Equinoxe 5

Dit zit inderdaad echt dicht tegen het origineel aan. Hij heeft er zelfs aan gedacht om linker en rechterkanaal t.o.v. mekaar te laten vertragen (typisch voor de vroege Jarreperiode). Ook de geluiden komen angstaanjagend dicht bij ... je hoort slechts een minimaal verschil. Zelfs de geluidseffecten zijn zeer goed.

:okdan: :okdan: :okdan:

:doei:

Een aantal van zijn Jarre Patches zijn beschikbaar voor de Virus (te downloaden bij www.accessmusic.de).
Hij heeft ook minipops patches gemaakt (staan ook in deze bank) die ik erg dicht bij het origineel vind komen.
Op DEZE site kun je zijn patches beluisteren en downloaden.

groet

Tom

ja hallo zeg!!

soms is het onderscheid echt niet goed te horen!
(soms valt het wel een beetje op, maar toch)

erg mooi in ieder geval!

:okdan:

Ik heb op het Jarreforum gevraagd hoe lang hij erover heeft gedaan maar kreeg geen antwoord,
heeft zeker niets beters te doen ;) :)

Ik heb nog ff geluisterd welke sounds hij uit zijn Virus tovert.
maar inderdaad het blijkt nu dat de Virus niet alleen een trance bak is
ik denk dat ik ruimte ga maken in mijn rack ervoor
lol

Shane 54 ( zanger in misja helsloot's laatste single back from your past) heeft een trance edit van Jarre gemaakt.

www.shane54.com equinoxe4 heet t..opent gelijk met de pagina..

Wel gaaf gedaan hoor. Maar ik verbaas me over het feit dat mensen zeggen 'goh, de virus is toch meer dan een trancebak' Het is een apparaat met synthese en allerhande effecten en arpeggio's... niets anders dan anders imo; je kan er dus alles mee maken.. dat wou ik toch ff kwijt

Goed gedaan maar niet analoog.

gr. Tom

Plastic ballententmuziek!?!?? :confused:
Die kerel bouwt echt wel vette patches voor zijn KB. En ik vind zijn jarre-imitatie behoorlijk goed! Ik denk dat meneer de astronaut met zijn grote mond het écht niet beter doet!

Inderdaad straffe toebak!
Ik ben er niet zo voor om muziek te gaan naspelen, zal het zelf nooit doen omdat de creativiteit zich beperkt tot het zo perfect mogelijk namaken wat al bestaat. Ik heb al tijd te weinig om mijn eigen ideetjes uit te werken. Langs de andere kant denk ik wel dat het een zeer leerrijke ervaring moet zijn om muziek te leren analyseren tot op het bot. Zal zeker nuttig zijn als je dan zelf iets nieuws maakt. En je leert je synth kennen van binnen en van buiten.
Grote klasse.:halleluja

Per Kristian.....ik ken hem (niet persoonlijk hoor). Heb wel eens wat PB's uitgewisseld in het Access forum met hem.
Maar inderdaad.....een perfecte cover.
Heb wel het idee dat die noot bij 1.28 wel errug lang duurt.
Maar voor de rest.....grote klasse!

Starink eat your heart out :bekdicht:

Beetje vroeg misschien...maar deze remix van Per is ook best coel :D

Woot!! Een koele synthesizer remix van jingle bells!!! Vet strak gebouwd man - klinkt echt superzuiver!!!

Back