wat is jouw favoriete drumdoos

wat is jouw favoriete drumdoos

• novation drumstation

Stemmen: 15 3,6%
  • 909

Stemmen: 63 15,0%
  • 808

Stemmen: 69 16,4%
  • 707

Stemmen: 16 3,8%
  • 606

Stemmen: 13 3,1%
  • CR78

Stemmen: 6 1,4%
  • elektron machinedrum

Stemmen: 76 18,1%
  • jomox airbase

Stemmen: 17 4,0%
  • jomox Xbase

Stemmen: 14 3,3%
  • Korg ER-1

Stemmen: 24 5,7%
  • Linndrum

Stemmen: 15 3,6%
  • EMU drumulator

Stemmen: 5 1,2%
  • SCI drumtraks

Stemmen: 4 1,0%
  • Waldorf Attack

Stemmen: 11 2,6%
  • Anderszins

Stemmen: 72 17,1%

• Totaal aantal stemmers
    420
Origineel geplaatst door Grooveron
EMU XL 7 maar die staat er niet bij.

YES! Hier nog één, met o.a. de P. Drums card. :halleluja

Goede sequencer, bergen geluiden, veel edit mogelijkheden, 6 outs, drum pads, live tweaken met de load aan potmeters, naast drums ook andere sounds (basses), step sequencer...

Kortom, lekkere bak!

Heb een Airbase en een Drumstation gehad. Ook leuk maar beperkt(er) qua klanken. En uiteraard zijn het rack modules i.p.v. dozen, dus verder niet te vergelijken.

Ik ben ernstig verslaafd aan de drumstation kick.
Ik probeer wel eens een andere, ik kan nog kiezen uit een Hr16B/Sr16 of R5 of 1.000.000 gesamplede drumsounds, maar kom altijd weer terug bij die kick.
:biertje:

mmm, die TR-909 is toch altijd blijven staan.....
Wil ooit nog eens een TR-808, ooit, ooit, ooit.....erbij!

Een TR707, omdat dat de enige is waar ik mee heb gewerkt.. Maar als ik mag kiezen zou ik een Xbase nemen ( Kick, hihat, snare, 3 uitgangen, mono)

Mijn enige drumdoos is nog steeds de Jomox Airbase. Absoluut toppertje wat mij betreft :okdan: .

Als ik andere drum geluiden nodig heb gebruik ik m'n sampler wel. Hoewel er op de lange termijn waarschijnlijk nog wel een drum bakkie bij gaat komen.

Sheila E....

(ik heb trouwens een 808 en drumtraks, de een voor de 808 sounds en de andere voor de eh.. drumtraks sounds.)

omdat ik op zoek was naar een engels manual voor de drumtraks heb ik er nog 1 gekocht, met manual (en de doos zelfs). binnenkort doe ik dus een drumtraks weg, voor de liefhebber, met doos en (nette) kopie manual.
mooier en beter zal je hem niet vinden, denk ik. de prijs is 275 euro, lijkt me ook niet verkeerd voor een geïmporteerde drumtraks in perfecte staat. (ik heb er zelf net iets meer voor betaald, maar hou de manual natuurlijk zelf, vandaar.)

De mam adx1 natuulk! :luv:

Stiekem geil ik op een 808

Attachments

• adx1_1.gif
    adx1_1.gif
    12,4 KB · Bekeken: 88
808: Mooie geluiden, relaxt te programmeren, ziet er lekker uit en is zozwaar dat je haar nooit van je desk kan stoten. Moet overigens wel bekennen dat ik de laatste maanden de drumz vooraal uit m'n NM+S5000 haal.

Verkoop m'n 808 dit jaar dan waarschijnlijk ook. :erm:

Origineel geplaatst door maxdox
De mam adx1 natuulk! :luv:

Stiekem geil ik op een 808

goede keuze, niks mis mee, maar ken je de vermona syncussion ook? vergelijkbaar, maar leuker/beter, naar mijn idee.

Qua sound de airbase, heerlijke bak! Qua programmeerbaarheid de Er-1 die heeft echt een super step seqeuencer!

Wat is er mis met de Jomox Xbase? Of heeft niemand er mee gewerkt? ( hij heeft geen stemmen in de thread )

Back