wat is jouw favoriete drumdoos

wat is jouw favoriete drumdoos

• novation drumstation

Stemmen: 15 3,6%
  • 909

Stemmen: 63 15,0%
  • 808

Stemmen: 69 16,4%
  • 707

Stemmen: 16 3,8%
  • 606

Stemmen: 13 3,1%
  • CR78

Stemmen: 6 1,4%
  • elektron machinedrum

Stemmen: 76 18,1%
  • jomox airbase

Stemmen: 17 4,0%
  • jomox Xbase

Stemmen: 14 3,3%
  • Korg ER-1

Stemmen: 24 5,7%
  • Linndrum

Stemmen: 15 3,6%
  • EMU drumulator

Stemmen: 5 1,2%
  • SCI drumtraks

Stemmen: 4 1,0%
  • Waldorf Attack

Stemmen: 11 2,6%
  • Anderszins

Stemmen: 72 17,1%

• Totaal aantal stemmers
    420
Heb de 707 nog niet echt leren waarderen. Bij nader inzien had ik m'n korg DDD1 niet moeten verkopen, daar kon ik prima mee overweg en hij klonk prima (brilliante 'electro' claps!). Maar ik moest zo nodig een roland..

De DDD1 dus voorlopig voor mij!

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Ik ben meer voor zoiets:

mpmix057.jpg

idd!!! weg met die roland boxjes!:doei:

Het is maar net met wat voor style ik bezig ben, maar meest gebruikt toch wel de Roland CR-8000,
heerlijke percussie techno. En als ik hem door een paar modulaire beestjes heen jas, dan is hij ook zeer geschikt voor electronische muziek met minder bekende structuren.

Ik zit te twijfelen tussen de 808 en 909. Denk toch dat de 808 wint qua sounds, maar de 909 heeft wat meer bedieningsgemak. Trouwens Driftwood, coole avatar.. Ben je ook een fan van The Sound? Wist je dat ze op All Fall Down zelfs een 808 gebruiken (volgens mij tenminste).

hey, the sound is goed! Hoewel ik ze amper ken eigelijk.. op een paar mp3's na.
Nog geen echte fan dus. Ik ken het nummer ook niet. Zal eens op zoek gaan naar 't album.

Het album heet All Fall Down en het nummer waarin ze de 808 (subtiel) gebruiken heet In Suspense. Eigenlijk kun je alles wel van ze checken... maar goed dit gaat over drumdozen.. Die 707 is zo gek nog niet hoor! :biertje:

We zijn niet voor elkaar geschapen maar groeien vast naar elkaar toe naarmate we elkanders goede eigenschappen leren waarderen. Maar ze is er eentje 'met een gebruiksaanwijzing', en ik ben niet altijd even geduldig ;)

Opvallend dat de Machine drum het op dit moment makkelijk wint van x0x-boxjes in de enquete...

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Opvallend dat de Machine drum het op dit moment makkelijk wint van x0x-boxjes in de enquete...

Dan moet je eens een tijdje met een MD werken; weet je gelijk waarom ;)

Ik heb laatst bij een forum-lid gespeeld met de 909 en 808 (en 303...)
Ik vind de 808 het beste!

He verdomme, Nuveau is me voor...

Ik wou net gaan posten De kit van Terry bozzio :)

Drummer van Frank Zappa, heeft onder andere het gevreesde "black page" muziekstuk gespeeld.

Dat stuk heet de "Black page" omdat er zoveel noten op de tablatuur / compostie stonden dat het papier er meer uitzag als een zwarte pagina dan een muziekstuk... 8)

Anyway...

Ik heb gestemd op "Anders" omdat ik het liefst iets heb met pads, of beter nog iets wat via triggers bespeeld kan worden. Meer zelf drummen / percussioneren dus...!

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Logisch toch. Op een machinedrum kan je oa ook x0x sequencen
maar daarbovenop nog zoveel meer met oa locks, swing etc...

Ondanks alle moderne drummies, hou ik het nog steeds op de Korg Minipops Model 7.

Deze dus :)

i_minipops.jpg

Origineel geplaatst door Roel
nu de sounds nog ;)
Waarom zou ik mijn machinedrum limiteren? :confused:

Alesis HR16b... jaja. sinds vandaag is ie van mij. Eerlijkheid gebiedt me te vertellen dat ik m gebruik om mn sampler aan te sturen, maar de geluiden vind ik prima bruikbaar (budget, budget) en de sequencer is gewoon picobello. M'n gemodde DR110 ben ik ook dol op, maar vooralsnog kan ik nergens aan syncen en dus ligt ie stof te verzamelen.
Voor nu:Alesis HR-16b :okdan:

Origineel geplaatst door r.5
Waarom zou ik mijn machinedrum limiteren? :confused:

geen idee :) niet limiteren!
wat ik probeerde te zeggen; je kunt wel x0x sequencen, maar niet als x0x klinken (hoewel 808 valt te benaderen)

md is gewoon een super apparaat op zichzelf, en maakt x0x overbodig 8o

Origineel geplaatst door Roel
geen idee :) niet limiteren!
wat ik probeerde te zeggen; je kunt wel x0x sequencen, maar niet als x0x klinken (hoewel 808 valt te benaderen)

md is gewoon een super apparaat op zichzelf, en maakt x0x overbodig 8o

Spreek je jezelf hier nu niet tegen ? Als je niet als een x0x kan klinken dan maak je deze niet overbodig, toch ?

Back