Analoog hype voorbij?

Re: Re: Re: Re: DE WAARHEID

Re: Re: Re: Re: DE WAARHEID

Origineel geplaatst door oli303
Ik denk best wel dat het terzake doet. Ik probeerde gewoon te pleiten voor originaliteit.
Het maakt toch niet uit wat voor aparatuur je gebruikt als je het maar gebruikt en ermee maakt waar je zin in hebt ipv. jezelf te laten absorberen en afleiden door elke domme trend die en overhypte "super"-dj die passeerd.

lees nou eerst nog 's wat je schrijft en denk er nog 's over na. passeert had overigens met een t gemogen, maar dat terzijde. wat nou hype, wat nou super dj, wat nou domme trend? volgens mij wilde je gewoon skele's verhaal nog wat onderbouwen, maar dat had je beter niet kunnen doen. dat verhaal klopte gewoon niet (geeft niks) en het wordt alleen maar erger. straks ga ik nog denken dat al die belgenmoppen waargebeurd zijn!
natuurlijk maakt het uit welke apparatuur je gebruikt, in ieder geval voor jezelf. en wat maakt het trouwens uit of je de apparatuur wel of niet gebruikt, als het daarom gaat?

en aan jean: gezellig weer ja. natuurlijk is het een zinloze thread,gezeur over niks, maar stom gelul moet bestreden worden, waar dan ook!

hè, lekker.

Re: Re: Re: Re: Re: DE WAARHEID

Re: Re: Re: Re: Re: DE WAARHEID

Origineel geplaatst door Leo
lees nou eerst nog 's wat je schrijft en denk er nog 's over na.

Hey gelukkig "iedereen is er weer"

Iedereen een fijne vakantie gehad (zowel die primitieve als die voorgekauwde)?

Volgens mij is het gewoon een hype geworden om te hypen. :W

Op een synthforum beweren dat het eigenlijk niet uitmaakt welke synthesizer je gebruikt is als je het mij vraagt sowieso een beetje vloeken in de kerk; ik denk toch dat 95% van de leden het hier niet mee eens is.

Maar goed: digitaal of analoog, ik gebruik het beide en alles heeft in het algemeen sterke punt en minder sterke punten. Ik pretendeer hier niet de waarheid te verkondigen (iemand was me voor }:| ) maar ik denk dat het toch aardig in de richting komt (zou het komen omdat het nogal een gematigd standpunt is?).

Daarnaast lijkt het me dat, gezien de commotie die op de vraagstelling volgde, de analoge revival nog LANG niet voorbij is!

Misschien leuk om een keer met de hele synthforum crew mee te doen aan het lagerhuis.
Das zo'n debatteerprogramma van de vara, voor degenen die het niet kennen.

En dan mag Marcel van Dam een stelling aandragen over analoog vs digitaal :D

-C-

Re: Analoog hype voorbij?

Origineel geplaatst door paol
lijkt mij dat de vraag naar analoog spul nu langzaam minder wordt gezien het feit wat je hier ook op het forum ziet er best wel "geschopt" moet worden om die dingen kwijt te raken, bv een mks80 is niet mis, maar gaat er moeizaam uit, of heb ik het mis?

Analoog lijkt me niet echt een hype, meer een trend. ;)

Wat betreft de MKS-80 denk ik dat er wel sprake was van een hype. Maar ik denk dat men eindelijk begint te beseffen dat de MKS-80 eigenlijk niets meer is dan een opgeklopte Jupiter-6 met wat extra features. Nu kun je een Jupiter-6 al voor zo'n 900 Euro krijgen, dan bedenk je je toch wel 2 keer voordat je nog eens 600 Euro extra neer gaat tellen voor een MKS-80 + programmer. Met een beetje mazzel koop je zelfs een Jupiter-8 voor dat geld! :)

Ik moet er wel nog even bijzeggen, dat vooral die programmers van de MKS en JX-serie ontzettend gehyped worden, eigenlijk valt het wat betreft de synths zelf nog wel mee.

Re: Re: Analoog hype voorbij?

Re: Re: Analoog hype voorbij?

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Analoog lijkt me niet echt een hype, meer een trend. ;)

Ik moet er wel nog even bijzeggen, dat vooral die programmers van de MKS en JX-serie ontzettend gehyped worden, eigenlijk valt het wat betreft de synths zelf nog wel mee.

Dus toch een hype?!

nou vooruit. als je gelijk wil hebben, moet je er wat voor doen. zie wel wat ik er mee ga doen.
heb net maar weer een analoge gekocht. 'keep the hype alive'.....

Re: Re: Re: Analoog hype voorbij?

Re: Re: Re: Analoog hype voorbij?

Origineel geplaatst door Leo
Dus toch een hype?!

Als we over een analoge hype praten, dan hebben we het toch vooral over het geluid. Ook zonder zo'n programmer kun je prima analoge geluiden maken op een MKS-80, MKS-70, etc. Die programmers staan dus los van de vraag of we hier te maken hebben met een analoge hype of niet.

Okee de analoge hype is voorbij!

tijd voor een NIEUWE hype.....

iemand een goeie suggestie?

Origineel geplaatst door GroovyB3Solo
Okee de analoge hype is voorbij!

tijd voor een NIEUWE hype.....

iemand een goeie suggestie?

Tijd voor een nieuwe THREAD want ik word hier een beetje HYPER van ;-(

Buizen in synths stoppen?
Best wel hype.

Echte Buizen synth da's pas not hype.

Synths of liever gezegd controllers er net zo uit laten zien als de softsynth die ze vertegenwoordigen.
Vreemd genoeg brengt Korg geen Wavestation Controller uit met mini toetsjes. :dubbel:

Ik meen mij te herinneren dat ik heeeeeeel veel analoge synths heb gezien op de synthforumdag in Den Haag. Dat was in juli. Kan zijn dat het nu voorbij is, maar niet voor mij. Mij spreekt een TB-303 toch nog steeds meer aan dan een Windows XP-303. Aan de andere kant lukt het mij toch niet echt om van die mooie pads, zoals je die uit een FM synth of vectorsynth haalt, uit een analoge synth te halen. Maar dat zegt dan misschien weer iets meer over mij dan over de synths. ;)

Ik deel de mening van hooihuis dus niet voor 95%, neehee, voor 100%. En nu ga ik naar mijn analoge nest, maar eerst nog even mijn digitale wekker zetten.

Back