wat is jouw favoriete drumdoos

wat is jouw favoriete drumdoos

• novation drumstation

Stemmen: 15 3,6%
  • 909

Stemmen: 63 15,0%
  • 808

Stemmen: 69 16,4%
  • 707

Stemmen: 16 3,8%
  • 606

Stemmen: 13 3,1%
  • CR78

Stemmen: 6 1,4%
  • elektron machinedrum

Stemmen: 76 18,1%
  • jomox airbase

Stemmen: 17 4,0%
  • jomox Xbase

Stemmen: 14 3,3%
  • Korg ER-1

Stemmen: 24 5,7%
  • Linndrum

Stemmen: 15 3,6%
  • EMU drumulator

Stemmen: 5 1,2%
  • SCI drumtraks

Stemmen: 4 1,0%
  • Waldorf Attack

Stemmen: 11 2,6%
  • Anderszins

Stemmen: 72 17,1%

• Totaal aantal stemmers
    420
Origineel geplaatst door Nerve
Spreek je jezelf hier nu niet tegen ? Als je niet als een x0x kan klinken dan maak je deze niet overbodig, toch ?

md maakt een x0x voor mij overbodig (lees: overcompleet) op dit moment.. :)en ja ik sprak mezelf lichtelijk tegen

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
md maakt een x0x voor mij overbodig (lees: overcompleet) op dit moment.. :)en ja ik sprak mezelf lichtelijk tegen
Ik begrijp je! ;)

hallo daar,

ik heb zelf een MPC2000XL en een TR909, die wordt aangestuurd door de mpc (hoger midi volume dus, 127 i.p.v. de 100 van de TR909, geeft een net wat vetter geluid).
maar ik ben wel heel benieuwd naar de Machinedrum, ik heb van een hoop mensen gehoord dat hij NIET klinkt zoals een 909 (kan ook niet maar dat hoeft ook niet), maar dat hij (logisch) heel uitgebreid en zeer vet is.

Ik vind het dus wel logisch dat de MD nu volgens velen de beste drummachine is.

Binnenkort maar eens naar een MD luisteren...

=)

Origineel geplaatst door Jena_mu6
MD leuk...beeeeetje errug plastiek en swingt niet echt.......
Die van mij heeft een metalen frontplaatje en swingt alleen wanneer ik dat wil.
Ofwel is de mijne ge-mod ofwel heb je je vergist met de TR-x0x :W

Akai S3200XL

geen drumcompu maar wel sampler, ben met een projektje bezig en
heb hem helemaal volgepropt met drumsamples, ik vind m erg lekker
in de mix zitten.
Timing is ook rete strak, kortom bij mij is het een sampler wat de klok slaat
als het op drums aankomt.

Ik mis mijn 909 niet....

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Linndrum.....Emu SP12 of SP1200..... vete bakken met een vette sound.

MD leuk...beeeeetje errug plastiek en swingt niet echt.......

Pardon? Dat ding knalt, karst, piept, beukt en gromt...ik haal er loopjes uit die klinken als gesamplede ethnic loopjes tot knallende techno en wazige blieperige, stotterende electro.

Je kan overigens dat ding laten swingen per track....sinds de laatste update.

Luister naar de warmte van een sp12 of een Linn, hoor dan ernaast een MD met een gelijkaardig, standaard loopje.
Als je geen verschil hoort qua warmte en feel, ben je ofwel doof, weet je niet waarover het gaat of wil je het gewoon niet horen.
Voor de duidelijkheid: we hebben het niet over de mogelijkheden van de apparaten. Daar is de MD heer en meester over de andere 2.

momenteel de cr8000
omdat ik dat een KEI van een drumachine vindt
en erg intuitief is & die shuffle erg analoog klinkt idd ritme box idee leuke fillins
- 808 style,...[ helaas geen 808 centen ,...maar byna opgelost - samer lekker veel uitstraalt,

iid door de mods erg ok [isgaan ] klinken ,..:D long live modde drummachines

iemand schemas van cr8000 ahhhhgevonden deze stond nog open ,..nu te halen ,...oplink cr 8000 schema gevraagd

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=739921&t=3061#post739921

Attachments

• s4021025.jpg
    s4021025.jpg
    786,7 KB · Bekeken: 97
hehe dat deze draad nog steeds loopt na twee jaar :) ik heb nog steeds mijn airbase waar ik erg tevreden over ben. dat ding beukt de pan uit.. hoe dan ook mis ik mijn machinedrum, die ik tussentijds ook nog heb gehad... zucht

Origineel geplaatst door Erazotropa
Natuulk de 9090!!!!!!
In combinatie met de TR-626 hehe

case1a.jpg

grappig heb deze thread wel eens eerder gezien.. het schijnt dat ik ook al gevote heb ..
ik denk dat ik toen de machinedrum heb gekozen.. later machinedrum verkocht om de 9090 van Niel te kopen (die weer van Eraztropa kwam) .. en absoluut mijn favoriete drum bak

wil er nog wel eens een echte 909 / 808 bij voor live gebruik maar zou mn 9090 er nooit voor inruilen :luv:

binnekort ga ik eens proberen de 9090 aan een TR-707 te hangen..
ben benieuwd hoe dat in een live jam zou uitpakken

Back