Is dit een goede deal?

nick1000

Ouwe rot
in de ban
Ik kan een TR-09+TB-03 ruilen voor een TR-8S. Nu vraag ik mij af of dit eigenlijk wel een goede ruil (deal ) is? Mijn eerste idee is, fantastisch maar begin uiteindelijk toch wel wat te twijfelen. Wat zouden jullie doen?

de TR-8s gaat 2ehands voor 500-600 euro. tr-09 + tb-3 leveren evenveel op ongeveer. Ga je de acid machine missen? Persoonlijk vind ik de 808, 909, 606, 707 en 727 die deze aan boord heeft fantastisch klinken, en je kunt er ook nog samples in laden. Het is echt een hele goede machine.

Mja vermoedelijk gaat de tr8s enkel maar zakken in waarde en de andere 2 niet. Dus als dat belangrijk is, niet doen. Langs de andere kant, laat ons eerlijk zijn, een tr09 met zijn mini jack output, wat doet een mens daarmee... Ik dacht dat er net een update was voor de tr8s trouwens.
Moet mijn tr09 eens te koop zetten, doe er echt niks mee.
Weldra is 't 909 day, don't forget :) Nog rap ff tweaken anyway

Heb het uiteindelijk toch gedaan. Die TR-09 zat al jaren terug in de doos (vermits ik achteraf een TR-8 met 7x7 had gekocht) alsook die TB-03 (vermits ik achteraf een TD-3 had gekocht toen die uitkwam). Dus die TR-8 met 7x7 expansie mag weg. Mijn eerste indrukken over die TR-8S, leuk bakje. Al een tijdje mee bezig nu op dit moment en vind het enorm goed meevallen qua gebruik en zo. Dacht dat die TR-8S "ingewikkelder" zou zijn geweest. Maar vind het vrij eenvoudig en heel logisch allemaal.

Laatst gewijzigd:
Zie net dit bericht en dacht aanvankelijk dat het andersom was je had een TR-8S en ging voor een ruil voor een TB-03/TR-09. Heb zelf lang getwijfeld over de TR-08 en ben uiteindelijk ook voor de TR-8S gegaan waar ik tot vandaag de dag nog geen spijt van heb gehad. Een TB-03/TR-09 ruilen voor een TR-8S is in mijn optiek een prima deal. De boutiques zien er leuk uit met de oldschool kleuren maar ik vind het te priegelig. De TR-8S is een enorm veelzijdige machine gebleken al zou ik hem niet aanschaffen voor de sample player. Momenteel heb ik nog genoeg plezier met de diverse modellen en de nieuwe update voegt ook weer extra modellen toe. Zelf lijkt een ''age'' functie mij nog wel mooi, dat je de 808,909 en 606 modellen kunt verouderen. Je kunt de TR-8S ook als controller gebruiken, alle pots en faders zijn toewijsbaar. Het zou mooi zijn als er een shortcut was om die modus te wisselen, voor zover ik weet is die er niet en moet je dus wel even in de menu instellingen duiken.

Goeie deal.. Koop er een tweedehands td-3 bij en je hebt hetzelfde als je had + meer....

Back