wat is jouw favoriete drumdoos

wat is jouw favoriete drumdoos

• novation drumstation

Stemmen: 15 3,6%
  • 909

Stemmen: 63 15,0%
  • 808

Stemmen: 69 16,4%
  • 707

Stemmen: 16 3,8%
  • 606

Stemmen: 13 3,1%
  • CR78

Stemmen: 6 1,4%
  • elektron machinedrum

Stemmen: 76 18,1%
  • jomox airbase

Stemmen: 17 4,0%
  • jomox Xbase

Stemmen: 14 3,3%
  • Korg ER-1

Stemmen: 24 5,7%
  • Linndrum

Stemmen: 15 3,6%
  • EMU drumulator

Stemmen: 5 1,2%
  • SCI drumtraks

Stemmen: 4 1,0%
  • Waldorf Attack

Stemmen: 11 2,6%
  • Anderszins

Stemmen: 72 17,1%

• Totaal aantal stemmers
    420
drumtracks is ook een supermachine, ik wil dan ook de combinatie van 808/drumtracks zoals eerder aangegeven door leo van harte onderstrepen.

808 = beste analoge drums
drumtracks = beste "vroeg digitale" drums (klinkt een stuk dikker als de linn)
dan heb ik ook nog een 606 voor de extra swing en een syncussion om de boel af te maken ... tjonge jonge, wat is het leven toch goed :D

machinedrum wordt waarschijnlijk de volgende aanschaf... ik hoop dat de sounds me niet te "koud" op het dak vallen vergeleken met bovenstaand rijtje.

Mijn favoriete "doos", verkrijgbaar tot 40" doorsnede!!

Attachments

• bass3.gif
    bass3.gif
    16,1 KB · Bekeken: 96
Overduidelijk en meer dan duidelijk en blijkbaar alleen voor mij (?) de Quasimidi Raven!!!!

Attachments

• dia1.jpg
    dia1.jpg
    21,8 KB · Bekeken: 105
Als ik tussen m'n drumbakken kijk komt de DrumStation er toch als beste uit, maar ik ken wel mooiere.
En bijv. een RS7k valt niet onder de Drumbakken, vind ik.

Nou...

Toch wel de Parkieto G agressor ook wel Dr001,in kleine oplage geproduceert maar toch een fenomenaal drum doos inclusief stepsequencer. Als ik me niet vergist had de v2 ook nog een interne fx unit met mooie gate reverbs en distortion. Bijzonder aan te raden tussen al dat Roland geweld.

Een bijgevoegd plaatje van de P.G agressor( Dr001) ,helaas niet meer in productie genomen,maar genereerde een zeer volle en buitengewoon agressieve drumklank.

Ben.

Attachments

• advantage_lg.jpg
    advantage_lg.jpg
    18,9 KB · Bekeken: 92
ik gebruik lekker samples om mee te drummen! :dj:
werkt voor mij het beste... ik heb welleens met 909 en 808 staan klooien bij iemand (paar keer zelfs)
maar die geluiden zijn vaak toch goed genoeg gesampled om te gebruiken... ik vind het verschil verwaarloosbaar...

en ik heb al helemaal een hekel aan de 909 met zijn variende kick. bah... ik wil een vaste rammende kick!

het duurt wel even voordat je een redelijke sound bank heb met goede sounds...
Aangezien ik een software man ben.

Tegenwoordig gebruik ik de AiRBase, bevalt prima, toffe sounds en genoeg editmogelijkheden.
Hij werkt alleen niet echt intuïtief met dat ene onnozele draaiknopje....

And to Yawgmoth:

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Verkoop m'n 808 dit jaar dan waarschijnlijk ook. :erm:

Reserveer m alvast maar voor mij dan! :D

Origineel geplaatst door Sly Dog
Tegenwoordig gebruik ik de AiRBase, bevalt prima, toffe sounds en genoeg editmogelijkheden.
Hij werkt alleen niet echt intuïtief met dat ene onnozele draaiknopje....

dat ene draaiknopje lijkt soms kuren te vertonen als zeer onregelmatig verspringende waarden bij eenzelfde draaisnelheid... hebben meer mensen met de doos met het onnozele knopje hier last van?

De 909, omdat het het enige apparaat is waar ik nooit problemen mee heb. De geluiden die eruit komen worden misschien wel in elke dance plaat gebruikt maar ze blijven lekker klinken(vooral overstuurd)... Samples daarentegen klinken weer erg kut..

De 808 vindt ik ook geweldig klinken, ik heb m alleen niet.

Ik vind de Vermona drm1 een heerlijke bak...lekker diep en hij gaat extreem laag, veel geluiden te maken en de ring modulator op de drums/tom sounds zijn echt ongelooflijk goed voor freaky drums/fx. De 707 vind ik heerlijk om snel ff de structuur van een beat te schrijven en iedereen klaagt maar over de kick van de 707 maar ik vind m echt heerlijk! Verder heb ik nog een RY30 die ook erg lekkert klinkt door een compressiedoos...anders is het wat slapjes.oh ja, ik vind het heerlijk die 72 draaiknoppen op de drm1, draaien en freaken aan die knoppen en lekker door reaktor heen scheuren. Dan raak je niet uitgesampled! het is jammer dat de drm1 geen geheugens heeft, maar als je het ding kent kun je erg makkelijk onthouden hoe je een bepaalde sound maakt.
Een TR808 zou ik ook graag nog willen hebben. Ik weet wel dat ik dus echt NOOIT de syncussion drm1 weg zou doen.
Ruilen met een 808 ok....dan nog wel denk ik. Een 909 vind ik niet nodig. Ik maak liever mijn kicks met de drm1 of een andere (analoge/VA)synth en de ride en andere dingen haal ik wel uit mn 707. De dingen die ik heb heb ik voor de vibe en sfeer die er aan het ding hangt en omdat ik de manier waarop ze werken lekker vind werken. Een drumdoos die vet klinkt maar kut bedient (airbase) zou ik dan ook niet willen.

Origineel geplaatst door Roel
dat ene draaiknopje lijkt soms kuren te vertonen als zeer onregelmatig verspringende waarden bij eenzelfde draaisnelheid... hebben meer mensen met de doos met het onnozele knopje hier last van?
yep, daar hebben wij ook last van... :(

mn roland tr909, aangestuurd door mn mpc2000xl.

omdat alle ouwe midi apparaten een midi volume hebben van 0 tot 100, en de mpc de 909 triggert op (max) midi volume 127.
daar wordt ie net iets vetter van.
ik merk iig een verschil wanneer ik de 909 trigger vannuit zn eigen sequencer, met full accent, of wanneer ik hem trigger vannuit de mpc.

Verder hoeft het beperkte maar zeer goede geluid van de 909 geen betoog denk ik.

RM VI (software).. prachtig gewoon. simpel, snel en gewoon goed.

Origineel geplaatst door Roel

Jaha....

Back