Espen Kraft trapt op teentjes.

Blijkbaar mogen bepaalde Youtubers dit niet zelf bepalen, maar moeten ze vooral hun mond houden :)
Zelf bepalen wat je vind/koopt en onzin verkopen op YouTube is niet hetzelfde, dus jouw conclusie klopt niet helemaal.

Als influencer zou je eerst gedegen onderzoek moeten doen voordat je iets stellig beweert.
Zijn verhaal rammelt gewoon aan alle kanten.
Maar goed, onzin verkopen mag hij inderdaad zelf bepalen.
Daar mogen wij weer wat van vinden. Dat mogen we ook zelf bepalen.
Zo is de cirkel weer rond :D

Zelf bepalen wat je vind/koopt en onzin verkopen op YouTube is niet hetzelfde, dus jouw conclusie klopt niet helemaal.

Als influencer zou je eerst gedegen onderzoek moeten doen voordat je iets stellig beweert.
Zijn verhaal rammelt gewoon aan alle kanten.
Maar goed, onzin verkopen mag hij inderdaad zelf bepalen.
Daar mogen wij weer wat van vinden. Dat mogen we ook zelf bepalen.
Zo is de cirkel weer rond :D
Wat is precies onzin dan van zijn verhaal? Dat mensen, zeker hier, zijn insinuaties niet prettig vinden om te horen snap ik. Maar wat is objectief gezien dan onzin van zijn verhaal?

• Duimpje
Duimpjes: DRe
YOU ARE BEING SCAMMED

is objectief gezien gewoon clickbait gelul. Verdere analyse ... sop is de kool wat mij betreft niet waard. Ik heb het na een halve minuut uitgezet toen hij ging zeggen dat analoge synths VSTs zijn omdat de envelopes digitaal zijn ofzo.

Wat is precies onzin dan van zijn verhaal? Dat mensen, zeker hier, zijn insinuaties niet prettig vinden om te horen snap ik. Maar wat is objectief gezien dan onzin van zijn verhaal?
Echt onzin is het niet in de essentie betaal je vaak voor het merk.
Net als bij koffie, het A merk kost een hoop meer maar het zijn dezelfde bonen.
Ook is het wel zo dat de hoeveelheid aan digitale controlle ook een effect op de sound heeft.
Maar wat dat effect is en of dat dan slecht is of niet is aan ieder zelf.
No way dat een newschool Prophet 5 net als de Arturia Plugin klinkt.
Als je een rev3 met een rev4 vergelijkt zou er vast verschil zijn maar bijna niemand die het 100% altijd hoort.

Anyhow vind die Espen maar een l*l en kijk zijn video's ook niet.
Ben de meeste van die synfluencers wel zat want het zijn allemaal populistische figuren en leer daar niets van.
Ze zitten me alleen maar op te geilen om nog meer gear te kopen.
het is wezen 99% clickbait.

Wat de heren hiervoor al zeiden is het te veel om op te noemen, maar om even concreet te worden (ik denk dat je dat bedoelt) met name de opmerking dat het VST's in een doosje zijn en dat ze daarom te duur zijn. De 3rd wave bijvoorbeeld. Daar zit zeker software in, maar ook analoge filters. Dit soort synths worden niet gemaakt om het publiek een poot uit te draaien. Die worden gemaakt uit liefde. Kost veel R&D en om zoiets in een relatief kleine oplage te maken is ingewikkeld en duur. Een scam betekent dat je mensen bewust een poot uitdraait. Daar is (met name bij de boutique merken) absoluut geen sprake van. Die gasten worden er echt niet rijk van.

Duur zijn de genoemde bakken zeker en nodig heb je ze absoluut niet, maar om het een scam te noemen is gewoon onzin.
Ik denk dat je dat (als je het objectief bekijkt) ook wel vind.

Wat ik los van alle terechte argumenten over de (forse) prijs versus ontwikkelkosten versus beperkte afzet in de hele discussie mis, is dat een voordeel van hardware synths (ook) is dat je niet na een godganse dag beulen achter de computer, ook nog eens voor muziekmaken achter de pc mag kruipen om vervolgens met je muis knopjes te schuiven.

Door dat te negeren valt Kraft, die jarenlang met z'n 'I am the eighties' digitale hardwaresynths promootte, genadeloos door de mand.

En om de 'ik heb een hardwarecontroller aan mijn computer die dat ook kan-opmerkingen' voor te zijn: no way dat je een generieke hardwarecontroller zo volledig en intuitief krijgt als een dedicated synthbediening. Ik spreek uit ervaring: heb zowel de hard als softwareversies van Korg ModWavestate.

Wat ik los van alle terechte argumenten over de (forse) prijs versus ontwikkelkosten versus beperkte afzet in de hele discussie mis, is dat een voordeel van hardware synths (ook) is dat je niet na een godganse dag beulen achter de computer, ook nog eens voor muziekmaken achter de pc mag kruipen om vervolgens met je muis knopjes te schuiven.

Door dat te negeren valt Kraft, die jarenlang met z'n 'I am the eighties' digitale hardwaresynths promootte, genadeloos door de mand.

En om de 'ik heb een hardwarecontroller aan mijn computer die dat ook kan-opmerkingen' voor te zijn: no way dat je een generieke hardwarecontroller zo volledig en intuitief krijgt als een dedicated synthbediening. Ik spreek uit ervaring: heb zowel de hard als softwareversies van Korg ModWavestate.
Helemaal mee eens. Het is zo bevrijdend om aan een knop te draaien die altijd hetzelfde doet. Met zo'n midi controller is het vaak nog een heel gepiel. Die NKS VST's doen het erg leuk op de NI MK3 controllers, maar dan moet je nog steeds best veel menu-diven. Je kan dan ook onmogelijk twee parameters tegelijk veranderen die niet op dezelfde pagina staan. Met hardware is het gewoon knop draaien en er gebeurd wat je verwacht. Al die hardware kost natuurlijk serieus geld, maar dat heb ik er wel voor over.

Die eeuwige software versus hardware discussie interesseert me niet eens, iedereen moet maar weten wat 'ie gebruikt en wat 'ie ervoor wil betalen - wees blij dat er zoveel keuze is tegenwoordig. Ik krijg een nare smaak in mijn mond van het feit dat er hier over oplichters/oplichterij gesproken wordt. De afgelopen jaren heb ik het geluk gehad met veel synthbouwers interactie (online/offline) te hebben gehad, met als hoogtepunt Superbooth afgelopen jaar. Ontwerpers met een visie en een passie voor wat ze doen, die hun enthousiasme over willen brengen en die trots zijn op hun producten, die soms dag en nacht bereikbaar/bezig zijn om support te bieden als er wat is. Van boutiquebouwers als Vlad Kreimer (Soma) of Arseniy Tokarev (Elta), de Third Wave lui, die mohawk gast van Erica Synths en de mensen van Oberheim/Sequential, de lui van Haken en EaganMatrix, Black Corporation, Pittsburgh Modular, Vermona etc. etc. Stuk voor stuk vakidioten die synths ademen, ermee opstaan en ermee gaan slapen. En die zouden we weg moeten zetten als oplichters? En degenen die het enthousiasme van deze makers delen en hun producten kopen en daar veel plezier aan beleven en mooie dingen mee maken als suckers? Dan denk ik douw die zure filmpjes van je gewoon lekker even héél diep in je :kont:

Laatst gewijzigd:
Tja, dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. De ontwikkeling van Zen Core (en Roland Cloud ecosysteem) zal ongetwijfeld een enorme investering zijn geweest, maar door het over zoveel platforms uit te smeren melken ze er ook wel lekker van. Hetzelfde kan gezegd worden van het feit dat je 40 jaar Roland sounds inkoopt, wat voor de ene een schatkamer en voor de ander oude koek zal zijn. De hardware kost ook geld om te ontwikkelen en te bouwen, een 'domme' lege midicontroller met zoveel knoppen/schuiven/toetsen/functies is ook niet goedkoop. En wat zijn de alternatieven voor op het podium bijvoorbeeld? Dus ook hier zal iedereen voor zichzelf uit moeten maken of het het waard is of niet. Maar oplichterij?

je vond het zelf lastig om hier een discussie te beginnen maar als mensen je vrij uitvoerig antwoord geven reageer je er niet eens op :D

we worden vooral door Uli GESCAMMED lijkt mij

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Whatabouttism en 'ik stel alleen maar vragen' doen het altijd goed op het internet.

je vond het zelf lastig om hier een discussie te beginnen maar als mensen je vrij uitvoerig antwoord geven reageer je er niet eens op :D

we worden vooral door Uli GESCAMMED lijkt mij
Ik voel zeker niet de neiging om overal op te reageren. Veel posts krijgen een duimpje van me als ik het een nuttige bijdrage vindt.
Het topic gaat ook echt niet over mij, maar ik miste alleen de nuchtere discussie en die komt nu wel beter op gang.
Overigens ben ik het zeker wel eens dat het onzin is om al deze producenten weg te zetten als scammers.

het topic gaat zeker niet over jou nee, maar je stelt vragen, super objectief

Ik spreek uit ervaring: heb zowel de hard als softwareversies van Korg ModWavestate.
Ik heb de hardware Wavestate. VST in een doos dus. De hands-on interface is één ding, maar een ander aspect is dat een hardware synth met een eigen MIDI poort en audio uitgangen veel beter in mijn DAWloze setup integreert dan een VST.

Een groot deel van deze discussie gaat over geluid van oude synths en de vernieuwde jeugd die gewoon muziek maakt. En de oude bokken die de warmte en ademende sound willen. Sommige nieuwe bakken hebben dat echt wel. Sommige helemaal niet. Ik ben de laatste die ze afkraakt. Begrijp mij goed. Maar er is soms gewoon verschil. De bekende gaan er dan met gestrekt been in. Super onnodig. Sommige gaan te ver.

volgens mij gaat het over een zinloze lullebek attentionwhore die het over oplichterij heeft van alle synthfabrikanten (een vooropgezet duivels plan om de weerloze consument leeg te kloppen)
die zelf met extreem cheape negatieve marketingtechnieken relevant probeert te zijn op de meest commerciële plek op aarde, om daar geld mee te verdienen
pleur op met die pisvent en zn armoedige clickbait ellende

Back