wat is jouw favoriete drumdoos

wat is jouw favoriete drumdoos

• novation drumstation

Stemmen: 15 3,6%
  • 909

Stemmen: 63 15,0%
  • 808

Stemmen: 69 16,4%
  • 707

Stemmen: 16 3,8%
  • 606

Stemmen: 13 3,1%
  • CR78

Stemmen: 6 1,4%
  • elektron machinedrum

Stemmen: 76 18,1%
  • jomox airbase

Stemmen: 17 4,0%
  • jomox Xbase

Stemmen: 14 3,3%
  • Korg ER-1

Stemmen: 24 5,7%
  • Linndrum

Stemmen: 15 3,6%
  • EMU drumulator

Stemmen: 5 1,2%
  • SCI drumtraks

Stemmen: 4 1,0%
  • Waldorf Attack

Stemmen: 11 2,6%
  • Anderszins

Stemmen: 72 17,1%

• Totaal aantal stemmers
    420
hey grappig dat deze weer eens opduikt :) mijn favo was altijd de MD. Ik heb 'm onlangs verkocht... Voor techno-achtige dingen vind ik 'm nog steeds op eenzame hoogte, maar doordat ik onlangs wat meer de electrorichting in ben geslagen, kon ik 'm steeds minder gebruiken eigenlijk. Op de een of andere manier ademt de MD meer techno dan electro uit onder mijn vingers. De ER-1 blijft nog steeds erg leuk!

Origineel geplaatst door Roel
ik heb daar een electribe voor

zijn een 9090 en een airbase te vergelijken?

als de kick uit de airbase net zo klinkt als de mbase zijn ze absoluut niet te vergelijken..
hoe de rest van de geluiden zijn uit de airbase weet ik niet ..

heb toen iig een mbase gekocht omdat ik nog steeds opzoek was naar een 909 kick zonder een 909 te willen kopen..
vond de kick uit de mbase wel erg vet, maar hij klonk een beetje plastic achtig en zeker na verkrachten bleef er niks van over

Waldorf Attack (enige die ik zelf heb)

Linndrum, maar dat komt omdat ik een enorme Prince liefhebber ben :D

Origineel geplaatst door gerrie79
hee, de MD gaat winnen van al die oude meuk :D

de MD is een tijd erg populair geweest.. jammer genoeg hoor je er bijna niemand meer over tegenwoordig
ook de topics over de MD of met betrekking tot zijn een beetje dood :(

drumdoosch

drumdoosch

YOB_Drummer_girl.jpg

909, lmfd

Mijn (bijna) 2-jarige dochter heeft nu ook een favoriete drumdoos: de doos ontbijtgranen. Slaan voor harde kicks, schudden voor maracas. :dubbel:
Mijn favoriet is nog steeds de TR-808 (op de voet gevolgd door de TR-909). Tja; dit zijn ook niet voor niets klassiekers hé...

Re: wat is jouw favoriete drumdoos

Origineel geplaatst door Hazes
Owkay, Wat is jouw favo drumdoos en waarom nou juist die??? Samplers zijn even uitgesloten.

;)

Op dit moment mn RS7000 ..., maar zoek echt een analoog iets, wordt een beetje :( van de digitaalheid.

Origineel geplaatst door resonance
als de kick uit de airbase net zo klinkt als de mbase zijn ze absoluut niet te vergelijken..
hoe de rest van de geluiden zijn uit de airbase weet ik niet ..

heb toen iig een mbase gekocht omdat ik nog steeds opzoek was naar een 909 kick zonder een 909 te willen kopen..
vond de kick uit de mbase wel erg vet, maar hij klonk een beetje plastic achtig en zeker na verkrachten bleef er niks van over

De kick uit de airbase komt naar mijn mening gewoon dicht in de buurt bij de kick uit een 909. Ik heb hier een airbase staan en ik gebruik wel eens samples van een 909. Voor de rest zijn alle geluiden uit de airbase goed te gebruiken. Ik vind alleen de snare niet zo geweldig. Ook bij oversturing blijft mijn kick gewoon rammen!!!!!!!

Origineel geplaatst door dct
De kick uit de airbase komt naar mijn mening gewoon dicht in de buurt bij de kick uit een 909. Ik heb hier een airbase staan en ik gebruik wel eens samples van een 909. Voor de rest zijn alle geluiden uit de airbase goed te gebruiken. Ik vind alleen de snare niet zo geweldig. Ook bij oversturing blijft mijn kick gewoon rammen!!!!!!!
Ik heb wel eens wat met een TR-909 zitten pielen op de forummeetings (afluisterend op mijn eigen hoofdtelefoon) en ik vind die toch aanzienlijk dikker klinken dan een AiRBase. Het karakter van de JoMoX valt in mijn ogen/oren te omschrijven als kil en redelijk agressief (waar ik hem dan ook voor heb }:| ).

Origineel geplaatst door Sly Dog
Tegenwoordig gebruik ik de AiRBase, bevalt prima, toffe sounds en genoeg editmogelijkheden.
Hij werkt alleen niet echt intuïtief met dat ene onnozele draaiknopje....

And to Yawgmoth:

Reserveer m alvast maar voor mij dan! :D

En tweeënhalf jaar later staat Yawg's 808 hier al lang en breed te blazen. :engel:

De 808 is tevens mijn favoriet; zeer zwoele en warm klank en ligt lekker in de mix. De AiRBase heb ik tussendoor al eens verkocht omdat ik een 909 wilde kopen (ging toen echter niet lukken). Momenteel heb ik hier wel weer een AiRBase hangen maar als ik dan toch nog ooit eens een 909 weet te bemachtigen vliegt ie er waarschijnlijk wel uit.

Bakken die mij zeer interessant lijken om nog eens te proberen, zijn de Simmons SDS-3 en SDS-4 en de Waldorf Rack Attack.

Origineel geplaatst door Hazes
Er1 heeft wmb een van de beter prijs/kwaliteit verhoudingen van allemaal. Leuk doosje (soms wat beperkt, maar goed om erbij te hebben) tip: haal een ER1 eens door een sherman filterbank! Da's erg leuk kan ik je zeggen.

elke dag doe ik dat:o:
maargoed ER is de vetste drumdoos om mee te bliepen :engel:

Back