Eminent Unique 310

Als dat ding echt helemaal goed is, dus zuivere toetscontacten, zuivere sliders etc etc dan is hij wel 150 waard. Het scheelt echt een hele hoop werk.

Origineel geplaatst door wouw
Als dat ding echt helemaal goed is, dus zuivere toetscontacten, zuivere sliders etc etc dan is hij wel 150 waard. Het scheelt echt een hele hoop werk.

Dat 'ding' blijkt mijn vorige 310 te zijn. Ik heb inmiddels een witte :kroon:
De 310 die hij verkoopt heb ik ooit van Lennox gekocht. Hij werkt opzich prima maar geen zuivere toetscontacten en geen zuivere sliders. De pedalen werken niet meer en hij klinkt beduidend anders (minder) dan mijn huidige 310. De toets C4 (eerste noot Equinoxe 1) werkt niet meer goed en de strings staan wat te hard ten opzichte van de 16' Tiba, maar heeft daardoor wel weer een eigen geluid.
Ik heb hem toen eerlijk verteld wat er aan mankeerde en ik vind dat hij dit ook op MP zou moeten vermelden. Ik heb het destijds voor 75 euro aan hem verkocht. Meer is hij volgens mij ook niet waard maar ja.. ze worden niet bij bosjes aangeboden dus wellicht raakt hij het wel kwijt voor zijn prijs.

Mocht er iemand van het forum overwegen om deze 310 aan te schaffen, dan lijkt me deze info wel handig om te weten.

ik heb er 1 , opgehaalt bij een Jarre fan uit limburg, enkele toetsen doen het niet, en controls ook niet , hij klinkt wel fantastisch verder.

Origineel geplaatst door Luftmeister
Dat 'ding' blijkt mijn vorige 310 te zijn. Ik heb inmiddels een witte :kroon:

Kijk, en dat 'ding' in kwestie blijkt dus in een heleboel gave Youtube clipjes gebruikt te zijn, dus wellicht werkt dat ook weer waardeverhogend... :D

Waarschijnlijk zal tegenwoordig nog meer dan 300 euro betaald worden om een defecte 310. Ze zijn echt wel schaars aan het worden. Nooit gedacht, maar uiteindelijk zijn er veel in de schroot beland. Niets blijft duren. Ben ik blij met mijn eminent 310u, in perfecte staat, waar ik maar 60 euro betaald heb. En dit alles 8 maanden geleden. Terwijl nog op het moment de eminenten 310 als afval beschouwd werd. Zal nu tegenwoordig niet meer als de normaalste zaak worden beschouwd. Vind nu nog een een eminent 310 aan minder dan 200 euro. Denk het niet meer. ik vind dit eigenlijk wel leuk, om zon'n evolutie te zien op zo'n korte tijd. Het orgeltje verdient dit. Maar is geruime tijd onder gewaardeerd in Nederland. In het buitenland daarentegen is de eminent 310U. echt wel iets speciaals. In belgie bvb. is de prijs voor een eminent 310U een dikke 600 euro. Hoe verder verwijderd van Nederland, hoe duurder. En nu begint het ook al in Nederland. Men zal echt niet meer een eminent 310U op marktplaats voor gratis, of voor een luttel bedrag nog tegenkomen. Tegenwoordig is een eminent310U. zeldzaam aan het worden. En als je nog eens een 310 op marktplaats, ofzo tegenkomt. Is de kans heel groot dat je er nu een goeie 200 euro zult voor neertellen. En in de nabije toekomst(volgend jaar ofzo) zal de prijs voor dit orgeltje verdrievoudigd zijn, enz... En nogmaals terecht. Want het is niet zomaar een suffe orgel, hoe meer je de 310 gebruikt hoe meer je zult ontdekken dat dit orgel eigenlijk veel meer is dan een orgel. De Eminent 310U. is gewoon de max. Het is echt zo'n fijn instrument. En alles klinkt zo interessant. Je kan er echt alle kanten mee uit.

Laatst gewijzigd:
Meer dan 300 voor een defecte 310? Vind ik er zwaar over. Ik verkocht een pas door Huib de Bruijn gereviseerde 2000GT in nieuwstaat voor 300€...(lees: dubbelklaviers solina string ensemble met solina chord memory, solina voetpedalen én *gasp* solina arpeggiator, en dan natuurlijk nog een volledig orgel erbij ook) Marktplaats.nl enkele maanden in de gaten houden, en je moet een werkende 310 voor 150€ kunnen vinden, lijkt me. Proberen sommigen hier een TB hype van te maken?

Er staat er momenteel eentje op MP in heel mooie staat waar 100 voor geboden is. Volgens mij als je die man belt "ik geef 150 en kom hem zaterdag ophalen" dan heb je die zo mee. En dan heb je nog geen geduld.

Laatst gewijzigd:
300+ is denk ik zwaar overdreven.
Had laatst op marktplaats nog een defecte gezien in Brummen voor noppes. Als hij maar snel opgehaald werd.
Die van mij ruim anderhalf jaar geleden gekocht voor 30 euro........
De Theatre uitvoering weliswaar. Kan ik hem in het donker goed vinden ;)

DSCN3500.JPG

Het verschil tussen de 310 unique en de theatre 310 unique is dat de theatre de ritmebox heeft?

Anyway ondanks de horrorverhalen van Kubrick (dit is niet zijn eerste post in deze strekking) en een paar goudzoekers op MP blijft de 310 toch een betaalbaar orgel. Want dat is het, een orgel. Een groot oud zwaar meubel dat plaats inneemt. En alleen al daarom voor velen niet zo interessant is. En dat bovendien in Nederland bij veel te veel oma's nog in de voorkamer staat, netjes en werkend maar ongebruikt.

De woekerprijzenhype zie ik dus nog even niet opdoemen. Laten we normaal doen. Dit jaar werden er op dit forum nog 2 aangeboden, 1 lelijk maar werkend voor nop en 1 mooi met enkele toetscontacten slecht voor 30. Dus.

Als ik hem hier de trap op zou krijgen (lastige bocht) of op één of andere manier het raam op het eerste binnen, heb ik nu eigenlijk wel weer plaats voor een 310. Het kriebelt... :)

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Het verschil tussen de 310 unique en de theatre 310 unique is dat de theatre de ritmebox heeft?

EN hij heeft lampjes onder de bovenrand......vandaar mijn opmerking dat ik hem in het donker goed kan vinden *D

Even voor de goede orde, er word momenteel een 310 unique voor 35 euro aangeboden op marktplaats. Werkend welteverstaan !

Kope kope kope kope kope kope !

(dingen zijn wel loeizwaar)

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
[B
Als ik hem hier de trap op zou krijgen (lastige bocht) of op één of andere manier het raam op het eerste binnen, heb ik nu eigenlijk wel weer plaats voor een 310. Het kriebelt... :) [/B]

zo groot is die echt niet , een keybord is breder

gewoon omhoog die trap op duwen:P

Weet iemand zo het verschil tussen de Eminent 1500 en de 2000? Ik kan nl een 1500 kopen en weet wel dat daar de goeie strings in zitten maar heeft hij ook de arpeggiator en orbitone die de 2000 heeft?

Helaas werd mijn vorige vraag niet beantwoord maar ik was er zelf al achter.
Ik heb ondertussen een 310 gekocht en nog even een paar vraagjes:

Gebruiken jullie de koptelefoonuitgang om hem op je mengpaneel/versterker aan te sluiten?
En waarvoor dient die andere vreemde uitgang aan de achterkant?

Waarvoor dienen de knoppen aan de rechterkant van het string gedeelte? (Princ. Solo Stops & Ped Stops)?

De ingang aan de achterkant accepteert neem ik aan een Line signaal? En is die ingang stereo of mono?

Mijn Percussion Length schuifpotmeter zit los, kan ik met een paar simpele handelingen dit gedeelte openen en hem vastzetten of moet alles dan uit elkaar?

Mocht iemand een handleiding hebben dan hou ik me aanbevolen.

Helaas werd mijn vorige vraag niet beantwoord maar ik was er zelf al achter.
Ik heb ondertussen een 310 gekocht en nog even een paar vraagjes:

Gebruiken jullie de koptelefoonuitgang om hem op je mengpaneel/versterker aan te sluiten?
En waarvoor dient die andere vreemde uitgang aan de achterkant?

Mocht iemand een handleiding hebben dan hou ik me aanbevolen.

zal per gebruiker anders zijn ,maar ik gebruik een kanaal van de koptelefoon uitgang.
mooiste is denk ik zelf pluggen maken met twee outputs

Bedankt voor je reactie Turtel. Ik maak zelf wel even een verloop van stereo jack naar 2x mono contra jacks.
Het verbaast me een beetje dat er al 20 pagina's lang over de 310 wordt gesproken maar er blijkbaar maar weinig mensen zijn die me kunnen helpen. Iemand moet toch weten waar die knoppen voor dienen en die rare aansluiting op de achterkant?

Bedankt voor je reactie Turtel. Ik maak zelf wel even een verloop van stereo jack naar 2x mono contra jacks.
Het verbaast me een beetje dat er al 20 pagina's lang over de 310 wordt gesproken maar er blijkbaar maar weinig mensen zijn die me kunnen helpen. Iemand moet toch weten waar die knoppen voor dienen en die rare aansluiting op de achterkant?

Die extra aansluitingen zijn voor 2 extra speakers. Om nog meer ruimte in je geluid te krijgen.

De principal solo stops werken, dacht ik alleen als je de principal upper of lower bij de orbitone ook indrukt.

Ah OK, weer wat wijzer geworden. Ik heb alleen geen idee wat "stops" zijn en ik hoor geen enkel verschil of ik die knoppen nou indruk of niet.

Ik heb trouwens nu die koptelefoon uitgang via mijn Small Stone aangesloten op mijn versterker maar het signaal is veel te hoog. Zelfs met de pedaal op de zachtste stand krijg ik nog vervorming. Hebben jullie daar een extra potmeter tussengezet ofzo?

Waarvoor dienen de knoppen aan de rechterkant van het string gedeelte? (Princ. Solo Stops & Ped Stops)?

principal solo laat de solo-klanken van het bovenklavier door de stringsectie heengaan, het zijn de meest rechtse klanken (8 laatste van rechts)

ped stop laat het geluid van de voetpedalen door de stringsectie gaan.

Het effect van beide schakelaars is duidelijk hoorbaar. Dus als je geen verschil hoort is er iets defect of zijn de schakelaars vuil...
De stand van de orbitone-knoppen heeft hier geen invloed op.

principal solo laat de solo-klanken van het bovenklavier door de stringsectie heengaan, het zijn de meest rechtse klanken (8 laatste van rechts)

ped stop laat het geluid van de voetpedalen door de stringsectie gaan.

Het effect van beide schakelaars is duidelijk hoorbaar. Dus als je geen verschil hoort is er iets defect of zijn de schakelaars vuil...
De stand van de orbitone-knoppen heeft hier geen invloed op.
Verhip, het werkt. Bedankt voor de uitleg.
Ik had bij het testen blijkbaar niet 1 van die 8 knoppen gebruikt en dan hoor je het idd niet :)

Back