Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja de ViaVia , geweldig!Ik heb dankzij kopersbescherming toch een compleet kapotte drawmer compressor terug kunnen sturen terwijl de verkoper zij dat hij goed werkend was weggezet en met het lampje aan op de verkoop foto. Ding was werkelijk niet om aan te horen. Maargoed ik zit ook bijna niet meer op marktplaats. Al vind ik het wel een goed platform. Las dat het niet meer van EBay is. Spannendste was vroeger nog de viavia krant dan moest je het echt doen met wat er was.
precies dat : bescherming als verkoper. Want daar laat MP het mooi afweten.Ik heb onlangs de service van Reverb meegemaakt vanaf "de verkeerde kant", namelijk een koper die bij mij een retour en refund wilde (zie de Perkons screenprint soap elders op dit forum), en ik moet zeggen dat dit vanuit Reverb ook voor mij als verkoper allemaal prima geregeld was. Bij Marktplaats heb je doorgaans denk ik meer gedoe.
Ik had twee weken geleden een koper voor mijn Prophet-10 en die gast bleef maar lullen... Was in de verleiding €100 bovenop de prijs te doen![]()
Zo heb ik mijn DM12 ook verkocht. Eerst online een demo gegeven en vragen beantwoord. Daarna een plek voor de overdacht afgesproken.Ik kreeg zojuist een verzoek van iemand uit Berlijk die mijn aangeboden op1 field via zoom wilde testen....
Ok.. het bleek later ook wel dat het niet zijn intentie was.Ik denk dat je je vergist. Bij een betaalverzoek gaat de betaling direct via Marktplaats, maar staat dus wel meteen op je rekening. Als je betaalverzoek aanmaakt kun je aangeven of het wordt verzonden of afgehaald. Het werkt in feite hetzelfde als een Tikkie maar dan via het Marktplaats platform. Alleen bij kopersbescherming zit er tijd tussen waarbij de koper aangeeft dat hij het pakket heeft ontvangen. Maar bij betaalverzoek bij ophalen is dat dus niet het geval.
Maar goed om te weten dit. 
Betaalverzoek is een ruim begrip tegenwoordig.Interessant topic over MP, dat roept een vraagje op bij me.
Ik had laatst een setje luidsprekers in de verkoop. Koper kwam keurig op tijd maar we hadden niets afgesproken over de betaling. Na een kleine luisterronde, alles dikke prima dus dan is het vaak boter bij de vis, vooral met afhalen. Maar toen vroeg koper ineens om een betaalverzoek. Heb het ooit wel gedaan enzo, met verzenden maar op dat moment werd ik er letterlijk en figuurlijk door overvallen. Hij de spullen mee en ik niks. Er is ook geen verzendbewijs.
Toen ik zei dat ik dit niet ging doen kon hij ineens per bank het overeengekomen bedrag voldoen. Was ook wellicht niet zijn intentie om mij op te lichten maar er was wel even een klein tijdje een wantrouw momentje, misschien ook helemaal niet nodig maar ik vraag me af of iemand dit eerder heeft meegemaakt en zo heeft gedaan. Cash wordt steeds minder vanzelfsprekend. Ik vind een overschrijving dan helemaal prima en veel veiliger. Maar de voorwaardelijke shit via Marktplaats terwijl er helemaal geen verzending gaande is?? Wiens voordeel zou het dan zijn om het zo te doen??
Ik heb dit onlangs ook gehad, maar dan was ik de koper. De verkoper wilde graag op die manier betaald worden ipv cash of overschrijving.Interessant topic over MP, dat roept een vraagje op bij me.
Ik had laatst een setje luidsprekers in de verkoop. Koper kwam keurig op tijd maar we hadden niets afgesproken over de betaling. Na een kleine luisterronde, alles dikke prima dus dan is het vaak boter bij de vis, vooral met afhalen. Maar toen vroeg koper ineens om een betaalverzoek. Heb het ooit wel gedaan enzo, met verzenden maar op dat moment werd ik er letterlijk en figuurlijk door overvallen. Hij de spullen mee en ik niks. Er is ook geen verzendbewijs.
Toen ik zei dat ik dit niet ging doen kon hij ineens per bank het overeengekomen bedrag voldoen. Was ook wellicht niet zijn intentie om mij op te lichten maar er was wel even een klein tijdje een wantrouw momentje, misschien ook helemaal niet nodig maar ik vraag me af of iemand dit eerder heeft meegemaakt en zo heeft gedaan. Cash wordt steeds minder vanzelfsprekend. Ik vind een overschrijving dan helemaal prima en veel veiliger. Maar de voorwaardelijke shit via Marktplaats terwijl er helemaal geen verzending gaande is?? Wiens voordeel zou het dan zijn om het zo te doen??
Ik vind het alleen maar beter geworden. Je kunt in principe nog steeds gratis adverteren, via Post.nl versturen, ID check, reviews, betalen (kost je geloof ik 0,40 cent). En als je wil kost het je niets. Dus hoezo geld aftroggelen?Ver-schri-kke-lijk, al die "handige" diensten die ze je door de strot (-proberen) te douwen, en die enkel tot doel hebben om je geld af te troggelen.
Ik had iemand die bij een ruil wou dat we elkaar 50 euro gingen marktplaatsen.Ik heb dit onlangs ook gehad, maar dan was ik de koper. De verkoper wilde graag op die manier betaald worden ipv cash of overschrijving.
Was hier redelijk in de buurt en alles was oké, dus geen probleem, maar er zijn echt mensen die dat juist veilig vinden, als het betrouwbare grote marktplaats ertussen zit.

Je kan ook te grote fan zijn van DAC7 wetgeving en grote vriendelijke reuzen. Daar ben ik dus niet op ingegaan.Of misschien ben jij juist een van de mafkezen.Ik kom alleen maar normale mensen tegen via internet, ik denk dat ik dat aantrek ofzo.