Ik heb in mijn jonge jaren, zo'n 8/9 jaar terug, een aantal jaren met plezier les gehad en veel synthesizer gespeeld. Dit is destijds verwaterd, tot mijn spijt, maar ik ben gisteren weer lekker gemaakt door even achter een Roland workstation te hebben mogen plaatsnemen.
Ik heb nu besloten om weer een synth aan te gaan schaffen en weer eens wat te gaan spelen. Ik probeer via deze weg echter een beetje advies te krijgen wat voor mij nou een goede synth zou zijn. Ik heb destijds een Yamaha PSR-SQ16 gehad en tussendoor ook nog een Roland E35.
Mijn lijstje behoeftes/wensen voor een occasion is als volgt:
- budget +- 500/600 euro
- 5 octaafs
- MIDI interface
- goede uitgebreide sample en rythm database
- uitbreidbaarheid d.m.v. diskettestation o.i.d.
- goede klank (uiteraard...)
- drukgevoeligheid en aftertouch
- liefst menugestuurde besturing d.m.v. LCD scherm
- pitchbend/modulation wheels
Nu heb ik een Roland JV90 gezien die ongeveer wel voldoet aan deze eisen, maar behalve dan de over het algemene positieve reacties die ik hierover op internet heb gelezen ben ik hier niet zo bekend mee.
Mijn vraag luidt nu dus: Zou dit een goede keus zijn, of zijn er betere alternatieven?
Graag advies!
B.v.d.
Ik heb nu besloten om weer een synth aan te gaan schaffen en weer eens wat te gaan spelen. Ik probeer via deze weg echter een beetje advies te krijgen wat voor mij nou een goede synth zou zijn. Ik heb destijds een Yamaha PSR-SQ16 gehad en tussendoor ook nog een Roland E35.
Mijn lijstje behoeftes/wensen voor een occasion is als volgt:
- budget +- 500/600 euro
- 5 octaafs
- MIDI interface
- goede uitgebreide sample en rythm database
- uitbreidbaarheid d.m.v. diskettestation o.i.d.
- goede klank (uiteraard...)
- drukgevoeligheid en aftertouch
- liefst menugestuurde besturing d.m.v. LCD scherm
- pitchbend/modulation wheels
Nu heb ik een Roland JV90 gezien die ongeveer wel voldoet aan deze eisen, maar behalve dan de over het algemene positieve reacties die ik hierover op internet heb gelezen ben ik hier niet zo bekend mee.
Mijn vraag luidt nu dus: Zou dit een goede keus zijn, of zijn er betere alternatieven?
Graag advies!
B.v.d.
Laatst gewijzigd: