ik zou hem als sampler willen gebruiken in m'n setup en 'iets' opnemen wat ik dan speel, bewerken tot het heel iets anders is (meer texture, herhalend etc. ) en dat dan gebruiken voor m'n jam.
En de tweede vraag, stel je hebt drie secties in je jam met andere progressies. Hoe past de S4 daar bij, want dan wil ik (denk ik) niet de hele tijd dezelfde 'loop' hebben, maar met de progressies mee bewegen en een andere sample (texture, melodie etc.) gebruiken voor die sectie.
Ik zie dat nog niet zo goed voor me hoe dat bij de S4 werkt.
Twijfel een beetje of iets als een Digitakt dan beter zou passen. Net wat minder experimenteel, maar mogelijk daardoor beter voorspelbaar qua resultaat.
Thnx.Mbt vraag 2: je hebt heel veel mogelijkheden om real-time tracks en FX in te stellen. Met de mixer bepaal jezelf wat je hoort op welk level. Je kunt iedere track muten, het level instellen, of een filter instellen. Je kunt per track het feedback level (SOS: 0-100%) zodat de loop automatisch wordt vervangen met nieuwe input audio. Verder kun je per track oa pitch, tempo, start loop en loop length instellen. En je kunt in play mode on the fly een sample laden in een track.
Ik vond die ax als synth juist super dik,Ik heb een AKAI AX73 in het vizier, en die kun je - begrijp ik uit de online fora - koppelen aan sommige oudere AKAI-samplers, zodat je de sampler als tweede oscillator kunt gebruiken. Lijkt me geinig, al heb ik nog geen idee of ik daadwerkelijk een paar honderd euro over heb voor een bak met slechts een paar seconden sampletijd. Dus ben benieuwd of iemand op dit forum daar ervaring (al dan niet positief) mee heeft.
Ik gebruik de S4 in de tape mode, dus als tape Looper. Je kunt 4 tracks gebruiken, ieder met 1 sample die je of zelf opneemt, of laad. Iedere track kun je in sync, of geheel zelfstandig afspelen. De lengtes van de tracks kunnen verschillen, evenals pitch en tempo. En daarnaast heb je dus 4 FX units per track. Het is heel makkelijk of een nummer te maken. Ambient soundscapes (niet gesynchroniseerde tracks), of ritmische nummers met synced delays en granular effects. Is dit een antwoord op je vraag? En wat bedoel je precies met secties?Thnx.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe je de S4 in zou zetten als je jam (track) bijvoorbeeld 5 secties heeft, waarbij je voor elke sectie een eigen 'loop' hebt gemaakt met de S4 (opnemen van 'iets', bewerken etc. totdat hij als texture voor die sectie geschikt is en kan loopen op de achtergrond).
Elke sectie heeft weer een andere progressie en daar wil ik dan een eigen texture bij maken.
Ik moet dan ergens in de jam een keer een andere 'loop' gaan afspelen die vooraf gemaakt is.
Kan dat met de S4 middels (bijv) een program change, of loop je dan tegen beperkingen aan (of gewoon het feit dat dit niet is waar de S4 voor gemaakt is).
Ik ga even in een privé bericht verder, voor we dit draadje helemaal kapenIk gebruik de S4 in de tape mode, dus als tape Looper. Je kunt 4 tracks gebruiken, ieder met 1 sample die je of zelf opneemt, of laad. Iedere track kun je in sync, of geheel zelfstandig afspelen. De lengtes van de tracks kunnen verschillen, evenals pitch en tempo. En daarnaast heb je dus 4 FX units per track. Het is heel makkelijk of een nummer te maken. Ambient soundscapes (niet gesynchroniseerde tracks), of ritmische nummers met synced delays en granular effects. Is dit een antwoord op je vraag? En wat bedoel je precies met secties?

Ik kan trouwens de Torso Discord sterk aanraden voor wat betreft info en discussie over de S-4. Zit zelf in het beta-programma en terwijl e.e.a. nog niet perfect is, voegen de nieuwe functionaliteiten veel mogelijkheden toe.Ik ga even in een privé bericht verder, voor we dit draadje helemaal kapen![]()
Ja, daar kom ik af en toe.Ik kan trouwens de Torso Discord sterk aanraden voor wat betreft info en discussie over de S-4. Zit zelf in het beta-programma en terwijl e.e.a. nog niet perfect is, voegen de nieuwe functionaliteiten veel mogelijkheden toe.
Dat is een uitnodiging zag ik. Ik was al 'lid', dus had die niet nodig.Is dat wel de juiste link?
De Torso S-4 versie 1.2 is op dit moment vooral goed in het maken van textures (tape mode = Looper met 4x FX per track). Je kunt in poly mode ook meerstemmig samples afspelen, met FX. Dat is meer in de richting van een traditionele sampler. Wat ook tof is: je kunt hem als USB audio interface gebruiken, bv in combinatie met Ableton Live. Ik ben benieuwd wat er in OS 2.0 bij gaat komen (scene, perform?). Kan alleen maar beter worden.Waar ik het verleden veel deed met een mpc2000xl, S20 , s3000xl en later een digitakt heb ik ondertussen van alle afscheid genomen. Ik gebruik nu vooral de OP-1, EP133 en/of SP404 voor samples en soms SAMPLR op de ipad icm een iodock. Zit nu ook te kijken naar zo'n Torso s4, lijkt mij erg tof maar vraag mij af wat nu echt de meerwaarde zou zijn boven het geen wat ik al heb.