Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Digimod
Als je apparaten van diverse fabriekanten koopt dan vraag je om moeilijkheden

Ik neem aan dat Supreme Being° muziek wil opnemen en niet achter de PC wil zitten
om iets werkend te krijgen.
Het is normaal als je merk a,b,c,d,e door elkaar gebruikt dat je gewoon erop
kunt wachten dat er problemen ontstaan.
Als je een half uurtje bezig bent maak het niet zoveel uit maar als je iets meer
dan 8 uur laat draaien dan wil je niet het bekende blauwe scherm tegen komen
vooral niet als je bezig bent met een opname.
. Als je je pc goed configureerd zal je geen blauwe schermen zien. Trouwens: pro tools is ook software, en dat kan ook crashen en irritante dingen zoals latency hebben!
...Origineel geplaatst door Digimod
Ik neem aan dat Supreme Being° muziek wil opnemen en niet achter de PC wil zitten
om iets werkend te krijgen.
Het is normaal als je merk a,b,c,d,e door elkaar gebruikt dat je gewoon erop
kunt wachten dat er problemen ontstaan.
Als je een half uurtje bezig bent maak het niet zoveel uit maar als je iets meer
dan 8 uur laat draaien dan wil je niet het bekende blauwe scherm tegen komen
vooral niet als je bezig bent met een opname.
Natuurlijk zal Protools ook wel eens vastlopen maar dat is te verwaarlozen
als je het vergelijkt met systemen die in elkaar zijn gezet van diverse fabrikanten.
Op papier beloven deze fabrikanten van als maar in de praktijk komt
daar bar weinig van terecht.
weer de deur uit gaan enOrigineel geplaatst door Toon
Je moet echt al moeite doen tegenwoordig om een PC systeem te vinden dat niet werkt met bepaalde software!
Wat klets jij nu toch uit je nek!
Ga eens wat op het Protools forum spelen!

Natuurlijk zal Protools ook wel eens vastlopen maar dat is te verwaarlozen
als je het vergelijkt met systemen die in elkaar zijn gezet van diverse fabrikanten.

Origineel geplaatst door Supreme Being°
Hoi allen,
een eerst en vooral dankjewel tot nu toe mijn thread vol te schrijven met gedachten,
meningen en discussies.
Ik werk twaalf uren per dag en vind het wel prettig te zien wat hier allemaal geschreven wordt.
Gegarandeert vertier voor mij om de gedachten te overlopen.
Op die manier zal ik zeker vroeg of laat mijn gedacht vinden.
Maar nu eens iets dat mij wel opvalt:
Vaak hoor ik hier veel dingen over de sound, flat klinken, helderheid..?
Maar in feite, heeft dat ook niet simpelweg te maken met de oorsprong van alles...?
Wij hebben een bezetting van 2 gitaren, bas, drum en vocals.
Ik heb enkel gemerkt dat als je soundkleur en helderheid van je versterker kut is,
het ook kut zal klinken als je het opneemt.
Er is idd wel een verschilletje met wat je live uit je box hoort en wat terugklinkt door je speakers
eens je het opgenomen hebt..
Maar is dat verschil zo immens? Ik dacht het niet.
één ding is zeker volgens mij, geen goede sound uit die versterker en een slechte micro,
en je kan het vergeten.
Dus, de ellenlange discussies, over dit opnamesysteem beter voor jou, of dit systeem, of dat daar....
weetje, moeilijk hoor voor mij, de graad in meerwaarde die het geeft voor mijn muziek
zal toch heel miniem zijn.
Wat ik wil is de muziek op harddisc krijgen, en een mogelijkheid om er gek mee te doen qua effecten.
Een preproduction, dat als we in die studio komen aan 35€/u niet dagen moeten zitten kloten, om dat
stukje te pitchen, en daar een echotje in te poefen....
Cheerz & Thx
Origineel geplaatst door fuse
Kweenie hoor. Als die op PT reldraad #4 uit gaat draaien dan kan de mod hem metteen dichtgooien.
Digimod, laat de mede SF leden aub in hun waarde. En dan zul je het wonderbaarlijke meemaken dat het wederzijds zal zijn.
Ik reageer al expres niet meer omdat het toch 0,0 zin lijkt te hebben. (don't feed the trolls)
Zelden zo'n star figuur meegemaakt.
Hopelijk dat Supreme Being er desondanks toch nog uit komt.![]()
Je hebt al gemerkt dat sommige mensen in deze thread anti-protools zijn maar
trek je daar maar niets van aan deze gasten kom je tegen in elke Protools thread.
je kunt je zelf bepalen
wat het beste is voor je.
Dat bedoel ik nu ( Ik reageer al expres niet meer omdat het toch 0,0 zin lijkt te hebben. )
onder tussen heb je alweer 10x gepost dus wat is de bedoeling hier van wie maakt er nu een reldraad van deze thread :confused:
Origineel geplaatst door fuse
Het zal maar net vastlopen op het moment dat je 450 tracks hebt opgenomen.
Maar als het ProTools is dan is het ineens te verwaarlozen?
Zoiets heeft een naam.
Raid 5 (raid 10 mag ook, maar is een tikkie duurder).
Maar laten we even een nieuwe term introduceren.
Demagogie.
Daar ben jij mee bezig Digimod.
(zie ook http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=demagogie)
En even wat feiten: (de bal niet de man)
Je praat alles naar je toe, alsof jij nooit fouten zou maken. Je praat anderen na, haalt artikelen van anderen aan alleen als het jouw doel dient. Geeft nooit te kennen dat je zelf ervaring hebt met iets relevants. Hebt nog nooit enig bewijs kunnen laten zien of horen op professioneel vlak bezig te zijn, maar hebt hierover altijd wel direct je mening klaar. Je verdraaid feiten door bepaalde zinnen uit hun context te halen. Komt niet op je eigen antwoorden terug met extra commentaar als men daar om vraagt. Blijft flauwe denigrende grappen maken ten koste van anderen. Geeft systematisch geen antwoord op vragen van anderen als die enigsinds jouw argumenten (lees drogredenen) zouden kunnen ontkrachten. Staat ook niet open voor enig argument wat misschien in jouw voordeel zou kunnen zijn. En in het merendeel van de posts die jij hier op het SF doet zit een sarcastische ondertoon als het je niet bevalt. Komt nog eens bij dat je stelselmatig steekhouden argumenten van anderen negeert. En die paar uitzonderlijke momenten dat hier iets gepost wordt wat je interesse heeft ga je daar bijna hartstochtelijk op in. En dat voor een hobbyist? (je eigen letterlijke woorden)
Misschien is de politiek iets voor je?![]()

450 tracks lolbroek![]()
Origineel geplaatst door Toon
48Khz * 24 bit * 450 = pakweg 65 Mbyte per seconde leessnelheid.
Hol nu maar naar je vriendjes om te vragen of dit mogelijk is!