Ik verkoop mijn synths niet meer via marktplaats

Zullen we deze thread maar achter een paywall stoppen? Ik bied 50€

Al die persoonlijke irritaties, geschillen en ervaringen , jammer om te lezen.. maar moet dat nu echt?

Laatst gewijzigd:
Zullen we deze thread maar achter een paywall stoppen? Ik bied 50€

Al die persoonlijke irritaties, geschillen en ervaringen , jammer om te lezen.. maar moet dat nu echt?
Het zal je verbazen, maar ik vind het lezen van dit soort frustraties dus best leuk. Op een soortgelijke manier dat een ander het leuk vind om Wie is de Mol te kijken of op zaterdagochtend een spelletje te spelen. Daar kan ik dan weer niks mee.

Heb een keer in de ochtend (zo rond 10 uur) een doepfer module verkocht op Marktplaats, daarbij aangegeven dat ik die dag niet in staat was het te versturen maar het de dag er na op de post zou gaan.

Desondanks krijg ik om 2 uur een opdringerig berichtje met de vraag waarom het ondertussen nog niet verzonden is en dat hij het toch écht al betaald heeft en toch echt verwacht dat het dan ook meteen de deur uit gaat.

Dus ik stuur een vriendelijk berichtje terug en wijs hem op mijn vorige bericht waarin ik aan gaf het niet die dag te kunnen versturen. Licht geirriteerd door zijn toon voegde ik daar aan toe "Ik ben dan ook geen webshop maar een particulier, hopelijk begrijp je dat."

Nee hoor, natuurlijk niet. Ik krijg een retelange rant terug met links naar wetsartikelen en 'uitleg' dat zodra het geld is overgemaakt het wettelijk niet meer mijn bezit is maar de zijne, en dat zolang ik het in mijn bezit heb het eigenlijk een vorm van diefstal is en hij daarop stappen zal ondernemen als ik het niet verzend - Dit alles binnen 6 uur na betaling voor iets wat 60 a 70 euro was. Onvoorstelbaar.

Niet meer op gereageerd en de volgende dag verzonden als afgesproken, negatieve ervaring op MP achtergelaten (en dat doe ik niet snel).

Vervelende figuren krijgen snel n block, their loss. De lat ligt niet zo hoog,me 2 keer ergeren en ze doen nooit geen zaken meer. Eerst voordeel vd twijfel, erna block.
Merk wel op dat als ik ze ken in kwestie ze meer krediet hebben :D

Merk wel op dat als ik ze ken in kwestie ze meer krediet hebben :D

Ah, dat neemt een hoop vragen die ik had weg. :D

Ik zit momenteel met een Duitse verkoper die mijn vraag verkeerd interpreteert en vervolgens geërgerd is omdat ik iets zou vragen wat in zijn tekst staat... (ik vroeg of de batterij uitgelopen was, niet of ze leeg was)

Nee hoor, natuurlijk niet. Ik krijg een retelange rant terug met links naar wetsartikelen en 'uitleg' dat zodra het geld is overgemaakt het wettelijk niet meer mijn bezit is maar de zijne
Is ook nog eens niets van waar. Heerlijk, zo’n onbewust onbekwame.

Ah, dat neemt een hoop vragen die ik had weg. :D

Ik zit momenteel met een Duitse verkoper die mijn vraag verkeerd interpreteert en vervolgens geërgerd is omdat ik iets zou vragen wat in zijn tekst staat... (ik vroeg of de batterij uitgelopen was, niet of ze leeg was)
Uiteraard dacht ik aan jou en dat had je goed begrepen 😂😘

Vandaag na een week wachten dankzij het koeriersbedrijf DoeHetLangzaam mijn via MP aangeschafte modules opgehaald bij het tankstation. Weer een prima MP ervaring. Zondag a.s. op naar Zwolle om bij een zeer vriendelijke MP verkoper een langbegeerde bas op te halen. Misschien zet ik mijn spullekes ook maar weer eens op MP.

Alle pipo's zitten op MP, maar de leuke kopers/verkopers zitten ook op MP. Niet opgeven dus.
..... gelukt....Mijn zoon had al een jaar of 2 een collectable Pokemon kaart. Nou is collectable heel iets anders dan zo'n ding verkocht krijgen. Als je het hebt over werkelijk alle mafkezen die je kunt verzinnen in je inbox krijgen.... eerst bieden, dan vragen of er wat van die prijs af kan, eindeloos vragen om foto's, meer foto's en nog meer foto's (ook mijn foto's onder 15x vergroting waren niet goed, terugtrekken en weer komen maar nu voor de helft van de vraagprijs, weer meer foto's... name it. En de klapper "Heeft hij echt geen beschadigingen?", "nee, niet dat wij ze zien". "Oh, kan er dan wat van de vraagprijs af?".

Maar je hoeft maar 1 goeie te treffen. En dus is die kaart gisteren voor z'n vraagprijs verkocht.

(ik vroeg of de batterij uitgelopen was, niet of ze leeg was)
Dit is een taalverwarring, die zou bij mij ook misgaan. Ik weet niet hoe het gaat tussen Vlaams en Duits maar ik vind hem tussen Vlaams en Nederlands al lastig. Ik moest echt even nadenken wat je bedoelde met "uitgelopen".

In de VS hebben ze dat collecten van waardvol karton wel goed voor elkaar. Je kan het daar officieel laten graden.
In de Netflix serie King of Collectibles komt dat vaak voorbij. Zitten wij hier moeilijk te doen over een synth van een paar, K, daar kopen mensen baseballcards voor een paar honderd K : )

Over het algemeen heb ik goede ervaringen op marktplaats, bij ophalen mogen mensen altijd even testen voor de transparantie.
De vervelende zijn de mensen die berichten blijven sturen met een onrealistisch bod en je het gevoel proberen te geven dat ze veel korting verdienen. Die mensen negeer ik dan verder en dan houden ze wel op.

Een tijd terug was er wel iemand die na online een deal te hebben gemaakt langskwam en heel negatief ging doen over de conditie en dat ik echt veel te duur was
en dat het pedaal duidelijk allemaal gebreken zou hebben. Het ging om een erg zeldzaam jaren '70 pedaal dat door mij helemaal is gereviseerd- niet met een doekje en contactspray, maar het echte werk.
En dat hij hem wel wilde meenemen maar dan voor 200 euro minder. Nuja, dan gaat het gewoon niet door en het was een verspilling van mijn tijd en is gewoon vervelend om met dat soort volk te moeten dealen. Uiteindelijk via Reverb verkocht voor een hogere prijs en de koper was zeer blij.

Ik kan mededelen dat ook op dit forum inmiddels deals gesloten kunnen worden waarna je volkomen wordt geghost - nadat je bankgegevens, naam en telefoonnummer hebt gedeeld. Echt top.

Back