RPG muziek

Tukker

SyntherKloas
Terwijl ik bezig ben mijn soundtracks voor de RPG-game-die-ik-helaas-nooit-heb-gemaakt van artwork te voorzien, vraag ik me af of er wellicht ook forumgenoten zijn die ook van dat soort muziek (of game muziek in het algemeen) houden? Heb je favorieten? Hier is er één die ik erg kan waarderen, maar ook die van Ecco the Dolphin (Mega CD), Morrowind, Lufia, Suikoden, Grandia, Terranigma, Ancient YS etc. kan ik waarderen.

Ik ben onwijs fan van gamemuziek (oud en nieuw). Vorig jaar stond chris huelsbeck bovenaan bij mijn meest beluisterde spotify artiesten (turrican, giana sisters, apidya).
Das ook gelijk een van mn favorieten dus.

Wat oudere maar super catchy soundtrack tunes Megaman 2 - Dr. wileys castle en Castlevania 2 - Bloody tears of Ducktales - The moon. (Alle 3 voor NES).

De soundtracks van Donkey Kong country (snes), Blast Corps (N64), Final Fantasy IX (psx) en Metal gear: Sons of Liberty (ps2) zijn ook uitblinkers.

Kwa modernere muziek stukken -
Dark souls - Gwyn lord of Cinder
Shadow of the colossus - the opened way
Civilization 5 - Baba Yetu

Ik kan serieus uren doorgaan maar ik sluit voor nu gewoon af met een hele ouwe obscure favoriet die niet iedereen kent... Gewoon omdat ie meer aandacht verdient:

Wat oudere maar super catchy soundtrack tunes Megaman 2 - Dr. wileys castle en Castlevania 2 - Bloody tears of Ducktales - The moon. (Alle 3 voor NES).

De soundtracks van Donkey Kong country (snes), Blast Corps (N64), Final Fantasy IX (psx) en Metal gear: Sons of Liberty (ps2) zijn ook uitblinkers.
Voor mij is het Megaman 3 Snake Man level track. Een oud-klasgenoot was fan van de soundtrack van Cut Man van Megaman

Voor mij is de pianomuziek van Resident Evil 2 ook erg mooi

Super Castlevania IV (SNES)

Mijn favoriete game soundtrack. Zoveel sfeer en zo goed passend bij het spel; de "Blade Runner" van de game soundtracks.
En gewoon hele toffe muziek.
Zitten veel pareltjes tussen, maar vanaf 45:08, als je al ver in het spel bent gevorderd, komt de ene na de andere klassieker voorbij en werkt de soundtrack toe naar een hoogtepunt. Eerst bombastische muziek tijdens de drie "pre-bosses" bij 50:24, gevolgd door het epische "Dracula Battle" bij 53:04, briljant subtiel voor een boss theme, met die donkere intro terwijl je de toren van Dracula betreedt, volle maan op de achtergrond, klaar voor de ultieme strijd tussen goed en kwaad van haast kosmische proporties. Tot slot nog het mooie eindstuk bij 57:27.
De muziek is de helft van het spel en heeft het spel mede gemaakt tot de klassieker die het is.

Ik word altijd weer enthousiast en nostalgisch hiervan, voornamelijk omdat ik het als kind veel gespeeld heb natuurlijk. :)

Ik kan goede gamemuziek zeker waarderen maar zal het nooit 'los' draaien. Geldt overigens ook voor film soundtracks. Behalve de Tron Legacy OST van Tron, die speel ik graag als ik in het vliegtuig zit.

Op de SNES idd veel toffe dingen.
Ik vind de soundtrack van Secret of Mana heel tof.

Ik ook, gave soundtrack.
Had wel iets unieks de game muziek uit die tijd, met die gare sampletjes, in feite vergelijkbaar met tracker muziek (en volgens mij ook gemaakt met een soort van trackers).

Super Castlevania IV (SNES)

Mijn favoriete game soundtrack. Zoveel sfeer en zo goed passend bij het spel; de "Blade Runner" van de game soundtracks.
En gewoon hele toffe muziek.
Zitten veel pareltjes tussen, maar vanaf 45:08, als je al ver in het spel bent gevorderd, komt de ene na de andere klassieker voorbij en werkt de soundtrack toe naar een hoogtepunt. Eerst bombastische muziek tijdens de drie "pre-bosses" bij 50:24, gevolgd door het epische "Dracula Battle" bij 53:04, briljant subtiel voor een boss theme, met die donkere intro terwijl je de toren van Dracula betreedt, volle maan op de achtergrond, klaar voor de ultieme strijd tussen goed en kwaad van haast kosmische proporties. Tot slot nog het mooie eindstuk bij 57:27.
De muziek is de helft van het spel en heeft het spel mede gemaakt tot de klassieker die het is.

Ik word altijd weer enthousiast en nostalgisch hiervan, voornamelijk omdat ik het als kind veel gespeeld heb natuurlijk. :)

Die ken ik als Vampire Killer op de MSX, een 8-bit computer met PSG soundchip. Ik heb ooit eens van één van de stages een remix gemaakt:

Van de SNES vond ik dit spel al geweldig, maar de muziek zeer goed:

Op de SNES idd veel toffe dingen.
Ik vind de soundtrack van Secret of Mana heel tof.
Zeker!! die titelscherm muziek... het ijslevel, of dat bos met die 4 seizoenen.... heerlijk!!
Van de SNES vond ik dit spel al geweldig, maar de muziek zeer goed:

Oh Fillmore! ook prachtig ja :D
Snes orgel ftw!

Voel haast weerde behoefte om reclame te maken voor Plogue Plugins trouwens XD
Maar herinner me net op tijd dat ik dat al gedaan had bij contest inzending haha

Doe ik ook nog een SNES dingetje:

geen rpg muziek maar reden dat ik met muziek begonnen ben is omdat ik muziek voor mijn eigen game wereld nodig had, degebruik deze nog steeds veel voor inspiratie

edit, dacht ook wat leuk wat screenshots bij te dumpen
1736285754328.png

1736285686417.png

1736285671599.png

1736285659624.png

1736285617056.png

1736285600526.png

Laatst gewijzigd:
Back