Roland System-8

Zojuist de aluminium zijkantjes opgehaald en erop geschroefd.

rsp-8a.jpg

Mooi ! En ik zie dat ze nu terug op voorraad zijn bij de winkels, dus ook maar even een setje besteld :-).

De wooden sides zijn inderdaad heel donker. Daarom ben ik ze eerst met de hand aan het schuren. Daarna een olie die een paar tinten donkerder maakt. Zijn ze zoals geadverteerd:beard:

Attachments

• IMG_2491.jpg
    IMG_2491.jpg
    51,7 KB · Bekeken: 138
De wooden sides zijn inderdaad heel donker. Daarom ben ik ze eerst met de hand aan het schuren. Daarna een olie die een paar tinten donkerder maakt. Zijn ze zoals geadverteerd:beard:

Nice!

Mijn alu zijkantjes zijn ook vandaag gearriveerd :) staan mooi!

Dat is inderdaad wel heel erg donker.
Mooi aangepast.

Ik zelf ben wel blij met de aluminium zijkantjes.
Staat ook goed bij mijn Jupiter-80.

1 panel gedaan. Kaalgeschuurd met een beetje meubelolie een tintje gegeven

Attachments

• IMG_2074.jpg
    IMG_2074.jpg
    29,6 KB · Bekeken: 149
Ik ontving zojuist mijn bij Compu-Cap bestelde stofhoes.
Bij het bestellen had ik geen rekening gehouden met de zijkantjes.
Nu komt het bij die stofhoezen vaak niet op millimeter aan en hij past ook perfect, maar ik kan mij voorstellen dat het met de houten zijkantjes wel erg krap wordt.
Houd daar dus rekening mocht je ook een stofhoes aanschaffen.

Hij gaat er ook niet komen als plug-out versie waarschijnlijk, aldus Roland Cloud op facebook ...

Nu vind ik dat voor de D-50 niet zo erg (zat daar toch al niet echt op te wachten), maar hoop toch wel dat andere digitale synths wel als plug-out beschikbaar komen voor de System-8.. (naast de analoge klassiekers natuurlijk).

Attachments

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    20,4 KB · Bekeken: 133
Ongelukkige communicatie vwb de D50 Plugout. Persoonlijk zit ik daar echt niet op te wachten.
Wel op de andere analoge poly's.

Ongelukkige communicatie vwb de D50 Plugout. Persoonlijk zit ik daar echt niet op te wachten.
Wel op de andere analoge poly's.

Ik heb liever een plugin dan een plugout van den D50. Verders wil ik alleen nog maar een alpha juno/mks50 als plugout, de rest mogen ze lekker houden. Die juno en jupiter die erin zit gebruik ik echt nooit, die system8 engine is moddervet. Als je een uurtje gaat zitten heb je zo 32 dikkke gabberleads geproggd in dat ding.

Ja de alpha juno/mks 50, de jupiter 6 en de jp80x0 en ik ben helemaal tevreden!
Ben het ook helemaal eens dat die system-8 engine ook super is! Enige wat ik een klein beetje mis is unison detune en een 2e lfo (maar missen is eigenlijk een te groot woord)

Het is bijna 8-8-17, oftewel 808 day :)

Zouden ze dan nog nieuwe polyfone plug-outs releasen?

Ik had de JX3P ondertussen toch wel een keer verwacht!

Op die JX3p plugout hoop ik ook, maar tot die tijd zit er de SH-2 in die ik voor mijn System-1m aanschafte.
Mochten er geen plugouts meer komen dan denk ik dat ik de System-100 als derde plugout neem .

Ik ben benieuwd of en waar ze mee gaan komen.
Een D50 Boutique waarop gezinspeeld wordt zou ik wel verwelkomen.

Een update die de System-8 een tweede LFO geeft zou ik appreciëren.

Op die JX3p plugout hoop ik ook, maar tot die tijd zit er de SH-2 in die ik voor mijn System-1m aanschafte.
Mochten er geen plugouts meer komen dan denk ik dat ik de System-100 als derde plugout neem .

Ik ben benieuwd of en waar ze mee gaan komen.
Een D50 Boutique waarop gezinspeeld wordt zou ik wel verwelkomen.

Een update die de System-8 een tweede LFO geeft zou ik appreciëren.

Ben nu de Roland Cloud aan het uitproberen (free trial), moet zeggen dat die D-50 erg goed klinkt. Wel behoorlijk complex. Zie nog echt in hoe je zo'n complexe synth in boutique formaat kan krijgen. Als ze net als het origineel slechts enkele knoppen erop maken, zou ik liever de software versie gebruiken.

Ik vraag me wel af hoe dat gaat met het out-pluggen van cloud-vst's naar mijn System-8/1m. Gisteren kon ik gewoon mijn System-8 rebooten en hij bleef erin zitten. Ga vanavond opnieuw kijken en ook de usb kabel eruit halen, kijken of hij er dan nog steeds in blijft zitten. Zou natuurlijk kunnen dat er een paar dagen/weken 'buffer' op zit voor hij opnieuw geautoriseerd moet worden..

Hoop ook idd op een 2e LFO, en unison detune+voice spread.

Ook hoop ik dat ze functies/parameters die nu in het menu zitten zo veel mogelijk beschikbaar maken via shortcuts. Bijv:
- Condition -> pijltje naar links en naar rechts ingedrukt houden en met de data encoder aanpassen
- LFO 2 / S&H bij System-100 plug-out zou je moeten kunnen selecteren met de LFO variation encoder
- en zo kan ik er nog wel een paar bedenken..

Back