Zijn jullie muziek soms wel eens beu?

liquidthrust

Onverbloemd
Ik heb van die vlagen dat ik het helemaal moe ben, misschien omdat alles in herhaling valt, of omdat ik geen nieuwe ideeën meer tegenkom. Dan kom ik weer eens een oud album tegen, en dan ben ik weer helemaal verliefd. Misschien heb ik meer moodswings dan de doorsnee menstruerende vrouw. Een goede remedie die ik zelf heb ondervonden is dat ik dan meer naar abstractie moet gaan luisteren zoals prog rock of orchestrale muziek. Raar maar ik ben volledig elektronische muziek sneller beu dan andere, het mist vaak de spontaniteit van een noot volledig mis te slaan. Ofwel heb ik alles gewoonweg al gehoord, wat mogelijk is. En om eerlijk te zijn, ik heb nog geen handvol nieuwe artiesten die ik goed vind waar ik een plaat van zou kopen. Want ik graaf door muziek als een muzikale grasmaaier. Ik heb onlangs een grote kuis gedaan, en ik heb nog maar een 20-tal albums waar ik geregeld naar luister. Kan ook liggen aan het veranderen van mijn smaak.. geen idee.

Al eens meegemaakt?

:peukie:

Ik merk dat in spul uit mijn jeugd kan genieten. En de hits van prince, roxy music, police, inxs word ik nooit beu. Die cds zaten vele maanden in de cd wisselaar vd auto en kan in zo terug horen.
Maar t raarst is, dat vaak muziek luisteren die je kent meer plezier geeft dan be dacht bij t lezen vd titel.
Ik spotify al maaaanden eBm playlists en die zijn groot. Verveelt nog steeds niet.
Ik merk dat ik weinig naar gitaarmuziek grijp. Ookal heb ik een boel jack white vinyl enz.
Maar eigenlijk wil ik vooral ontleden naar wat ik ook wil kunnen, en gitaar hoort daar niet bij.
De ex dj in me zijn honger naar het ontdekken van muziek is een blijvend iets. Ik vrees de dag dat ik niets meer ontdek dat boeit: de dag dat ik te oud ben om te kunnen luisteren naar onbekend spul.

komt wel weer goed
gewoon door gaan
:koffie:

Ik merk dat in spul uit mijn jeugd kan genieten. En de hits van prince, roxy music, police, inxs word ik nooit beu. Die cds zaten vele maanden in de cd wisselaar vd auto en kan in zo terug horen.
Maar t raarst is, dat vaak muziek luisteren die je kent meer plezier geeft dan be dacht bij t lezen vd titel.
Ik spotify al maaaanden eBm playlists en die zijn groot. Verveelt nog steeds niet.
Ik merk dat ik weinig naar gitaarmuziek grijp. Ookal heb ik een boel jack white vinyl enz.
Maar eigenlijk wil ik vooral ontleden naar wat ik ook wil kunnen, en gitaar hoort daar niet bij.
De ex dj in me zijn honger naar het ontdekken van muziek is een blijvend iets. Ik vrees de dag dat ik niets meer ontdek dat boeit: de dag dat ik te oud ben om te kunnen luisteren naar onbekend spul.

Je komt op een bepaalde leeftijd waar je nog moeilijk muziek toelaat denk ik, dat je automatisch blijft grijpen naar de nummers waar je mee bent opgegroeid. Ik blijf nog nieuwe muziek ontdekken, ook oude muziek die voor mij nieuw is. Het zal me blijven boeien. Maar toch, ik denk dat ik meer evolutie wil, in de zin van een nieuw instrument dat een hele stroming maakt. We zitten lekker rond de pot te draaien, we worden doodgemept met revivals. Die nineties revival heb ik nu wel weer gehad..

Vrienden van me trouwen, krijgen kinderen, en verliezen de interesse in muziek. Heeeel jammer, vooral als het de voornaamste klik was.

Ben gaandeweg tijdens mijn hku-studie mt de "liefde voor muziek" totaal kwijtgeraakt :dubbel: (wel netjes afgemaakt trouwens)

Gewoon lekker iets echt totaal anders doen (werken in een branche die zover mogelijk van muziek afstaat als maar kan helpt!).

Ook een jaartje muziek de muziek laten en een andere hobby uitproberen (bv fotografie) heeft vorig jaar erg geholpen. Dit jaar (zonder er echt ambities bij te hebben) al creatiever en productiever geweest dan in de 6 jaar daarvoor. :okdan:

In het algemeen merk ik dat mijn muzieksmaak nog laagdrempeliger is geworden, ik vind nu echt alles wat ik leuk vind gewoon leuk, punt. Was vroeger ook wel anders. volgens mij is alle pretentie er bij mij iig uit, heerlijk :)

Bekend iets ja.
Draaide vroeger 1985 t/m 1993 (jaar uit vanwege dezelfde reden) 1995 weer begonnen (gevraagd om op een birthday feestje van een bekende dj te draaien) en toen in 1998 pfffffff 2000 weer t/m eh, geen idee, wederom pffffff, paar jaar geleden weer naar Nederland gegaan (booking) en toen had ik echt zoiets van "hier ben ik te oud voor" :D toen maar langaam aan muziek gaan maken.... soms ook geen fut voor en luister dan (hopende niets te analyseren) naar Ferry maat's Soulshow of radio Veronica top what ever of vage underground dingen die elektronisch/akoestisch en klassiek zijn.
Net een paar Amphion speakers aangeschaft dus ik ben nog niet klaar met muziek :)

Met andere woorden: het komt en gaat en is dus heel normaal lees ik :)
Ook omdat "jij, wij, ik" muziek/composities analyseren is het soms moeilijker om er van te genieten (en soms juist meer)

Komt wel goed :okdan:

welke amphion's heb je aan geschaft?

Ik schakel genres als ik het beu ben. Ik luister de laatste tijd heel veel metal / rock na jarenlang vooral in de electronica te hebben doorgebracht. Gaat weer een hele nieuwe wereld open, geweldig. Ook al eens gedaan met hip hop en country.

Volgens mij bedoelt Liquid het luisteren naar muziek en niet per se het maken van eigen brouwsels.
Of heb ik het mis.

Met andere woorden: het komt en gaat en is dus heel normaal lees ik :) Ook omdat "jij, wij, ik" muziek/composities analyseren is het soms moeilijker om er van te genieten (en soms juist meer)

Volgens mij bedoelt Liquid het luisteren naar muziek en niet per se het maken van eigen brouwsels.
Of heb ik het mis.

Correctomundo :okdan:

Ik heb van die vlagen dat ik het helemaal moe ben, misschien omdat alles in herhaling valt, of omdat ik geen nieuwe ideeën meer tegenkom. Dan kom ik weer eens een oud album tegen, en dan ben ik weer helemaal verliefd. Misschien heb ik meer moodswings dan de doorsnee menstruerende vrouw. Een goede remedie die ik zelf heb ondervonden is dat ik dan meer naar abstractie moet gaan luisteren zoals prog rock of orchestrale muziek. Raar maar ik ben volledig elektronische muziek sneller beu dan andere, het mist vaak de spontaniteit van een noot volledig mis te slaan. Ofwel heb ik alles gewoonweg al gehoord, wat mogelijk is. En om eerlijk te zijn, ik heb nog geen handvol nieuwe artiesten die ik goed vind waar ik een plaat van zou kopen. Want ik graaf door muziek als een muzikale grasmaaier. Ik heb onlangs een grote kuis gedaan, en ik heb nog maar een 20-tal albums waar ik geregeld naar luister. Kan ook liggen aan het veranderen van mijn smaak.. geen idee.

Al eens meegemaakt?

:peukie:
Nope! Maar ik heb dan ook geen last van moodswings of nostalgie. :biertje:

Nee nooit, soms een bepaald genre wel, maar dan duik ik in een andere substroming ervan. Of gewoon een heel ander genre. Zoeken naar interessante nummers qua arrangement, ritme of mixing. Eens luisteren naar de lyrics (ghehe meestal is t toch de productie eronder). Hele cd's beluisteren/bestuderen om de totaal vibe te begrijpen. Dan weer terug naar de originele goeie nummers die ik al zoveel jaar beluister, en dan alles weer opnieuw ghehe.

Luister echt voltijd naar muziek. Word er echt nooit moe van

welke amphion's heb je aan geschaft?

Voor op de bank een set Argon 3 Zit ook heel verlekkert te kijken naar een set One 18's :engel:
Nu even in een zelfde dipje zit als de topicstarter en net (bijna klaar) een verbouwing achter de rug heb... even rustig aan doen :D maar die One 18 is wel iets wat ik ga overwegen tzt. :{

Weet je waarik echt niet meer naar kan luisteren? Celine dion, clouseau enz. Ik heb t jaren moeten kopen en draaien, op feesten heb je echt elk soort publiek. Als ik op mijn werk radio zoals mnm, joe of q music hoor opstaan, erger ik me vrijwel onmiddellijk, of na 5 minuten. Als t kan zet ik stu bru op.
Die draaien tegenwoordig ook af en toe edm tot mijn spijt... Al dat spul dat ik vroeger moest draaien om de vloer te laten vollopen. Ik ben dat spuugzat. Commerciële dance van de 2000's vind ik bijna altijd niet meer aan te horen. Spijtig, dat wel want ik kocht echt alles sinds 1994. Ik hoop dat ik er ooit terug van kan genieten, want weg gaat t nooit.

Nee

het is wel opmerkelijk dat je ooit wel naar celine dion en clouseau hebt kunnen luisteren
en shit hebt kunnen draaien waar je niet achter staat
hehe

Voor op de bank een set Argon 3 Zit ook heel verlekkert te kijken naar een set One 18's :engel:
Nu even in een zelfde dipje zit als de topicstarter en net (bijna klaar) een verbouwing achter de rug heb... even rustig aan doen :D maar die One 18 is wel iets wat ik ga overwegen tzt. :{

offtopic .. ik heb een tijdje ook one18s geleend, die klonken zoals het karakter van ms10m maar dan met (goed) laag , maar dat heb ik al. daarom heb ik ze niet genomen. ben een hele rits monitors aan het proberen. zit nu met vxt8s die klinken meer dj achtig van de 1/18s ik had er een freq response gepost een week terug.

het is wel opmerkelijk dat je ooit wel naar celine dion en clouseau hebt kunnen luisteren
en shit hebt kunnen draaien waar je niet achter staat
hehe

Ik heb tangos gebeatmixed, engelse wals, quicksteps, met pop, dance en slows. En nog veel meer.
Dat betaalde prima... Ik zag het als een uitdaging. Ben ook vrij zeker dat mensen van mijn leeftijd dat niet zouden doen: draaien voor mensen die vaak ouder zijn, o, was eind 20 toen.

Maar er valt eer te halen, veel meer dan de zoveelste edm dj. Betaade prima. En ik heb de indruk dat ik te oud ben geworden voor die dansmuziek van nu. Tommorowland is hier op steenworp af, ben er nooit geweest.
Nochtans was ik vroeger een ve weinigen die house luisterde. Geen enkele vriend vond dat ok.
Ach, beetje anders zijn dan de mensen rondom me is enkel vervelend als je echt ergens naar een optreden wil en niemand wil mee, zodat je keihard alleen gaat.
De muziek die ik draaide voor publiek draaide ik enkel thuis als huiswerk, nooit voor mijn eigen lol.

Back