Wat is wijs?

diegenen die denken dat ze wijs zijn, in de zin van dat ze veel weten, hebben t juist bij t foute eind

je moet je er maar bij neerleggen dat ook al weet je heel veel, dat je dan nog heel weinig weet

ofzo

juist, zo'n beroemde uitspraak van newton slaat daar ook op:

I do not know what I seem to the world, but to myself I appear to have been like a boy playing upon the seashore and diverting myself by now and then finding a smoother pebble or prettier shell than ordinary, while the great ocean of truth lay before me all undiscovered.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity... and I'm not sure about the universe."

- Einstein

:)

Re: Wat is wijs?

discussies worden steeds zinloser, Fuse post volgens mij het meest in "Zinlose Discussies" ;)

wijsheid is in ieder geval niet je beperken tot het discussiegedeelte van dit forum

en is verstandig handelen wel altijd verstandig?

eh? hallo, ik heb het ook niet van mezelf, als je in het woordenboek kijkt onder wijsheid staat er het volgende: "het vermogen om verstandig te handelen".

Dus nu weet je wat je moet zeggen als iemand met de nare oneliner "wat is wijsheid" komt.

LOL!

Wat is verstandig?

(tip: koop even een Filosofie voor dummies)

Trouwens, niets is zinloos. Zelfs geweld niet. Zinloos is gewoon een overbodig woord dat maar snel vergeten moet worden. :)

Origineel geplaatst door fuse
Trouwens, niets is zinloos.

nou....deze thread zit er anders heeeel dicht tegenaan :D

Water naar de zee dragen, zand naar de woestijn, dat is pas zinloos ;)

SPUIT ELF !!! :engel:

Ben nog nooit bedreigd zand of zeewater tegengekomen. Jij wel?

"Wijs is niet hij die weet maar hij die vragen stelt."

(Oprah Winfrey)

hahahaha

-- HanzZ

Maar als ik alle vragen kan beantwoorden ben ik wijzer.

Ik heb Oprah nooit geloofd. :(

Je bent pas echt wijs als je beseft dat elk antwoord twee vragen oplevert.

En wat Oprah betreft, die is niet wijs maar wijf. Dat was dus een tiepfoutje ;)

-- HanzZ

7e5aa8af57385929a7c7e7fcb6e90a11.png

Cheers,
Exo. :engel:

Wijsje = een aantal noten op een rij, met een aanstekelijke timing waardoor het goed is te onthouden.

Back