Wat is aardse muziek?

liquidthrust

Onverbloemd
Ik hoor het wel eens vaker vallen. Wat bedoelt men hiermee? Muziek dat gegrond is, en niet zweeft? De afwezigheid van pretentie?

:?:peukie:

"Hemelse muziek" of "Buitenaardse muziek" als ander uiterste zal wel niet opgaan in vergelijk. :D Ik zou het verder ook niet weten.. maar we gaan het zien.. :)

Wereldmuziek dan? folk? Gregoriaans gezang? blues ,of funk?.. Komt meestal vanuit de buik.

Wereldmuziek dan? folk? Gregoriaans gezang? blues ,of funk?.. Komt meestal vanuit de buik.

Daar dacht ik ook aan. Misschien is de synthesizer dan juist een instrument wat niet gebruikt wordt.. (en da's dus best 'n beperking)

Daar dacht ik ook aan. Misschien is de synthesizer dan juist een instrument wat niet gebruikt wordt.. (en da's dus best 'n beperking)

Goh, ik denk dat je de synthesizer best "aards" kan gebruiken. Kijk naar bijvoorbeeld Minilogue. Hun motto is "as human as possible". Daar slagen ze best wel in alhoewel ik niet echt een fan ben. :bekdicht:

Dan is het niet meteen menselijk maar het neigt meer naar natuurlijk. Een natuurlijke groove zeg maar, of spontaniteit. Ze sequencen live.

Ja dan springen er bij mij ook ineens 20 in mijn hoofd, moet je niet doen Mac, dan ben ik weer een uur verder.

Veel aardser dan dit krijg je het niet volgens mij. Sterk spul dat fishermen's friend...

Aardse muziek is wat gelovigen alle muziek noemen die je niet in de kerk / voor God maakt.

Muzak voor het gepeupel dus?

Muziek die niet aard. Of spoort.
Moeten jullie geen muziek maken ipv hier over te denken :)

Aardse muziek bestaat niet, evenals maan-muziek. Een onzin term voor iemand die niet goed uit zijn woorden kwam is het.

Toch vind ik de Jupiters van Roland 'n beetje buitenaardse synths.. dat mag toch wel? :)

Voor zover we het criterium, waar aardse muziek aan moet voldoen hebben kunnen ontcijferen voldoet dit muziekje aan alle voorwaarden :D

Je moet het uit de hoogte bekijken:

Space muziek
hemelse muziek
luchtige muziek
aardse muziek
underground
En dan mijn muziek: grafherrie

Aardse muziek klinkt als iets voor gescheiden, opgedroogde 40+ huisvrouwen met kort pittig kapsel die elkaar tijdens een herbronningsweekend insmeren met moerasmodder en daarna oerkreten slakend om een kampvuur gaan dansen terwijl de oudste van groep gehuld in een boomschorspak bezwerend op een klankschaal slaat. En de volgende morgen even afspoelen en met de nieuwe Marco Borsato op vol volume terugrijden naar huis.

Back