|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
.Origineel geplaatst door ProtoHuman
@fuse: echt 20 jaar nodig voor kwantummechanica? Ik hoop het niet, heb nog tot woensdag voor m'n tentamen.....

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dat betwijfel ik ten zeerste!
Wout
Niet elke modular is hetzelfde, dus je kunt zeker iets slopen, maar dat zal allemaal wel mee vallen. Als je een 50 hz toon wilt en je pakt daar toevallig een stekkerdoos voor, dan heb je problemen. 220v vinden veel cv-inputs niet prettig!Origineel geplaatst door demian
Kan je een module uit een modular nog mollen door een een verkeerde patchkabel in te pluggen of is ie daar op gebouwd dat ie er tegen kan? Oftewel is een modular nOOb-proof?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Om nog eventjes op het verslavende terug te komen.. Het werkt echt verslavend, dat had ik niet van te voren gedacht.
Wat ik ook zie is dat veel modular gebruikers hetzelfde pad belopen. Eerst een modular kopen, dan nog eentje en nog eentje om vervolgens alles te verkopen en over te gaan tot 1 standaard en dan toch weer een andere modular kopen, enzovoort..

zoiets had ik wel verwacht ja. Maar vind je zelf dat je met een modular ook echt hele andere geluiden kan bouwen dan met een 'standaard' synth, of is het gewoon de bewegingsvrijheid die je hebt, om het net even iets anders te maken?Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Om nog eventjes op het verslavende terug te komen.. Het werkt echt verslavend, dat had ik niet van te voren gedacht.
Wat ik ook zie is dat veel modular gebruikers hetzelfde pad belopen. Eerst een modular kopen, dan nog eentje en nog eentje om vervolgens alles te verkopen en over te gaan tot 1 standaard en dan toch weer een andere modular kopen, enzovoort..
Origineel geplaatst door ProtoHuman
zoiets had ik wel verwacht ja. Maar vind je zelf dat je met een modular ook echt hele andere geluiden kan bouwen dan met een 'standaard' synth, of is het gewoon de bewegingsvrijheid die je hebt, om het net even iets anders te maken?
Maar vind je zelf dat je met een modular ook echt hele andere geluiden kan bouwen dan met een 'standaard' synth, of is het gewoon de bewegingsvrijheid die je hebt, om het net even iets anders te maken?
Origineel geplaatst door NiFF
(...)
Ik las dat je even naar Reaktor gekeken had, maar dat je er al snel moe van werd. Je hebt dus geen geduld voor dit soort dingen.
(...)
[/B]
Origineel geplaatst door Burp
Wat ik me afvraag. Het komt hier al een aantal keren langs dat mensen hun analoge modular (of anderzins) heerlijk vinden vanwege de klank wanwege het levendige, wat ik ook er waardeer (het nooit precies hetzelfde klinken elke maat). Dat ze die daarom samplen voor hun producties. Maar dan ben je toch meteen weer het grote voordeel van analoog, die levendige klank, kwijt omdat elke loopje precies dezelfde sample gebruikt, dus precies dat levendige er weer mist? Of mis ik hier iets? :confused:
zoiets had ik wel verwacht ja. Maar vind je zelf dat je met een modular ook echt hele andere geluiden kan bouwen dan met een 'standaard' synth, of is het gewoon de bewegingsvrijheid die je hebt, om het net even iets anders te maken?
Bij deze ff een reactie van mij, ProtoHuman's partner-in-crime (en waarschijnlijk ook toekomstig medefinancier van zijn natte dromenOrigineel geplaatst door NiFF
Als ik het zo hoor dan denk ik dat het niet echt iets voor je is. Als je die drang hebt om dingen uit te zoeken, en om nieuwe dingen te proberen, dan was je nu wel bezig in Reaktor een paard-hinnik-emulator/fs1r-kloon/bongo-machine te maken.
).De reden dat PH niet al te enthousiast was over Reaktor was het feit dat hij, zoals hierboven al door hem gezegd is, wat moe werd van het eeuwige beeldschermstaren.Ik las dat je even naar Reaktor gekeken had, maar dat je er al snel moe van werd. Je hebt dus geen geduld voor dit soort dingen

Origineel geplaatst door Sly Dog
We willen ergens na de zomervakantie (kan nog wel enkele maanden daarna zijn) waarschijnlijk een Doepfersysteem kopen.
Deze keuze maken wij omdat:
- wij 'arme' studenten zijn en dus geen geld hebben voor bijvoorbeeld een Moog-system
- er volop keus is aan verschillende modules
Toch zal Yawgmoth ons vrijdag er nog es van proberen te overtuigen dat de Nord Modular ook zeer interessant is![]()
ps. Zijn er nog meer modular fabrikanten die modules en systemen uitbrengen voor een prijs die in de buurt ligt van de Doepfer produkten?

Ik ga het gewoon nog een keer proberen.Origineel geplaatst door NiFF
[*]B. je hebt een uitgebreider systeem, waar je wel bijzondere dingen mee kunt doen. Binnen de kortste keren word je er gek van dat je niet ineens een complete patch kunt laden, maar dat je eerst 200 knopjes in de juiste stand moet zetten (als je ze onthouden hebt), en 30 kabels aansluiten.
Terwijl je bij knopje 173 bent denk je: had ik maar naar ome NiFF geluisterd!
[/list]
Origineel geplaatst door NiFF
Ik moet toegeven dat Reaktor (en Generator) een vrij stijle leercurve heeft, maarja als je het niet volhoudt om naar een beeldscherm te kijken dan denk ik dat je een ander probleem hebt, dat eigenlijk een beetje los staat van de kwaliteiten van moderne digitale modulaire synths.