wat is jouw favoriete drumdoos

wat is jouw favoriete drumdoos

• novation drumstation

Stemmen: 15 3,6%
  • 909

Stemmen: 63 15,0%
  • 808

Stemmen: 69 16,4%
  • 707

Stemmen: 16 3,8%
  • 606

Stemmen: 13 3,1%
  • CR78

Stemmen: 6 1,4%
  • elektron machinedrum

Stemmen: 76 18,1%
  • jomox airbase

Stemmen: 17 4,0%
  • jomox Xbase

Stemmen: 14 3,3%
  • Korg ER-1

Stemmen: 24 5,7%
  • Linndrum

Stemmen: 15 3,6%
  • EMU drumulator

Stemmen: 5 1,2%
  • SCI drumtraks

Stemmen: 4 1,0%
  • Waldorf Attack

Stemmen: 11 2,6%
  • Anderszins

Stemmen: 72 17,1%

• Totaal aantal stemmers
    420

Hazes

Vind ik leuk
Owkay, Wat is jouw favo drumdoos en waarom nou juist die??? Samplers zijn even uitgesloten.

909 909 909 en nog eens 909. MPC kan ook best een lekkere drumdoos zijn, maar ja.... ik hebt iets met dozen :D

momenteel is mijn favoriet de machinedrum. Erg veelzijdig, supersequencer, goede sound, en inspirerend!

Boss Dr-660.

Ik heb dit bakkie al een jaar of 10, en nog steeds haal ik er heel veel drumsounds uit.

Vooral handig dat je altijd een paar hi-hats, cabasa's, shakers, conga's en snares en allerhande percussie bij de hand hebt. Elk geluid is redelijk goed te editten. En als ik de geluiden nog meer wil veranderen, sample ik ze en knoei ik verder met mijn sampler.

Het enige jammere is dat de kicks nergens naar klinken.

Edit:
Misschien kan ik beter zeggen dat de Boss de basis is van al mijn beats. Meestal gebruik ik de geluiden uit de Boss, sample ze, bewerk ze, maak er beats van, knip ze op, verklooi ze, en maak er dan weer een nieuwe beat van.

En alhoewel ik nog heel vaak de 909 closed hi-hat en de ride gebruik, gebruik ik in mijn techno de rest van de geluiden zo goed als nooit meer. Onderhand klinken die veel te achterhaald. Maar goed, das mijn mening.

EMU XL 7 maar die staat er niet bij.

MACHINEDRUM !!!

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik mis de pearl syncusion!

Er zijn er nog wel meer die er niet bijstaan Oberheim DMX, alle Simmons bakken, Vermona DRM1, etc bladibla. Punt is dat in zo'n enquete maximaal 15 keuzemogelijkheden gegeven kunnen worden en dan moet je een keuze maken. Dit was mijn keuze, iemand anders had misschien ander machines gekozen.

ik ben maar voor de drumstation gegaan :). maar ik gebruik eigenlijk drummers door elkaar heen.
de er-1 kon ik niet erin zetten omdat de snares zuigen. de bassen haal ik vaak uit de er1 en de rest van de percussie uit de drumstation (in combinatie met drumsamples vanuit de es-1).

Oh mijn waarom vergeten - de drumstation zou ik het meeste toch missen in mijn setup (op de es1 na).

Origineel geplaatst door Alterex
ik ben maar voor de drumstation gegaan :). maar ik gebruik eigenlijk drummers door elkaar heen.
de er-1 kon ik niet erin zetten omdat de snares zuigen. de bassen haal ik vaak uit de er1 en de rest van de percussie uit de drumstation (in combinatie met drumsamples vanuit de es-1).

Oh mijn waarom vergeten - de drumstation zou ik het meeste toch missen in mijn setup (op de es1 na).

Er1 heeft wmb een van de beter prijs/kwaliteit verhoudingen van allemaal. Leuk doosje (soms wat beperkt, maar goed om erbij te hebben) tip: haal een ER1 eens door een sherman filterbank! Da's erg leuk kan ik je zeggen.

Origineel geplaatst door Hazes
Er zijn er nog wel meer die er niet bijstaan Oberheim DMX, alle Simmons bakken, Vermona DRM1, etc bladibla. Punt is dat in zo'n enquete maximaal 15 keuzemogelijkheden gegeven kunnen worden en dan moet je een keuze maken. Dit was mijn keuze, iemand anders had misschien ander machines gekozen.

Ok dan staat de beste er niet tussen :)
Dan ga ik voor nr 2

De TR-808 (pearl sy1 is vetter)

r8 met 909 (zit ook cr-78 sounds op) of 808 kaart
en r8m met contemporary en ethnic percussion kaarten.

Laatst gewijzigd:
De Machinedrum, maar die heb ik zelf niet. Het ding bedient zich heel soepel en makkelijk, geweldig gewoon. De Drumstation heb ik daarentegen wel.. maar die 16 knopjes doen toch ook een hoop.

Natuulk de 9090!!!!!!
In combinatie met de TR-626 hehe

;););););););););););););););););)

case1a.jpg

Van elke drumdoos zijn wel redelijke samples te scoren.
Alleen de 808 sound vind ik cool, da's mijn ding.
En als ik later groot ben komt er heus nog wel een keer eentje.
CR78 vinnik ook grappig.
909 heeft ook wel wat.
En een Linndrum is ook ok.

De rest boeit me veel minder eigenlijk.

Back