Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bidden hoeft zeker niet.Ik bid niet voor verouderde formules die te duur waren en halsstarrig in het verleden bleven hangen.
Volgens mij is er tot op heden nog geen surseance geweest die niet eindigde in een faillissement.Surseance (uitstel) van betaling betekent dat Bax nog doordraait en ook alles zou moeten leveren dat is besteld. Personeel is ook nog gewoon in dienst .
Maar de meeste surseances draaien uit op een faillissement, en dan ben je (aan)betalingen kwijt. Je wordt dan schuldeiser, maar staat helemaal achteraan na de Belastingdienst, UWV, banken en andere preferente schuldeisers (vaak leveranciers en geldschieters).
Als Bax jr. en sr. vervolgens idd doorstarten (wat vaak gebeurt omdat oud-eigenaren het bedrijf van binnen en buiten kennen en vaak al zijn voorbereid op een doorstart) dan is dat vervolgens zonder al die schulden.
Dan ben je niet alleen als klant de sjaak, maar wij allemaal omdat de schulden aan de Belastingdienst en UWV door de samenleving worden betaald.
Curator moet na een faillissement zorgen voor een zo hoog mogelijke opbrengst voor de schuldeisers, maar die valt bij een doorstart meestal erg tegen. Evt. uitbetaling duurt bovendien vaak jaren. Terwijl de Baxjes vrolijk opnieuw beginnen (alhoewel ook zij een flinke veer zullen laten
Huur winkel, verwarming, licht, winkelpersoneel, interieur, displays, demomodellen, kassasystemen, anti-diefstalpoortjes, fysieke winkels zijn juist meestal duurder dan online winkels, daarom kunnen webwinkels vaak goedkoper aanbieden.Wat ik nooit begrepen heb is waarom aankopen in de winkel zelf niet goedkoper zijn dan online.
Het herroepingsrecht geldt alleen voor online aankopen. Zou Bax online niet zo hebben lopen stunten dan hadden ze minder B stock gehad, en de extra winsten door de verbeterde efficientie hadden ze in lagere prijzen kunnen steken voor producten die in de winkel zelf worden gekocht. Zo krijg je toch je winkel vol met klanten en kan je toch mooie aanbiedingen doen.
Maar waarschijnlijk verkopen ze daar teveel voor om dat inderdaad zo te kunnen laten werken.
De tijd van de muziekboer op de hoek is voorbij. En ik zeg dat met pijn in mijn hart :-(
geluk gewenst, riskant hoor maar misschien was je niet op de hoogte van de bax geruchtenMmmmm, net gisteren nog een RME UCX besteld. Volgens DHL istie onderweg. Ik ben benieuwd
Ja, ik wou ook al teruglinken naar mijn oude postHier is die tijd al heel lang voorbij. Ik zeg dat met een dubbel gevoel, aan de ene kant handig om spullen in de buurt te kunnen kopen, aan de andere kant, zie m'n vorige post in dit draadje daarover:
![]()
Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement
Voor veel mensen zal het inderdaad wel mogelijk zijn relatief snel iets anders te vinden. Voor andere mensen met de een of andere beperking is dat lastiger. Maar goed - ik wil hier geen offtopic discussie over starten, daar zijn we het forum niet voor. ;)synthforum.nl
Als je een servicegerichte, enthousiaste ondernemer in de buurt hebt zitten met goed assortiment en prijzen is dat top natuurlijk. Ik heb helaas vooral ervaring met het tegenovergestelde.