Wat een discussie! Ik heb alleen de 1e en laatste pagina gelezen.
Ondanks dat ik nog niet zo een evaring met hardware samplers heb, ga ik zometen toch voor hardware stemmen.
Wat ik altijd zo leuk vond aan muziek en het maken van muziek is lekker aan knopjes, potmeters en faders en druk
toetsjes zitten en dan lekker geluiden geautomatiseerd via mengpaneel enzo laten triggeren.
Dat zijn een van die natte dromen die ik als kind had
Bij opgroeien kwamen pc's sterk in opmars en namen veel dingen over in studios.
Massaal aan de cubase etc.
Maar wat ik me oppeens realiseerde is dat iik helemaal NIET met een muis virtuele mixers en draai knopjes
wil aansturen en kleine druk knopjesaan en uit wil zetten met die muis cursor..
Ik wil liever aan een hardware compressor/limiter en faders en subgroepen zit enzo. En dat weet ik zeker,
eant dat heb ik welles gedaan. Ik waan me een astronaut in de ruimte als ik in en studio zit achter een big-ass
mengapaneel en alles ligt onder een fader te wachten tot je em open et
Dat is PHATT!
Kwa hardware-samplers heb ik alleen een beetje ervaring met een yamaha tx16w.
En ik moet zeggen dat toen ik iets samplede van cd met dat ding ik niet erg onder de indruk was van
het geluid ofzo. Het had geen eigen punch of iets speciaals.. Was gewoon cd-kwaliteit.
Dat is anders met vieze samples en een mpc-2000 of sp-1200
Die dingen rocken!
lk heb een mpc-2000 bij dijkamn in actie gehoord. Met een bg ass jbl speaker onder die doos en dan lekker drummen
en dan laten loopen. Kijk dat is FUN!!!!!!!!!!!!!
Bij software heb ik tot nochtoe alleen steptime geprogrammeerd. En hoewel ik daar best goed in ben
en ook wel kan (ik post wel iets) ben ik niet gecharmeerd van die dode tiiming en dat je "feel" handmatig
zelf moet in programmeren enzo.
(ik gebruik alleen cooledit, recycle en fruity om patroontjes te maken die ik dan in cooledit en recycle bewerk)
met zo'n sp-1200 ben je dan 10x 100x sneller klaar denk ik.
Ik heb een house-dj ooit es in actie gezien met cubase en een synthesizer en hoe dan een beat maakte.
Hoe hij het deed kan natuurlijk ook. En klinkt ook niet slecht.
4x4 en dan via toetsenbord inspelen en dan laten quantizen, hoppa!
maar zijn sound ging wel door filters en een mixer en een effect en een DAT en weet ik het wat nog meer
Ondanks dat ik nog niet zo een evaring met hardware samplers heb, ga ik zometen toch voor hardware stemmen.
Wat ik altijd zo leuk vond aan muziek en het maken van muziek is lekker aan knopjes, potmeters en faders en druk
toetsjes zitten en dan lekker geluiden geautomatiseerd via mengpaneel enzo laten triggeren.
Dat zijn een van die natte dromen die ik als kind had

Bij opgroeien kwamen pc's sterk in opmars en namen veel dingen over in studios.
Massaal aan de cubase etc.
Maar wat ik me oppeens realiseerde is dat iik helemaal NIET met een muis virtuele mixers en draai knopjes
wil aansturen en kleine druk knopjesaan en uit wil zetten met die muis cursor..
Ik wil liever aan een hardware compressor/limiter en faders en subgroepen zit enzo. En dat weet ik zeker,
eant dat heb ik welles gedaan. Ik waan me een astronaut in de ruimte als ik in en studio zit achter een big-ass
mengapaneel en alles ligt onder een fader te wachten tot je em open et

Dat is PHATT!
Kwa hardware-samplers heb ik alleen een beetje ervaring met een yamaha tx16w.
En ik moet zeggen dat toen ik iets samplede van cd met dat ding ik niet erg onder de indruk was van
het geluid ofzo. Het had geen eigen punch of iets speciaals.. Was gewoon cd-kwaliteit.
Dat is anders met vieze samples en een mpc-2000 of sp-1200
Die dingen rocken!
lk heb een mpc-2000 bij dijkamn in actie gehoord. Met een bg ass jbl speaker onder die doos en dan lekker drummen
en dan laten loopen. Kijk dat is FUN!!!!!!!!!!!!!
Bij software heb ik tot nochtoe alleen steptime geprogrammeerd. En hoewel ik daar best goed in ben
en ook wel kan (ik post wel iets) ben ik niet gecharmeerd van die dode tiiming en dat je "feel" handmatig
zelf moet in programmeren enzo.
(ik gebruik alleen cooledit, recycle en fruity om patroontjes te maken die ik dan in cooledit en recycle bewerk)
met zo'n sp-1200 ben je dan 10x 100x sneller klaar denk ik.
Ik heb een house-dj ooit es in actie gezien met cubase en een synthesizer en hoe dan een beat maakte.
Hoe hij het deed kan natuurlijk ook. En klinkt ook niet slecht.
4x4 en dan via toetsenbord inspelen en dan laten quantizen, hoppa!
maar zijn sound ging wel door filters en een mixer en een effect en een DAT en weet ik het wat nog meer

hoogwaardige cleane hardware samplers 

op je thread, Fatar!