Eminent Unique 310

Niet helemaal. Je hebt de oudere versies 1975/6/7/? die gebruik maakten van oudere transistoren en het belangrijkste de TCA350 BBD in TO behuizing. De latere modellen hebben de compactere standaard DIL IC behuizing. Er zit wel degelijk (hoe miniem dan ook) geluidsverschil tussen. Ik heb er totaal 3 310's gehad (2x theatre 1x standaard) en de theatre's hadden de nieuwe DIL TCA350's.. ze klonken iets ruiger... de standaard 310 klinkt romiger en zoeter... mijn voorkeur :D
Dankjewel Johan. Toch nog een gedetailleerd antwoord gekregen op de vraag waar deze thread -en voor mij persoonlijk een mooi avontuur- mee begon :mega:
Ik zie trouwens dat de TCA350's met TO behuizing het opschrift ORB33 310 hebben. Toevallig? :eureka:

Overigens, slechts 3 van de 6 prints worden gebruikt voor het string ensemble. De overige 3 worden gebruikt door het Orbitone effect. Eminent kwam er -bij toeval- achter dat met een kleine aanpassing op het Orbitone een bijzonder effect optrad in combinatie met de strings. Er zit dan ook precies 1 weerstand verschil tussen de Orbitone- en string prints. Je kan dat zien op het eerder gepostte plaatje: zitten er tussen de 2 oranje condensators -rechtsboven- 2 weerstanden dan gaat het om het string-ensemble. In het gaval van het plaatje gaat het dus om 1 van de 3 Orbitone ensemble prints.
:kroon:

Dankjewel Johan. Toch nog een gedetailleerd antwoord gekregen op de vraag waar deze thread -en voor mij persoonlijk een mooi avontuur- mee begon :mega:
Ik zie trouwens dat de TCA350's met TO behuizing het opschrift ORB33 310 hebben. Toevallig? :eureka:
...
:kroon:

Geen dank :) Wat heb je aan informatie als je het niet kan delen.... (niet allemaal tegelijk over de RMI ensemble beginnen :) dat komt ooit eens... niet nu)

Maarfijn ORB33!!!! JAAAAA da's waar ook... in het prille begin wist ik niet WTF dat nu was... ORBitone 33 was makkelijk te achterhalen... een IC leek het wel op (mijn 310 heeft alleen maar de ORB33's) maar wat zat er nu onder het knappe metalen koppie... pas toen ik een Theatre kocht voor een appel en een ei zag ik dat het een TCA350 BBD moest zijn.... ge-relabeled voor Eminent en dat klopte weer met het verhaal over Eminent en IC's in opdracht laten maken.

De TCA350 is overigens niet gelimiteerd tot alleen de 310.. in mijn Elka's worden ze bijvoorbeeld ook gebruikt.. ware het niet maar 2 modulatoren ipv 3 in de 310...

Dus heren (en misschien ook nog dames!) muzikant... Brigade Bucket Delays zijn een HEEL belangrijk onderdeel in EM :D

Laatst gewijzigd:
als je het volume wilt aanpassen met een weerstand moet je wel best een spanningsdeler maken (1 weerstand in serie op de + gevolgd door 1 parallel tussen de + en - (aarding)). Met enkel een weerstand in serie verlies je hoge tonen.

Wat prijzen betreft: ik merk de laatste maand weer een tendens om de prijzen van sommige apparaten kunstmatig op te drijven door plots een heel stuk hogere vraagprijzen te hanteren. Kunnen we met z'n allen tegenhouden door er niet in mee te gaan als we iets kopen, natuurlijk. Normaal verloop van prijzen is iets natuurlijks, maar plots een factor 2 of 5 (of 10...) erbij is wel "pushen"...

Hmm.. nu al 2200 euro geboden. Onvoorstelbaar. Wat zou ik dan wel niet voor mijn witte kunnen krijgen:mexico: heb ik haast en jupiter 8 voor.
Hoe moet je zo'n ding nou eigenlijk verschepen?? Ervaring iemand??

Hmm, gegevens van de bieders zijn afgeschermd, vind ik altijd een beetje verdacht. Maar als men echt zoveel geld overheeft voor een 310 dan is het hek van de dam. Laten we als forumleden een eed afleggen dat ieder niet meer dan 2 310's verhandeld...
Heb ik mijn witte toch voor VEEL te weinig verkocht haha

Hm, ik stel me ernstige vraagtekens bij deze advertentie.

Voor het prijsverschil met een 310 in Nederland (150 als je geen geduld hebt :)) kan je hem makkelijk uit het verenigd koninkrijk komen halen.

Als ik wat ruimer woon, haal ik me misschien ook nog een 310. Dan rij ik ook wel naar Nederland. Tenzij tegen dan iedereen dit "zeer zeldzame orgel" voor honderden euro's gaat aanbieden...

Hallo allemaal . We hebben thuis altijd eminent orgels gehad. Het begon met een eminent 60, toen 80, toen 400, daarna een solina t , daarna een eminent 300 unique, eminent theatre 2500 met groot pedaal, opgevolgd door dit apparaat, dat laatste hebben we in 2000 verkocht voor 200 gulden met moeite...

Er staan nog duizenden eminent uniques in nederland in garages, huisjes, schuurtjes, ongebruikt, je moet net gewoon iemand vinden die er zo een heeft staan en waarvan je m gratis mee kunt krijgen.

Nee, als je slim bent.... hoef je er niet veel voor te betalen. er zijn er zat geproduceerd, vrijwel iedereen had zo'n ding in zijn huis staan.

Hallo allemaal . We hebben thuis altijd eminent orgels gehad. Het begon met een eminent 60, toen 80, toen 400, daarna een solina t , daarna een eminent 300 unique, eminent theatre 2500 met groot pedaal, opgevolgd door dit apparaat, dat laatste hebben we in 2000 verkocht voor 200 gulden met moeite...

Er staan nog duizenden eminent uniques in nederland in garages, huisjes, schuurtjes, ongebruikt, je moet net gewoon iemand vinden die er zo een heeft staan en waarvan je m gratis mee kunt krijgen.

Nee, als je slim bent.... hoef je er niet veel voor te betalen. er zijn er zat geproduceerd, vrijwel iedereen had zo'n ding in zijn huis staan.
Klopt. Mijn oma had er ook een, een Concerto, en die had ik in 2002 kunnen erven, maar ik had er geen plaats voor en het volumepedaal werkte niet meer. Een paar jaar daarvoor wou niemand mijn Solina SL-110 hebben, dus die heb ik maar gesloopt. Ik deed er niets meer mee na mijn eerste CD. Ik heb wel de belangrijkste registraties om de 3 toetsen gesampeld, maar slechts een keer een ervan in een productie gebruikt. Ik heb mijn String-Ensemble nog en dat blijft een van mijn favorieten. Die gaat nooit weg, zolang hij nog werkt.

Leuk...vind het erg goed gelukt en die percussie geeft er een bijzonder tintje aan...mooi.
Dacht trouwens altijd dat die "zee" geluiden eigenlijk het in- en uitademen moest voorstellen...Oxygene weet je wel :D

Je hebt de sfeer goed vast weten te houden van deze opvallende Jarre-track, deels met interpretaties en deels met identieke klanken.
Errug mooi, complimenten :mega:

Dank je. Ik weet dat je een echte kenner inzake bent. En het is heel verheugelijk om deze commentaar te lezen van u.

Leuk...vind het erg goed gelukt en die percussie geeft er een bijzonder tintje aan...mooi.
Dacht trouwens altijd dat die "zee" geluiden eigenlijk het in- en uitademen moest voorstellen...Oxygene weet je wel :D

Ja, zo kan je het ook interpreteren.

Laatst gewijzigd:
Ik niet, pardon. Maar kan iemand mij misschien vertellen of het werkelijk zinvol danwel de bedoeling is om het ding de hele tijd onder stroom te laten staan? De man van wie ik mijn orgeltje kocht zei dat dit nodig was, maar het zou me nu wel van pas komen als dit niet zo was. Iemand? :kroon:

Hij heeft een goed bereikbare aan/uit knop. Ik zie niet in waarom je hem niet zou mogen aan- of uitschakelen... Natuurlijk niet elke 2 minuten aan en uit met dat ding, maar gewoon als je hem enkele uren niet gaat gebruiken, plop uit.

Dan moet ik mij even verduidelijken: die man beweerde bij hoog en laag dat je de stekker constant in het stopcontact moet laten. Nu zie ik het niet helemaal gebeuren dat het geheel vergaat wanneer je dit niet doet, maar wat weet ik er nu van...

Back