Ik heb een S4 en ik heb een Digitakt gehad. De S4 is een sound mangler, de Digitakt een drumcomputer/groovebox. Je kunt ze niet vergelijken. Het zijn twee hele verschillende machines voor verschillende doelgroepen. Mijn S4 is ook niet de vervanger van de Digitakt. Dat is de TR8-S.
Ja ik snap je. Ze zijn zeker verschillend, alhoewel, in basis zie ik ze als multitrack samplers.
Wat je daarna kan met de samples is behoorlijk anders.
Maar ze zouden bij mij een soortgelijke rol moeten kunnen vertolken.
'Iets' samplen wat ik op dat moment speel (of via PC overzet, maar spelen is waarschijnlijker) en dat bewerken en afspelen.
Volgens mij kunnen ze dat beide, maar mogelijkheden zullen anders zijn doordat je bij de één meer via sequencing en parameter locks de sample 'mangled' en de ander het hele sequencing verhaal (nog) niet heeft, maar wel wat meer creatieve effecten geeft.
De mensen die ik de S4 zie gebruiken hebben een heel andere workflow dan ik (iig in de videos) en performen echt met de S4.
Ik ben meer een clip based jammer die iets zoekt wat een extra laagje (gesampeld en gemangled) geluid toe kan voegen, vooraf opgenomen.
Niet iets waar ik live muziek mee maak.
Hooguit om de nieuwe gemangelde sample te maken die ik later afspeel middels clips (dat kan met 2.0).
Ik ben er gewoon nog niet uit.
'of' samplen wel bij me past en (zo ja) via welk apparaat.
Maar het is wel tijd om dat live uit te gaan proberen, want ik ben toe aan een verdieping in m'n jams.