Bijdrage/Voordeel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Voor mij betekent het:

een soort van ontspanning, een super informatie bron, een stukje van mijn prive leven, een stukje stress.

Wat ik kan doen:

Ik hoop met wat zin en onzin een goede en nuttige bijdragen te leveren.
En door strak te modden het een overzichtelijk forum te maken.

Wat betekent SF voor mij?

- Allereerst (de reden dat ik hier terecht kwam) een welkome afwisseling met betere discussies en meer mogelijkheden dan het Harmony Central forum waar ik zo'n 2 jaar rond heb gehangen en uiteindelijk door het gebitch de hele tijd weg ben gegaan. Hier is ook wel gebitch, maar 1) stukken minder en 2) hier zijn tenminste moderators die er wat aan doen.

- Een mooie en (relatief) betrouwbare gelegenheid om gear te verkrijgen. Een nog mooiere gelegenheid om informatie te krijgen over gear. Gescheiden delen van het forum zodat je je niet door een moeras van wat voor jou irrelevante info is hoeft de waden. Goede faciliteiten voor tracks te luisteren (had je bij HC ook niet), en men is hier gewoon produktiever.

- Nieuws dat gericht is op spul dat mij interesseert, en de gelegenheid om commentaar hierover te lezen van anderen. Wat dat betreft wederom veel meer interactie dan HC.

Wat kan ik betekenen voor SF?

Nou, ik maak niet zoveel (ik vind gewoon praten over gear met gelijkgestemden al geweldig genoeg) qua tracks omdat ik nog steeds lerende ben hoe ik het beste m'n zooi kan aansluiten zodat de productie-workflow soepel gaat (nu nog niet echt, maar ik heb gewoon te veel hobbies). Ik maak zelf vrijwel geen topics aan, maar waar ik een steentje kan bijdragen, graag. In vergelijking met een hoop leden denk ik dat ik absoluut niet 'ver' ben qua kennis (ook al ben ik er dan relatief lang mee bezig - vanuit m'n Juno-60'je gerekend 13 jaar) maar ik heb een liefhebberij voor sounddesign en als ik wat zinnigs kan bijdragen, graag.

Kort gezegd : ik heb 't hier goed naar m'n zin :).

het SF is voor mij iets om me van de straat te houden want anders ga ik het verkeerde pad op...8o)

nee tis voor mij een grote informatiebron alsmede een plek om met "lotgenoten" te kunnen discusieren en sociale contacten op te doen.

wat ik voor jullie kan betekenen... hmm wie de psr70 manual nodig heeft of wat van genesis wilt weten kan bij mij terecht8o)

Lekker te ouwebetten met gelijkgestemden. En leuke muziekjes te luisteren.

En ik hoop wat handige dingetjes erbij te knutselen samen met JB.

Voor mij betekent het het volgende:

- contact met gelijkgestemden
- bron van informatie over technieken waar ik nog niet in thuis ben
- luisteren naar tracks van anderen
- informatie krijgen over andere synths
- informatie krijgen over tot nu toe voor mij onbekende domeinen, zoals softwaresynths, sequencing e.d.
- informatie krijgen over mods van sommige analoge toestellen die ik heb staan
- vrij betrouwbare koopjes
- binnenkort hoop ik tracks te kunnen posten om eens te kijken hoe anderen over m'n muziek denken
- mogelijkheid tot smeden van vriendschapsbanden
- soms gewoonweg ontspanning
...
- verbroedering tussen nederlanders en belgen :biertje: :)

... en dit allemaal van op m'n werk :o: ... 't zou niet mogen, 't zou niet mogen ... maar ja ... wat doe je anders als je thuis geen PC hebt? Het SF links laten liggen ????? NEEEEEEENNNNNN ... NO WAY !!!!!

Wat ik kan betekenen voor SF?

- Omdat ik er al meer dan 20 jaar mee bezig ben, weet ik soms wel eens iets af van oude synths, weetjes die ik met anderen kan delen.

Ik wil trouwens de moderatoren bedanken voor hun initiatief en energie die zij in dit forum steken. Enkelen zorgen ervoor dat velen het er naar hun zin hebben: nobel :)

:okdan: :halleluja: :okdan:

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Ik wil trouwens de moderatoren bedanken voor hun initiatief en energie die zij in dit forum steken. Enkelen zorgen ervoor dat velen het er naar hun zin hebben: nobel :)

bedankt voor het compliment.
Maar niet enkele maar alle moderatoren en admins helpen hier aan mee ;)

Origineel geplaatst door bambamstudio
bedankt voor het compliment.
Maar niet enkele maar alle moderatoren en admins helpen hier aan mee ;)

I know ... maar alle moderatoren en admins tesamen zijn er nog maar steeds enkele die ERG VEEL mensen (de leden) het nodige plezier en informatie verschaffen ;) Het compliment geldt voor ALLE moderatoren én admins.

En als ik er zo over nadenk, mogen de leden ook wel gefeliciteerd worden. De vele threads met nuttige info komen tenslotte van hen.
... Dus ook een complimentje voor ons ... leden :biertje:

:doei:

Laatst gewijzigd:
tja t forum is een mooie leerschool om gaandeweg je studio/synth kennis gestadig op te schroeven.En een goede timekiller! En fijn om je tracks te gooien voor mensen die in elk geval iets snappen van productie :D

Wat kan ik betekenen? Mijn kennis dan weer delen met mensen die iets niet weten dat ik wel weet, en zo wordt iedereen er beter van :D. Ow ja, en t forum zo goed en kwaad als t kan overzichtelijk en prettig houden ;)

Het synthforum betekent voor mij:

- een goede bron van veel informatie
- een rustpunt gedurende de werkdag (ikke thuis geen WWW, alleen bij het baasje)
- gezelligheid
- interressante discussies over mijn grootste hobby
- verandering van mijn eigen zienswijzen t.a.v. sommige muziekgerelateerde zaken

Wat kan ik voor het synthforum betekenen:

Weinig, vrees ik, aangezien ik geen enkele kennis bezit t.a.v. synthese.
Wel weet ik eea af van hardware, vind ik het mooi om anderen (zeker beginners) te helpen met problemen en heb ik 'n vrij ruime muziekkennis. (dit klinkt vrij ego-tripperig, maar is zeker niet zo bedoelt)

Het beleid van de modders, alsmede de tijd, het geld en de energie die ze in dit mooiste stukje WWW ever steken, zijn meer dan lovenswaardig.

Modders: :okdan: :okdan: :okdan:

Het synthforum betekent voor mij:

Een leerbron, waar ik uit kan putten. Het meeste wat ik nog niet wist heb ik hier wel geleerd en leer ik nog (en ik weet nog zoveel niet over synths, dus ik blijf ook nog even op dit forum:) )
Een goede nieuwsbron in de synthwereld . Het laatste nieuws krijgen over hardware apparaten (synths, modules, software enz..).
Een overzichtelijke site, waar je een thread kunt starten wanneer je een probleem hebt.
Een site waar je ook over andere dingen kunt praten die niet gelijk met synths hebben te maken.
Discussies voeren met bambam (terwijl hij meestal gelijk heeft, of krijgt:D ), omdat hij meer ervaring heeft.

Zo en nog veel meer eigenlijk, maar laat ik het op deze belangrijkste punten houden en bedankt aan de mensen die dit forum in stand houden, want zonder hun was er geen forum:)

Dat vraag ik me weleens af.... ik kom hier te vaak. Maarja, ik wil gewoon telkens weten of er nog leuke nieuwe topics, replies en natuurlijk tracks zijn! Ik ben veel meer muziekfreak dan synth/gearfreak, dus een groot deel van de topics boeit me niet zo.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back