Hmm, ik zou voor een RX5 gaan, ik heb hem zelf gehad en het is echt een leuk ding om mee te freaken. + dat ie op aardig wat oude hiphop platen te horen is.
Klinkt misschien een beetje slecht, maar mijn Casio RZ-1 (ja zit ook een sampler in.. maar ook drumsounds) met ingebouwde patchbay die voor 1000den mogelijkheden zorgt (haperingen, ringmodulations, distortions, retrigger achtige dingen etc.) en dat zit dus ook op de sampler.
Van dit lijstje wel de 808.
Ik vond de Boss drumcomputers altijd wel lekker klinken, vooral de DR3 vanwege de prijs en de mogelijkheden. Nu heb ik de MC303 en de nog binnen komende MC505.
Ik heb nou thuis een Korg DDD-1 staan van een vriend. Wat een gaaf ding is dat! Leek op het eerste gezicht een beetje saai, maar is hij dus echt totaal niet.
Heel leuk hoe je realtime bewerkingen(Tune/Decay/Dynamics) van je geluiden met een dataslider kunt opnemen in je sequence.
Hij heeft ook lekker veel uitgangen en allerlei andere aansluitingen. En 4 slots voor uitbreidingskaarten en er kan een samplefunctie ingebouwd worden. Die wel erg zeldzaam is inmiddels.
Heel groovy machieneke!
Heb jaren een machinedrum uw gehad. Veel plezier van gehad maar uiteindelijk stonden de sounds me niet meer aan. Er komen leuke kicks uit, alleen klonken ze vaak matig op oordopjes. Snares anders dan 808 klinkende snares was ook lastig, ontbrak toch wat power aan op 1 of andere manier. Zelfde met hihats. Gek genoeg vind ik de analog four een stuk beter in drum synthese. Snelle envs, multimode filter, betere fx... Daarnaast ook dedicated pitch env met instelbare env curve. Alleen 4 tracks is wat mager voor drums.
Ik ben blij met m'n Kawai R100 drumdoos.
Typische 80's klanken en met wat gating en effect erachter uitermate geschikt voor m'n bandje
Van Matrixsynth: "1985 Kawai R100 drum machine. Forget about the Roland TR 707 or the Oberheim DMX, the Kawai dominates over these machines..."
De JoMoX MBase01! Niet de MBase11 vanwege de pitch decay. Door ontbreken van de pitch decay op de MBase01 heb je altijd precies dezelfde pitch decay als de TR-909 kick, daar kan je hem ook niet instellen. JoMoX heeft precies dezelfde curve gereproduceerd in de MBase01. De diepte van de attack gaat op de MBase01 wel verder dan de TR-909 kick.
Naarmate je op de TR909 de Tune opendraait stel je eigenlijk meer de diepte in. Je hebt geen tweede knop om de curve van de Decay te veranderen/verlengen, dat doet ie automatisch naarmate je de Tune opendraait. En dat heeft JoMoX letterlijk overgenomen in de MBase01. De MBase11 heeft wel de mogelijkheid om zowel de diepte en de lengte van de Decay apart in te stellen, maar zodoende mis je net die 909 punch die je dus altijd hebt met de MBase01. Een klein kult apparaatje is de MBase01 hierdoor…
Nee je stelt de decay juist in, depht gaat wel een klein beetje mee maar dat komt meer door (een bewust door Roland ingebouwd?) gebrek van het analoge circuit.
maar dan vraag ik me af waarom exact hetzelfde als een 909 klinken beter is dan een eigen geluid. je kunt je kick heel uitgebreid in elkaar zetten met zo'n MBase11. Is toch ook niet verkeerd?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.