Tiesto op Pinkpop

Tiesto op Pinkpop

• Gekeken, vond er NIKS AAN

Stemmen: 12 30,0%
  • niet gekeken, EXPRES NIET

Stemmen: 12 30,0%
  • Niet gekeken, maar had wel gewild

Stemmen: 9 22,5%
  • Gekeken, WAS GAAF

Stemmen: 7 17,5%

• Totaal aantal stemmers
    40
Origineel geplaatst door 6 trak
wat ik wil zien op Pinkpop is iets vernieuwends en zo veel mogelijk live...

Vooral dat laatste, live, vind ik belangrijk op een festival. "vernieuwend" vind ik een subjectief begrip.
Hoewel ik best mee kan komen in het feit dat tiesto en z'n dj-vriendjes enorm populair zijn en dus een podium verdienen, horen ze toch echt niet op een popfestival thuis. Hun podium staat in biddinghuizen of in de amsterdam arena, dat van de livebands (voor mij part live acts) staat in Landgraaf.
Of staat the Rasmus dit jaar ook op mysteryland ??
Als de Sugababes live zingen, horen ze dus ook op een festival, of je er nou van houdt of niet. (noot: in Engeland zijn deze dametjes trouwens ware festival-diva's)

Aan de andere kant ben je als festivalganger natuurlijk overgeleverd aan de grillen van de programmeurs. Als zij bepalen dat er dit jaar een hoop zooi op het podium staat, heeft de festivalganger geen recht van zeiken, maar natuurlijk wel de vrije wil om weg te blijven en een ander festival te gaan zoeken.

Ik heb enkel wat fragmentjes op tv gezien en vond die Spaanse (?) band wel goed, in mijn nederige opinie.

Origineel geplaatst door anthonievos
Even snel uitgelegd.

Op een festival lijkt mij de bedoeling dat er goede muziek te beluisteren is.
Dat lijkt me logisch.

Dus -> Goede muziek - > Tiesto

Dus het was gewoon bruutje gaaf dat hij daar stond.

En by the way - > goede muziek is Commercieel
Dus dat gelul over commerciele muziek moet ook eens ophouden,
of willen jullie zeggen dat jullie niet van goede, mooie muziek houden?

ik houd zeker van goede en MOOIE muziek :) Marillion is zo'n groep. Het oude Genesis ook :) Enigma nog zoiets, en allen zijn ze niet eens commerciel. Je stelling klopt zoals matt zegt idd niet. Goede muziek hoeft niet commerciel te zijn. Het kan ook omgekeerd. Slechte muziek die wel commerciel is ;) Tiesto dus. Tiesto is idd een DJ. Een plaatjes draaier. Mixt muziek die anderen maken gewoon aan elkaar met een crossfading en wat andere techniekjes wat niet wil zeggen dat hij die plaatjes gemaakt heeft. enkel de mix :)

Origineel geplaatst door anthonievos

citaat:
Waarom stond K3 niet op Pinkpop?

Neeeeh
Die zijn veels te commercieeel he.. das niks voor pinkpop.

GOEDE HUMOR EN SARCASME HOUD IK VAN 8D :D

Leuke thread en ook vooral niet zinloos... Laten we het weer eens over Tiesto hebben! Vooral de combinatie Pinkpop-Tiesto is lekker veel stof voor een vruchtbaar debat. We zullen hier vast niet alle reactionaire, verstokte, dichtgetikte Synthforumleden een pleidooi tegen Tiesto zien houden. Ach ja, jongens, mooi was die tijd...

Tsja, ik wordt er een beetje moedeloos van als de helft van dit forum gevuld wordt met dit soort neverending discussies...

Origineel geplaatst door Fokov
Tsja, ik wordt er een beetje moedeloos van

Bovenaan zit een funktie waar U forumhulp kunt krijgen. Wel eerst een nummertje scoren!

De tegenhanger van Pinkpop (Landgraaf Nederland) is Kabouterpop (Plopsaland Belgie)

Tiesto komt ook op pukkelpop. Wie had dat nu gedacht? Is pukkelpop nu ineens waardeloos?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Tiesto komt ook op pukkelpop.

Daar is ie wel op zn plek met zn pukkelkop,...gnigni

Ach,..ik kon t niet laten,...is niks persoonlijks maar als t rijmt ben ik erbij

Kom op nou... De man doet zijn ding.. De halve wereld vindt dat top.. de andere helft is min of meer jaloers.. Stop nu eens met dit gezeik over anderen.. Je kan lang en kort praten over het feit of hij nu wel of niet op pinkpop moets staan.. Hij stond er.. Veel mensen vonden dat mooi... Wij met ze allen moeten het nog maar voor mekaar krijgen om uberhaupt eens zo'n aanbieding te krijgen.. Of het nou als DJ is of als Band.. Moloko, Tiesto, Clark zij hebben het al gedaan.. Zij kunnen voor 100 %, dag in dag uit met muziek bezig zijn.. Dat willen de meeste toch hier.. Dus stop met zeiken.. ga muziek maken en wie weet kunnen we volgend jaar over jou een rare discussie starten....

Oja... Wat maakt het nu uit wie de muziek maakt.. Het slaat aan.. De makers en tiesto gelukkig.. mooi toch..En lijkt mij wel wat.. beetje muziek maken.. Iemand anders verkoopt het.. Jij krijgt je geld en kan doen wat je wilt.. Je heb dan de kontakten en kan waarschijnlijk je eigen muziek onder een andere, of eigen naam uit brengen.. Mooi toch..Die gasten hoor je niet klagen hier op dit forum hoor.. die lachen nu alleen maar...en denken nu.. Die sukkels.. hebben veel tijd om hier over na te denken maar presteren verder niets.. Oke.. ben ook nog zo sukkel.. maar heb wel respect voor wat anderen doen.....

War ik altijd moe van wordt dat zijn die mensen die over andere mensen gaan zeggen dat ze jalours zijn op de artiest die ze afkraken. Wat een gelul toch altijd weer. :bekdicht:

Ik heb het gevoel dat de thread mis gaat lopen. Doen jullie er wat aan of moeten wij er wat aan doen?

Doe er maar wat aan, alle artiesten die geld verdienen met hun muziek worden op synth forum uitgekotst en kunnen eigenlijk niets etc.

:gaap:

Origineel geplaatst door pppeet
maar heb wel respect voor wat anderen doen.....

Volgens ging het hier niet om. Heeft er hier iemand gesproken of de indruk gewekt van het geen respect hebben?
Ik heb wel waardering voor wat hij heeft bereikt. "Weet je wanneer ik Tiesto het leukst vond"? In zijn begintijd kwam hij regelmatig op radio 538 en luisterde daar veel naar. Ik hoopte zelfs dat Tiesto zou komen, want hij draaide altijd de beste platen. Toen Trance net zijn intrede kwam doen zeg maar. Nu is het zo'n circusact geworden. Tuurlijk moet iedereen zijn ding doen en wie ben ik om te zeggen wat hij wel of niet moet doen.

Ik heb trouwens ook veel respect voor Frans Bauer, ook al loop ik niet met hem weg. Maar waar Pinkpop voor stond, dat is dus niet meer. De organisatie kan niemand verplichten om naar diverse muziekstijlen te moeten luisteren, maar daar begint het wel op te lijken. Ook al ben ik iemand die naar vanalles luister (van hardrock, klassiek tot jazz), toch is het vreemd dat zo'n organisatie als pinkpop de doelgroep niet meer schijnt te kennen. De doelgroep is gemiddeld van zo'n leeftijd dat er als groupie wordt gedacht. Ik houd van hardrock, ik van punk etc. en daar hoor ik bij. De echte alternatieveling wil nergens bijhoren en dan lijkt me het voor die personen een zware kluif dat soort mega-acts voorbij te zien komen.

'k heb mijn mening al gegeven over tiesto, en ook wat flauwe opmerkingen gemaakt.
Maar als je iesto zijn CVtje en geschiedenis bekijkt is het gewoon een kwestie van de juiste man in de juiste positie op het juiste moment. En natuurlijk hard werken, niet te vergeten. Vergeet niet dat ie al heel wat mix CD's op zijn naam heeft staan, een hoop feesten waar hij de boel op de kop heeft gezet. Ik geloof dat jaren geleden zijn performance op Innercity hem gelanceerd heeft.

Dave Clark, die er ook stond, heeft ongeveer hetzelfde achter de rug. Een DJ-carriere en ook een flink aantal producties op (of onder) zijn naam. Vanuit nederland gezien is het anders, want hij komt uit het buitenland. Maar misschien wordt in zijn eigen land wel net zo over hem gezeikt als hier in nederland over Tiesto?
Of misschien ook niet... Nederlanders blijven een raar, soms afgunstig, volkje.

-C-

Festivals groeien, worden groter, populairder en breder qua muziek. Alles is ooit underground geweest min of meer.
Als nu ineens een of ander underground festivalletje immens populair wordt dan krijg je dit ook.
Het groeit groter, het gaat qua muziek wat breder worden en dan is het ineens niet cool meer.
Ik zie dit als doorgroeien. Okay, pinkpop is pinkpop niet meer. Die organisatie draait - net als andere organisaties - ook uiteindelijk maar om 1 ding: geld verdienen.

Festivals zijn net bomen. Die groeien ook door, en soms hangen de takken over de schutting.
Want zeg nou eerlijk.
Ga jij zelf graag terug naar een festival wat al 3 jaar precies hetzelfde is, en niet elk jaar net even leuker, gezelliger en grootser is dan het vorige jaar?

-C-

Origineel geplaatst door Catalunya
Volgens ging het hier niet om. Heeft er hier iemand gesproken of de indruk gewekt van het geen respect hebben?
Ik heb wel waardering voor wat hij heeft bereikt. "Weet je wanneer ik Tiesto het leukst vond"? In zijn begintijd kwam hij regelmatig op radio 538 en luisterde daar veel naar. Ik hoopte zelfs dat Tiesto zou komen, want hij draaide altijd de beste platen. Toen Trance net zijn intrede kwam doen zeg maar. Nu is het zo'n circusact geworden. Tuurlijk moet iedereen zijn ding doen en wie ben ik om te zeggen wat hij wel of niet moet doen.

Ik heb trouwens ook veel respect voor Frans Bauer, ook al loop ik niet met hem weg. Maar waar Pinkpop voor stond, dat is dus niet meer. De organisatie kan niemand verplichten om naar diverse muziekstijlen te moeten luisteren, maar daar begint het wel op te lijken. Ook al ben ik iemand die naar vanalles luister (van hardrock, klassiek tot jazz), toch is het vreemd dat zo'n organisatie als pinkpop de doelgroep niet meer schijnt te kennen. De doelgroep is gemiddeld van zo'n leeftijd dat er als groupie wordt gedacht. Ik houd van hardrock, ik van punk etc. en daar hoor ik bij. De echte alternatieveling wil nergens bijhoren en dan lijkt me het voor die personen een zware kluif dat soort mega-acts voorbij te zien komen.

Volgens mij staat Pinkpop niet meer, waar het in jouw ogen voor stond; hoezo kent de organisatie van Pinkpop DE doelgroep niet meer? Zij organiseren elk jaar een festival en daar komen verschillende mensen op af. Er bestaat niet een onafhankelijke Pinkpopdoelgroep waarvoor de organisatie elk jaar iets verzint.

Volgens mij was er enkele jaren gelden een vergelijkbare discussie over live-acts/bands als Faithless als nu met Tiesto... Toen vond elke festivaldie-hard ook te jammeren, maar nu staan ze allemaal te springen als die pseudo-poetische mafkees weer van die slechte teksten uitkraamt. Vraag maar aan Jan Douwe Kroeske!

Origineel geplaatst door C738
Ga jij zelf graag terug naar een festival wat al 3 jaar precies hetzelfde is, en niet elk jaar net even leuker, gezelliger en grootser is dan het vorige jaar?

Tja als Lenny Kravitz voor de 10e keer voorbijkomt hoef ik er ook niet zonodig naartoe. Voor de echte alternatievelingen onder ons moet je naar Parkpop of Metropolis. Daar heb ik bandjes gezien die later heel groot werden en die dus nooit meer op zo'n dergelijk vrij toegankelijk festival zouden spelen.

Origineel geplaatst door Catalunya
Tja als Lenny Kravitz voor de 10e keer voorbijkomt hoef ik er ook niet zonodig naartoe.

Zou je denken dat mede hierdoor de opkomst wat matiger was? Dit en 'de recessie'?
[edit]Niet alleen door Lenny K. maar meer doordat iedereen bepaalde artiesten nu wel een keer gezien heeft?[/edit]

-C-

Origineel geplaatst door Fokov
Volgens mij staat Pinkpop niet meer, waar het in jouw ogen voor stond; hoezo kent de organisatie van Pinkpop DE doelgroep niet meer? Zij organiseren elk jaar een festival en daar komen verschillende mensen op af. Er bestaat niet een onafhankelijke Pinkpopdoelgroep waarvoor de organisatie elk jaar iets verzint.

Volgens mij was er enkele jaren gelden een vergelijkbare discussie over live-acts/bands als Faithless als nu met Tiesto... Toen vond elke festivaldie-hard ook te jammeren, maar nu staan ze allemaal te springen als die pseudo-poetische mafkees weer van die slechte teksten uitkraamt. Vraag maar aan Jan Douwe Kroeske!

Pinkpop had al jaren last van een terugloop van het bezoekersaantal. Ze dachten dus dat het aan de programmering lag. Nu er dit jaar toch ook weer minder bezoekers zijn gekomen, is dit volgens mij het bewijs dat het daar dus niet aan gelegen heeft. En die kaartjes zijn ontzettend duur geworden. Prijs-kwaliteits verhouding. Wat betaal je en wat krijg je ervoor terug?

Back