Jomox Airbase of...

SubZ

Stamgast
Vroeg me af wat te kopen om mijn setup af te ronden.
Ik zoek alleen nog een drummodule, zag een hoop staan over Jomox Airbase, maar ikzelf heb geen ervaring met deze.
Zou dat iets zijn? en wat is eventueel het alternatief?

Airbase is een hele fijne bak maar "mist" wel een sequencer ala 808 etc maar als je met een PC werkt is dat natuurlijk juist een voordeel. de klank van een Airbase is zo enorm flexibel dat je met gemak snel een 606, 808 of 909 emuleert maar daarnaast ook totaal nieuwe sounds kunt maken, van zeer subtiel tot wreed vervormde takkeherrie !

Heeft ook veel geheugenruimte voor honderden setup's & instrumenten en is bijzonder strak kwa timing en respons. De individuele outputs zijn ook een must voor de serieuze gebruiker net Midi controle over alle parameters. Zeer stevig gebouwd en een simpele bediening.

In het kort: veel pats-boem voor je geld !

voor drums gaat niks boven een airbase. als je 10 inputs op je mixer kan opofferen heet dat.

Jomox is zeker cool maar niet als enige drum bak
Ik gebruik het zelf voor hardcore en techno regelmatig.......

Gebruik meestal alleen de kickdrum erg vet wat je kan doen met bv midi cc....en de andere geluiden om andere drum geluiden op te vullen.....

klinkt goed :okdan:
is er ook eventueel een alternatief wat in de buurt komt of beter is?
ongeveer dezelfde waarde als de airbase dan.

Als je er een wilt kopen, let dan wel goed op de data-entry knop die er op zit. Vaak is die errug gaar, waardoor editten erg moeilijk wordt...:(

1349.jpg

Ik volg niet helemaal hoe je hier zoveel nieuwe sounds mee kan maken.. er zit bijna niets op :( (kwa knopjes e.d. dan :P)

EDIT:
hej bij feedback ziet ie er heel anders uit :/
am9tb3gtYWlyYmFzZTk5MzUwMzUwNTBmZmZmZmY=.jpg

menutjes menutjes en nog eens menutjes.

of.... via midi met een editor of controller.
Die afbeelding bij Feedback snap ik ook niet helemaal.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
menutjes menutjes en nog eens menutjes.

of.... via midi met een editor of controller.
Die afbeelding bij Feedback snap ik ook niet helemaal.

Oh ok, zoals mn Yamaha cs6x dus, heel veel knoppen en nog veel meer menu's :(

misschien verkopen ze bij feedback wel losse frontjes ook :P

de airbase is heel gemakkelijk en snel via het frontpaneel te programmeren. ook al zitten er weinig knopjes op, het ding werkt bedrieglijk eenvoudig. en er zitten al zoveel goede presets drumkits in dat je meestal daarin al iets van je gading vindt en vaak 1 of 2 sounds uit de kit een beetje tweakt of vervangt met sounds uit een andere kit om jou ideale kit te maken. echt een hele fijne makkelijke bak. had de airbase maar 10 individuele outs via firewire naar de pc, dan had ik em wel gehouden, maar om nu speciaal voor een airbase een grotere hardware mixer aan te schaffen of te klooien met patchbays, nope, had ik geen zin in.

Inderdaad makkelijk te editen! Je vliegt makkelijk door de menu'tjes heen!

Ik heb hem verkocht omdat ik vond dat software net zo lekker klinkt en net zo makkelijk te editen is als de Airbase!
Probeer de softdrumsynth van E-Phonic maar eens.... (naam ben ik ff kwijt) die gebruik ik nu altijd voor de bassdrum! VET

Origineel geplaatst door Coady
1349.jpg

Ik volg niet helemaal hoe je hier zoveel nieuwe sounds mee kan maken.. er zit bijna niets op :( (kwa knopjes e.d. dan :P)

EDIT:
hej bij feedback ziet ie er heel anders uit :/
am9tb3gtYWlyYmFzZTk5MzUwMzUwNTBmZmZmZmY=.jpg

de mijne heef een hele rooie voorkant... misschien 1 van de vorige forumgebruikers gedaan......

Die donkere is de jazzbase, daar zitten andere drumsounds in.

Verder... ik heb een airbase gehad (zoals ik zoveel bakken heb gehad ;)) en ik ben te spreken over de sounds die er uit komen. Ik heb het machientje leeggesampled voor zover dat mogelijk was en toen verkocht. 10 outputs kon ik namelijk niet op offeren op mijn mixer. Als ik een 24 (mono) kanaals had gehad had ik hem misschien wel gehouden.
Maar goed, de sounds zijn lekker en in combinatie met een BCR2000 kun je (na wat programmeerwerk op de BCR) alle parameters aansturen. Het was mijn eerste drumdoos en ik kan hem dus niet vergelijken met andere bakken maar ik ben dr echt over te spreken :D.

Alternatieven?
-Novation Drumstation (alleen 808 en 909)
-Elektron machinedrum (2ehands ongeveer de prijs van een nieuwe airbase)
-MAM drumsynthje (analoog, typenummer weet ik zo niet)

-C-

denk desnoods ook een na over een R8M met de 808 en 909 cards erin ( electronic en dance ) , past er nog 1 bij b.v. jazz (nu de jazzbase toch ter sprake komt) of ethnic percussion of contemporary percussion .

Origineel geplaatst door C738
Die donkere is de jazzbase, daar zitten andere drumsounds in.
Dat dacht ik eerst ook, maar als je goed kijkt, staat er toch echt 'airbase' op dat ding.

Wat ik trouwens een nadeel in de airbase vind, is dat op de stereo-output sommige geluiden gepanned zijn. En dat kun je niet aanpassen :(.

Qua alternatieven: ook leuk is de Kawai XD-5 drummodule, voor het experimentelere geluid (Kraftwerk-achtig) en keihard knallende snares (Janet Jackson - Rhytm Nation / Control).

Digitale drumsynth met PCM waves die op diverse manieren te editen zijn (gebruik liefst de optionele MM-16 programmer).
6 individuele outputs + 2 stereo outputs.

This is an awesome drum synth module that has 256 waveforms, 4 of which can be combined to create a drum sound. It also has great resonant lowpass filters and envelopes for shaping the sounds and is excellent for techno, electro and industrial drums. For effects, a delay type effect is possible as well as a ring-modulator.

xd5.jpg

Laatst gewijzigd:
Back