Hoe klinken D & R mengtafels ?

Tony Veganza

Stamgast
Ik zit te overwegen een 20-kanaals D&R mengtafel te kopen , maar ik
ben benieuwd of dit slim is .Hij kost 199 eurootjes

Ja dat is zeker slim.

D&R = cult en heilig binnen bepaalde kringen. Super warme sound en 18dB Sweep filters!

(errr...dan moet het model wel sweep filters hebben trouwens )

En voor zo een prijsje....

Dit geld ook voor de compressors van D&R trouwens.

alleen zijn de grotere tafels erg onderjoud gevoelig.
Zeker bij 2e hands tafels, die erg goed klinken wil er nogal eens het een en ander kraken en zijn de faders aan slijtage onderhevig.

Maar als je er wat tijd insteekt heb je een mooie goedklinkende tafel.

d&r's hebben inderdaad wel een specifieke sound waar je van moet houden.

wij gebruiken al jaren naar volle tevredenheid een orion terwijl olav basoski nooit zijn draai heeft kunnen vinden en hem al snel weer heeft verkocht.

welk type is het?

Heb jaren geleden een D&R-1000 20-8 gehad (erg veel plezier aan gehad trouwens), Klonk best warm alleen oppassen in het laag (die zakt snel in).

Origineel geplaatst door bambamstudio
alleen zijn de grotere tafels erg onderhoud gevoelig.
Zeker bij 2e hands tafels, die erg goed klinken wil er nogal eens het een en ander kraken en zijn de faders aan slijtage onderhevig.

Hier kan ik me bij aansluiten. D&R heeft mooie tafels. Heb veel met de oude 8000-serie gewerkt en die heeft idd. veel onderhoud nodig, maar klinkt en werkt geweldig.

Maar uhhh... welk type wordt er precies aangeboden voor die 199,--????

D & R klinkt ranzig.
daarom zijn die tafels zeer geschikt voor hardcore.
je kan er lekker mee oversturen... gabberbeats maken
op mij komt D & R altijd een beetje over alsof het door een fanatieke hobbyist gemaakt is.

De prijzen zijn overigens verre van hobby, de features (analoge desks met full automation) ook niet.

En ik maar denken dat D&R voor Dutch Rubbisch stond :D

20 kanaals d&r :confused:
kan haast niet kloppen of hij heeft een aardige defect erin waarschijnlijk

weet je zeker dat het niet 1999 is ;)

zou een 400 of een 900 kunnen zijn die zijn in 20 geleverd en nu niet meer zo duur.

De ene is een 400 (195 Euro) en de andere een serie 1000 (199 Euro)
voor het geld mooie afeltjes maar wel groot!!

staan beide op markt plaats

Ik heb die 900, maar dat ding is best gaar. Over de sound??? Die tafel die ik heb, mist nogal wat definitie in het laag. Maar hij klinkt zeker beter dan een de lage prijsklasse mackies/spirits en behringers.

Uh waarom beweerd iedereen dat het een fake advertentie is?

D&R heeft eind 70/begin 80 enorm veel goedkopere types gebouwd zoals Behringer en Spirit nu. Zelfs een DJ mixer, de DISCOM :).

Niet alle D&Rs zijn top-of-the-line professionele studio bakbeesten.

Zeker de 200/400/700/1000 serie tik je vaak voor dat soort prijzen op de kop!

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb die 900, maar dat ding is best gaar. Over de sound??? Die tafel die ik heb, mist nogal wat definitie in het laag. Maar hij klinkt zeker beter dan een de lage prijsklasse mackies/spirits en behringers.

Ik heb toch liever een 1604 van Mackie dan een 900 van D&R, die mackie is echt veel schoner en
natuurgetrouwer.

Back