Analoog hype voorbij?

@Leo: bedankt voor die opmerking over die belgenmoppen ;) :D
Ik zie jullie nederlanders ook graag :luv:

Nee, ik vind analoog-digitaal discussies toch altijd weer boeiend, en soms grappig.
Les goûtes et les couleurs, on ne discute pas,
smaak is smaak natuurlijk,
maar ik moet toegeven, dat ik mijn alpha juno, hybride synth, zeer vet vind klinken.
En ook een paar vroege house-vinyls zoals deze van Toxic Waste/Toxic generation.
En daar hoor je gewoon de oude analoge "brol" die in die tijd gebruikt werd, wegens afgezeken.

Anderzijds zal ik ook nooit commentaren vergeten van bvb smackos, die ergens op het forum eens beweerde,
en ik kan hier goed inkomen, een jupiter na te bootsen met een DX7!!
Hij ging die dan wel multitracken en stapelen, maar het resultaat is nagenoeg hetzelfde.

Nu, volgens mij WAS er alleszins een zeer intense hype.
en volgens mij leeft die bij sommigen ook nog steeds lekker voort.

Hoewel de prijzen van hardware synths in het algemeen dalen, blijven deze van bepaalde analoge bakken
lekker hoog. En toch, sommige, zelfs degelijke analoge synths krijgen maar lage prijsjes toegewezen...

Veel hangt er gewoon af van de specifieke gebruiker. De één verkiest gebruiksgemak, de ander minder,
de één verkiest specifiek die analoge klank, de ander gaat er voor met digitaal.
Er valt altijd wel wat voor te zeggen.

Persoonlijk hou ik van een studio waar beiden vertegenwoordigd staan: iets digitaals, iets analoogs.
En ook mijn speeksel druipt van de mondhoeken bij het horen van de 909 of die andere analoge ritmebak
bij daft punks tracks... maar daar laat ik me niet aan vangen.

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd zeer veel analoge synthesizers te koop zie staan hier op dit forum.
Net zoiets als VCR tegenover DVD..:)

euhm... persoonlijk vind ik dat een hele rare vergelijking.
heeft vcr dan bepaalde charmes die dvd niet heeft?
in mijn ogen niet...

maar goed, mensen willen het blijkbaar altijd met iets vergelijken.

nu ja...

Re: DE WAARHEID

Re: DE WAARHEID

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Al die andere DJ's die "plaatjes" maken worden dan ook achter de schermen geholpen door ECHTE muzikanten en ECHTE techies die niet in de spotlights staan en dat ook zelf niet willen. Dat zijn ook die mensen die het grote geld verdienen. Ze zijn alleen niet het gezicht van hun eigen produkt.
Tiesto live... laat me niet lachen...iedereen kan op de start-en stop knoppen van HD recorders en sequensers staan hameren...niks an. Het wordt gewoon gehyped en mooi verpakt en de grote domme meute slikt het nog ook.
Laat dat nou voor eens en altijd eens duidelijk worden. Dank u.

I rest my case. :mega:

Re: Re: Re: Re: Re: DE WAARHEID

Re: Re: Re: Re: Re: DE WAARHEID

natuurlijk maakt het uit welke apparatuur je gebruikt, in ieder geval voor jezelf. en wat maakt het trouwens uit of je de apparatuur wel of niet gebruikt, als het daarom gaat?

De keuze die je maakt om bepaalde toestellen wel of niet aan te kopen om jezelf meer mogelijkheden te geven qua sound heeft meer te maken met comfort. Natuurlijk is het leuk veel synths te hebben en af en toe eens je gear-list aan te passen.
Maar waar ik het over had, was dat er redelijk wat individuën zijn die denken dat het alleen om de apparatuur gaat. Mensen die maar massa's spullen aankopen in de hoop er de ultieme plaat mee te maken, maar telkens ontgoocheld geraken omdat ze er niet die specifieke Bass of Lead uit hun favoriete platen uitkrijgen en het dan weer terug verkopen om weer iets nieuws te kunnen kopen.

[zwaar offtopic]

je hebt ook mensen (zoals mezelf bij momenten) die het ding beu zijn, van zodra de postman
het afleverd, en dan alweer op zoek gaan naar iets beters :D

maar ik ben mijn leven aan het beteren :engel:

[/zwaar offtopic]

Attachments

• juup6  2500€.jpg
    juup6 2500€.jpg
    14,3 KB · Bekeken: 121
Origineel geplaatst door Catalunya
Kijk ma, bijna met losse handen!!! Rara wat heeft die in zijn andere hand? Een :biertje: misschien? Aan die pens te zien zal het mij niets verbazen.

Valt toch wel mee? Als je die andere mafkees ziet tenminste.
http://www.modulus-music.com/synthdiyuk/pics/2004_michael_waveworld.jpg

En om deze verkapte analoog vs discussie maar eens.

Elk instrument heeft z'n sterke en zwakke eigenschappen. En als je een beetje slim bent dan gebruik je de sterke eigenschappen van elk van je instrumenten. Hetzij welke vorm of type dan ook. Dus hoef je helemaal niet op hypes af te gaan maar heel simpel voor jezelf uitmaken welke synth je wel of niet lekker vind klinken en die gebruiken. Als hij te betalen is tenminste want da's altijd het grootste probleem ;).

Origineel geplaatst door fuse
Elk instrument heeft z'n sterke en zwakke eigenschappen. En als je een beetje slim bent dan gebruik je de sterke eigenschappen van elk van je instrumenten. Hetzij welke vorm of type dan ook. Dus hoef je helemaal niet op hypes af te gaan maar heel simpel voor jezelf uitmaken welke synth je wel of niet lekker vind klinken en die gebruiken. Als hij te betalen is tenminste want da's altijd het grootste probleem ;).
en daar heb je nu de enige geldige conclusie die uit heel deze discussie te trekken is. dank.

Origineel geplaatst door divi
als je daarop ingaat ben je gewoon dom en verdien je t om gerold te worden...

Ja, net als die oude vrouwtjes die in de garage hun auto laten repareren en vervolgens het dubbele tarief aangerekend krijgen.....want ze zijn toch dom en verdienen het om gerold te worden.
Jaja...

Origineel geplaatst door cloudman
dit vind ik dus ronduit grof!
Dit is geen hype creeren, maar prijzen de hoogte injagen en mensen proberen rollen vind ik :frons:

Met het vragen van hoge prijzen creer je geen hype. Een hype is het als er veel vraag is naar een Jupiter 6 omdat artiest X er een heeft gebruikt. Maar dat zou net zo goed voor bv. een machinedrum kunnen gelden...

Als je kijkt naar de laatste video van Skooter (schrijf ik dat goed?) dan staat het poduim vol met oud analoog. als iedereen dan analoog wil gaan aanschaffen zonder op de toepasbaarheid binnen je eigen muziek te letten, dan heb je een Hype...

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Ja, net als die oude vrouwtjes die in de garage hun auto laten repareren en vervolgens het dubbele tarief aangerekend krijgen.....want ze zijn toch dom en verdienen het om gerold te worden.
Jaja...

Appels en peren.

Je krijgt toch geen extra rekening als je die synth koopt?:stupid:

Ik blijf het vreemd vinden dat je in een vrij land niet zelf mag bepalen wat je voor een synth, auto, fohn, etc vraagt. Als je teveel vraagt, prijs je jezelf uit de markt en verkoop je niks. Maar dat moet je dan toch zelf weten?

Origineel geplaatst door cloudman
euhm... persoonlijk vind ik dat een hele rare vergelijking.
heeft vcr dan bepaalde charmes die dvd niet heeft?
in mijn ogen niet...

jawel, van die vervormde hoekjes en strepen. :D

ONTOPIC LIEF DOEN

er was geen hype en hij is dus nog niet voorbij

Ik denk wel dat er op een bepaald moment sprake was van een analoge hype.
Als het maar analoog was, dan vloog het de 'winkel' / advertentie uit tegen hoge prijzen, zonder dat nou werd gekeken of het daadwerkelijk de moeite was.
Ik denk dat die tijd wel een beetje over is, heeft ook met het "tijdsgewricht" (mooi woord) te maken natuurlijk.

Maar het is met analoge synthjes net zo als met verliefdheid: het gaat nooit helemaal over... :)

ach....hype of niet....analoog is toch beter als digitaal...:engel:

Origineel geplaatst door Hanz

"tijdsgewricht" (mooi woord)

"Zeitgeist" zoals de Duitsers in filosofische context zeggen ;)

maar anyway, ik vind dat je wel gelijk kunt hebben.
En idd, ergens moet ik toegeven dat er minder gesprongen wordt om echt analoog.
Bij velen is bvb de machinedrum de tr909 voorbij aan het steken.
(schiet me niet dood, weet niet of de MD analoog is of niet)

Origineel geplaatst door OnAcid
Appels en peren.

Je krijgt toch geen extra rekening als je die synth koopt?:stupid:

Ik blijf het vreemd vinden dat je in een vrij land niet zelf mag bepalen wat je voor een synth, auto, fohn, etc vraagt. Als je teveel vraagt, prijs je jezelf uit de markt en verkoop je niks. Maar dat moet je dan toch zelf weten?

mja, eigenlijk heb je wel gelijk. je vraagt wat je wil natuurlijk.
Maar het probleem is, dat andere mensen misschien wel geinspireerd geraken, en op die manier prijzen
kunstmatig de hoogte worden ingejaagd?
Toch was mijn repliek van "rollen" wat te sterk...

Back