Dankjewel Johan. Toch nog een gedetailleerd antwoord gekregen op de vraag waar deze thread -en voor mij persoonlijk een mooi avontuur- mee begonNiet helemaal. Je hebt de oudere versies 1975/6/7/? die gebruik maakten van oudere transistoren en het belangrijkste de TCA350 BBD in TO behuizing. De latere modellen hebben de compactere standaard DIL IC behuizing. Er zit wel degelijk (hoe miniem dan ook) geluidsverschil tussen. Ik heb er totaal 3 310's gehad (2x theatre 1x standaard) en de theatre's hadden de nieuwe DIL TCA350's.. ze klonken iets ruiger... de standaard 310 klinkt romiger en zoeter... mijn voorkeur![]()

Ik zie trouwens dat de TCA350's met TO behuizing het opschrift ORB33 310 hebben. Toevallig?

Overigens, slechts 3 van de 6 prints worden gebruikt voor het string ensemble. De overige 3 worden gebruikt door het Orbitone effect. Eminent kwam er -bij toeval- achter dat met een kleine aanpassing op het Orbitone een bijzonder effect optrad in combinatie met de strings. Er zit dan ook precies 1 weerstand verschil tussen de Orbitone- en string prints. Je kan dat zien op het eerder gepostte plaatje: zitten er tussen de 2 oranje condensators -rechtsboven- 2 weerstanden dan gaat het om het string-ensemble. In het gaval van het plaatje gaat het dus om 1 van de 3 Orbitone ensemble prints.

Wat heb je aan informatie als je het niet kan delen.... (niet allemaal tegelijk over de RMI ensemble beginnen 
heb ik haast en jupiter 8 voor.