schaken

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Croaton
hier ben ik het wel mee eens. dit wil niet zeggen dat je je stukken niet voldoende moet ontwikkelen. maar bij langere partijen is een goede opening zeer relevant. het is je basis om verder te werken

in standaard partijen is het een must!!! daarom is kasparov ook zo goed, omdat hij in 70 % van de gevallen beter uit de opening komt:)

en in bullet is het juist heel belangrijk om zo snel mogelijk te ontwikkelen, daarom is een gambit meestal erg handig:) Ik heb vak genoeg gewonnen door eerst 3 pionnen weg te geven en dan met alle open lijnen vet te winnen:)

ja schaken is cool (kan 't alleen niet), verlies altijd van de computer op het laagste niveau :D
op internet kan je (als je pech hebt/of geluk, ligt eraan hoe je het bekijkt) naar het schijnt ook tegenover een anonomie Bobby Fisher komen :)
een of andere grootmeester d8 eens tegen hem te hebben gespeeld op internet, omdat ie verloor met 10-0 en z'n tegenstander de wazigste openingen had en dan toch nog wist te winnen (of zoiets .....)

Origineel geplaatst door Bahamut
ja schaken is cool (kan 't alleen niet), verlies altijd van de computer op het laagste niveau :D
op internet kan je (als je pech hebt/of geluk, ligt eraan hoe je het bekijkt) naar het schijnt ook tegenover een anonomie Bobby Fisher komen :)
een of andere grootmeester d8 eens tegen hem te hebben gespeeld op internet, omdat ie verloor met 10-0 en z'n tegenstander de wazigste openingen had en dan toch nog wist te winnen (of zoiets .....)

Dat was Nigel Short die jij bedoelt:)

HIj heeft voor een aantal jaren terug op de www.chessclub.com gespeeld tegen een guest aldaar, die deed geloven dat hij Bobby Fischer was.:) Hij heeft 8 partijen blitz gespeelt, 3 minutennpotjes, en verloor 8 keer, en het opmerkelijkeste was, dat deze zogenaamde Bobby Fischer een wel er grappig opening had, 2 pionnen naar voren en dan met de koning van links naar rechts op stap, ik zal je de zetten besparen:) Later is gebleken dat het een computer was van een nogal slimme amerikaan.

hierbij de link:) kan je aantal potjes zien tegen IM's van dezelfde Flobby Bischer:)
http://www.chlodwig.com/Fischer/Fischer_rumours.htm

aha toen ik dat verhaal hoorde dacht ik ook al aan de mogelijkheid van een computer
damn wat is dat flauw eigenlijk, ga je daaraan meedoen en je laat de computer alles voor je doen...

Nou het zit zo, er mag daar gebruik gemaakt worden van pc's. Alleen krijg je een (C) label mee, Best mooi om te zien om werelds beste blitz progjes te zien spelen tegen werelds beste GM's.

Als guest weet je dat niet, dus dat is misschoen naief om er tegen te spelen dan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back