SYNTH KROEG BABBEL Synth van de week 2023

Ooit de sq2+ gehad .. geen vergelijk. Juno60 esq1 zou zo uit de zelfde familie kunnen komen geen meisje maar een jongen. Wat het verschil is (alles) maar toch hetzelfde.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
De SQ1/2 (niet 80) reeks ligt dichter bij een JV qua klank, andere wereld dan de ESQ1/SQ80. De oude korg hybrids klinken ook weer behoorlijk anders dan een ESQ1. De ESQ1 klank sprak mij in elke demo van begin tot einde aan. Die moest er dus komen. :)

Ik geloof dat er inmiddels al meer voor neergelegd moet worden, ik denk dat ze de 3K grens al wel gepassseerd zijn. Op Reverb zijn ze altijd wat duurder uiteraard maar staat er volgens mij geen onder de 3400...
De mijne gekocht vorige week van een vriendelijke landgenoot uit Gent voor 2500 Euro.
uurtje werk aan en 50euro Cosmetische kosten (ga wat toetsen vervangen waar jaren 80 sigaretten inbrand kuiltjes in zitten :peukie:). dat ziet er niet uit. De peukjes geur is gelukkig niet meer aanwezig.

Dat is tegenwoordig een mooie prijs! Natuurlijk is een uurtje werk voor jou een flinke reparatierekening voor vele anderen die niet zelf over de nodige vaardigheden/kennis/apparatuur/onderdelen beschikken.

Weet je wat grappig is bij de juno60 dat je elke step een andere sound kan inladen. Ff vergeten hoe dat moet.
Ik heb I/o midi kit Minerva . vele parameters zijn cc. Enige nadeel er zit geen onderbreking in in en out dus wanneer ik deze gebruik kan ik alleen tegelijk tweaken en opnemen. Niet met een midi cc opgenomen stuk.

Laatst gewijzigd:
duidelijk verhaal dre, as always. geen idee wat je precies wil, maar dat kan natuurlijk vast wel

• Duimpje
Duimpjes: DRe
Vandaag nog wat met de Kenton Midi-dcb bezig geweest.

Had nog een heel tof effect, de sync trigger was bijna in de audio range door een lege batterij in een MOTU midi timepiece. Daardoor werkte de midi data mute niet met als gevolg een lekkere midi-loop.
bizarre was hoe hoger de noot op de juno60 hoe sneller de midi loop ?

Anyway een heerlijk distorted soundeffect achtig drone zooitje.
Niet de bedoeling maar wel leuk, met veel midi patchbays gebeuren wel eens eigenaardigheden.

Er zit ook nog een extra LFO in de Kenton, moet dat nog een verkennen.

duidelijk verhaal dre, as always. geen idee wat je precies wil, maar dat kan natuurlijk vast wel
Welkom in de kroeg babbel fjoesz. Heb jij al wat “stuff” genomen.

Ooit de sq2+ gehad …. Wat een verschrikkelijk karakter.. Wat het verschil is (alles) maar toch hetzelfde.
Die stab sounds … uit de ju60 en esq. daar smul ik echt van. Van die jaren 1990 stab house ( steeds een klein beetje tweaken) midi en sync met de tr909 sequencer.. en de seq op human 3 stand een 909 kick ( geen 808) 2 keer (links en rechterkant ) door een spl vitalizerEQ
Iederee krijgt nog een virtueel 0.0 biertje.
Lekker minimal leuke gruizige 8 bit tekst sample uit een film in een s612. Dan ben ik een hele avond zoet.

/Belg kroeg mode aan: Doe mij maar een Triple :biertje: Onder de 8% komt niet op tafel, virtueel of niet 8D:mega:

Er zit ook nog een extra LFO in de Kenton, moet dat nog een verkennen.
Dat is niet erg handig, het werkt wel.
Na 15min was ik er klaar mee en is het kabeltje uit de Kenton gerukt in in de ttsh arp2600 geplugd......Veel beter en handiger.

Nieuwe opstelling gemaakt voor de Juno60.

Crumar bassman eronder.
Prophet-600 en poly-800 II ernaast.
Tr808 en cr8000 voor boomboom

Hoe bevalt het in de praktijk, de P600 en J60 samen?
Die gaan heel goed samen imo.

Gisteren hadden we een Home live jam met zn 3en

Ik op Juno60, korg kronos en An1x
Forumlid Dirk op polysix, tr808 en supernova2
Dimi op p600 en Crumar Trilogy.

Ga volgende week eens zo'n GliGli of IMOGEN upgrade maken voor de P600.

Tis allemaal open source, dat kan ik wel maken voor minder dan 50euro.

Schijnt goed te zijn, hoewel de p600 zo ook goed een fijne bak is.

Rokerstoetsen zijn ook uit de juno60.
Hij is weer helemaal mooi.

20230330_140920.jpg

Nostalgie, ben ook nog in slaap gevallen op een toetenbord met een stuk in mn voeten en een peuk in mn bek 8D=) :peukie::biertje:

week 14
Roland Alpha Juno 2,2

Na de Juno 60 even in de juno's blijven
Weer eens verdiepen in de @Juno. het zijn wel 2 synths deze week.

Op de juno's staat één PG300 via een midi patchbay om de programmer op te splitsen in 2 (rechstreeks op de juno's lukt niet voor 2.)

@Juno's zijn synths waar 2 stuks samen 3keer beter is dan 1 stuk.
Met een programmer natuurlijk, zonder is NO FUN

20230402_142918.jpg

Intussen veel bijgeleerd over de Alpha Juno's.
Er zitten best wat bugs in de midi implementatie maar daar heb ik nu allemaal workarounds voor.

Aan de onderste is nog wat werk, niet alles werkt 100%, die synth is namelijk samengesteld uit gratis onderdelen, vandaar de houten zijkanten, onder voor en achterkant. Had enkel de bovenkant van de omkasting. (met veel dank aan forumlid Quisquater en Dimi).

Enkel op de bovenste een ping pong delay gezet en ze staan 4cent gedetuned.
Wat een klank, ook al is het met dezelfde patch.

Ooit 6 gestaged met de zelfde patch en ge detuned. Ik Vond het nog steeds strak.

Back